Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Hierarchie světů
Autor: romann (Občasný) - publikováno 10.1.2001 (09:13:42), v časopise 10.1.2001
Vesmír je nekonečně složitým virtuálním hyperprostorem, složeným z mnoha světů. Každý odráží vnitřní vědomí obyvatel a pracuje jako jejich karmický výcvikový trenažér nekonečně složitého sebepoznání. Život se tedy podobá dokonalému rébusu, či počítačové hře, jejíž tvůrcem je Absolutno, Bůh Sám. Má nekonečně mnoho tváří. On je jejím Tvůrcem a současně Vše ve Všem.
Duchovní cesta jde směrem ke Stvořiteli, musí projít všemi mezistupni mezi Ním a námi. Nejprve intuicí, to je první božská síla.Channeling využívá osvědčené rozdělení, kde jednotlivé světy odpovídají příslušným čakrám, které charakterizují stupně (úrovně, dimenze, sféry) inteligence. Příslušná těla se vytvářejí využíváním dimenzí, každá odpovídá svému světu. Vyšší má větší složitost, vibraci, počet rozměrů, energii a také dokonalejší vnímání, myšlení a jednání. Všechny se vyvíjejí, vyšší jsou nadřízeni nižším a vychovávají je. Každé má právo žít v určitém rozsahu podle svého, ale má uznat nadřízené postavení a roli vyšší dimenze, aby byl splněn úkol celé hierarchie osobnosti.
Každé tělo existuje ve více světech, ale existuje i takový, kde má převahu nad ostatními. Přesný popis je daleko za lidským chápáním. Je v nás tedy mnoho různých částí osobností. Jejich vyspělost a vztahy v této hierarchii mají pro člověka rozhodující význam. Jednání vyšších stupňů jsou pro nižší často nepochopitelné a nerozumí jim, mohou se také dopustit chyb a jsou odpovědné za nižší.
Problém člověka je v tom, že spodní myšlení vytváří umělý blok ega a odmítá existenci vyšších dimenzí. Tak vznikají problémy, protože vyšší části se svého postavení nevzdají, vytvářejí jim příslušný osud aby pochopily situaci, ale spodní stupně nemají dostatečné schopnosti pro chápání a rozhodování.
Světy jsou:
1.Fyzický -Nejhutnější hmota, život minerálů, pouhá existence tvaru.
2.Éterický - Polohmotná struktura, udržuje fyzické tělo a spojuje ho s astrálním. Okultní a spiritistické jevy
3.Astrální -Emoce, pudy, citové vazby, sex. Nejvyšší úroveň u rostlin a zvířat, využívaná i lidmi
3,5 Astrálněmentální - průměrná duchovní úroveň pozemšťanů
4.Mentální -Myšlenkové názory a postoje. Verbální pojmy. Běžně používaná lidská dimenze.
4,5 - 4,8 Vyšší mentální svět. Sféra polobohů
5.Intuitivní -Nejkvalitnější čisté a duchovní myšlenky a pocity. Zdroj geniality, lidmi málo využíván. Vytváří detaily osudu. Myšlení světa bohů. Nejčastější zdroj informací jasnovidců. Poněkud křečovitý přístup k duchovnosti. Z malé části ovlivněn chybami. Na této úrovni byli někteří světci.
5,5 V této dimenzi se téměř skokově mění božské vědomí. Je již více podobné Bohu a méně člověku. Pouze do této úrovně je na Zemi možný trvale nadpoloviční ponor.
6.Karmický (bodhický, či procesuální). V některých systémech se používá označení Nadjá. Vytváří základní prvky karmy a osudu. Téměř úplná Dokonalost a Neomylnost. V 6. světě žijí božstva, čili bohové bohů. Je to Inteligence, která je v channelingu nejfrekventovanější.
7.Nirvanický (átma) - Bůh, Božské Já, Vše ve Všem. Vytváří vše známé, ale je nad tím v úplné Dokonalosti. Je atributem lásky, dobroty a harmonie. Dohlíží na spolupráci celé hierarchie. Má zvláštní pojetí času, dobra a zla, karmy i individuality. Jen v některých případech zasahuje do osudu. Je to duchovní úroveň Avatarů.
8.První nadnirvanický - od nirvanické se liší silnou energii, kterou tvoří Sluneční soustavu. Je neovlivnitelný a neoblomný jako Král Projeveného Stvoření. Je nepopsatelně vznešený, charakteristický silou, jistotou a rozhodností. Silnými proudy tvaruje dlouhodobý vývoj, vytváří základní prvky osudu a umí pozměnit duši i přímým zásahem. Méně často zasahuje do karmy člověka, ale vždy zvlášť silně. Nikdo v tomto stupni na Zemi nežije.
9.Řídící síla vesmírů. Je ten, kterému se běžně říká Bůh. Dodává světu něžnost, lehkost, ladnost. Vychutnává jeho jádro i rozpuk..
10-11.Silové orgány vesmírů. Rozpínací prvek, sleduje nejvyšší záměry jako systémový program, aby základní funkce vesmíru nebyly narušeny. Do osudu člověka již nezasahuje, ani s ním verbálně nekomunikuje.
12.Koordinátor Stvoření. Proniká do Podstaty. Definuje a programuje základní vzory - archetypy. Tvoří všechny druhy hierarchií a základní podobu vesmírů.

Ještě vyšší dimenze jsou již více Celkem - Absolutnem, než Jeho částí:
13.Silová Struktura nadvesmírů. Vytváří pole, v kterých se Vše tvoří a rovněž jeho hranice. Je prabožským nádechem.
14.Bůh Otec. Bůh ve své neprojevenosti. Je ve Všem, co má či může Stvořit. V Jeho rukou je osud vesmíru, který bude stvořen. Co napadne Jeho, to bude Stvořeno
15.až 20.Božské Ctnosti, jež nám nejsou známy, jsou mimo projev
21.Bůh Trojjedinosti - Nejvyšší známá dimenze dějovosti
Další tři dimenze jsou již zcela utajeny. Další tvoří Absolutno postupným štěpením při Tvorbě nových individualit. Dimenze jsou tedy do kruhu tak, jako vše ostatní

Dimenze Absolutna - Je jich nekonečný počet - Jeho části, archetypy, jsou mimo dějovost. Nelze je spojovat s hierarchii, ta je Jejich projevem v dějovosti.
Absolutno - Nekonečná dimenze, Bůh Sám. Je současně základní jednotkou Vědomí, kterou Vše naplňuje, Nejvyšším a současně i nejmenším. Spojuje svět božský, neprojevený a Vědomí. Vdechuje Skutečnost aniž má karmu, neboť je Svrchovaným Vládcem Všeho. Absolutno se jakoby dívá ze středu koule z kruhů archetypů a chvíli se ztotožňuje s tím, co vnímá. Jsme obojím současně, individualitou i Celkem, Absolutnem i dimenzemi.

Podle principu Vše je ve Všem, má každý stupeň v sobě i ostatní. To znamená, že existují desetinné hodnoty stupňů, s kterými se zasvěcenec také setkává. Stupeň 1 až 6 má mužskou i ženskou část. Záleží i na oživenosti dimenze. Může být jen neaktivní, tj. potencionální až plně projevená, jež Tvoří silnou energií. To je také důvod, proč mají zájem vstupovat do vědomí zasvěcence. Záleží tedy na nás, jak božské síly využijeme a kolik prostoru Jim dáme.
Božskou hierarchii lze také chápat jako archetypy, které vznikly mnohonásobným dělením a štěpením Absolutního Vědomí.

Běžné lidské myšlení využívá pouze stupně 3 a 4 a o vyšších neví, ani nechce vědět. Ego jsou lži a polopravdy, které si tyto omezené úrovně vymýšlejí o sobě a světě. Pokud se rozhodne chybně, úkol se nesplní a musí se opakovat. V životě, který je mnohonásobně přesahuje, si stále vytváří problémy. Povrchní emoce a city mají své místo v hierarchii, ale není možné se jimi nechat ovládat.

Pochopení hierarchie a jeho významu je důležité, ale naráží na časté nepochopení, protože není příliš známé. Popsané rozdělení je velmi staré, převzali ho theosofové, Rudolf Steiner a řada současných autorů, ale existují i jiná, zčásti s odlišnými názvy. Také se používá rozdělení na fyzické, éterické, astrální, mentální a duchovní tělo. Je to zjednodušení, které však ještě lze akceptovat. Církve používají rozdělení na hříšníky a Boha, což je velmi hrubé, i doplněním mezipolohy označované jako Nadjá má tuto nevýhodu. Přes zjevnou nedokonalost je tento systém stále přijímán. I v křesťanství však existuje Svatá Trojice, kde je hierarchie naznačena. Slovo „Bůh“ je vědomé zjednodušení, je jen hierarchie božských sil. Bůh může také znamenat Absolutno.
Popsané hierarchie jsou však pouze zjednodušenými modely. Božské síly používají jiné. Pro účel výuky však popsaný model vyhovuje.




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter