Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
USA má další prvenství!!!
Autor: Azrael (Občasný) - publikováno 13.2.2004 (10:48:41)

  

Spojené Státy jsou první zemí v dějinách, jenž ve válce použila jaderné zbraně (první byla i v použití chemických a biologických zbraní, ale o tom někdy jindy). Od té doby bylo provedeno mnoho testů a mezi tzv. jaderné velmoci se zařadila pěkná řádka států na celém světě.

Nyní vám povím pohádku děti "O hodném strejdovi a jeho raketě". Byl jednou jeden Američan, shodou okolností prezident a voják z povolání ( v dějinách Ameriky tento popis pasuje na téměř každého prezidenta). Seděl na svém trůně v bílém paláci a přemýšlel, jak to udělat, aby ho někdo bral vážně. Dostal nápad, šel do pokladnice a vybrakoval jí, až do dna. Všechno dal svým alchymistům, které sezval z celého světa. Povídá: "Vyrobte mi zbraň, tak silnou a mocnou, že se jí budou všichni bát." Dali se do díla a vyrobili největší bombu na světě. A od té doby žili všichni jeho poddaní šťastně, neboť se ostatní strachovali, co by mohl s takovou zbraní učinit. Škoda, že to není jen pohádka. Každý Americký prezident trpí paranoiou a myslí si, že jediný způsob, jak udržet mír, je zbrojit a zbrojit ty nejtěžší kalibry. USA má nejstarší jaderný program. Za 50let učinili mnoho testů (ani zdaleka ne tak nevinných) u sebe i ve světě. Používali stále silnější hlavice a k pokusům se nebáli použít i vlastní vojáky a techniku. Vše vyústilo v největší jaderný arzenál na světě, k němuž byla vydlážděna cesta tisíci mrtvých a množstvím testů, nad nímž zůstává rozum stát (cca. 1302 výbuchů, včetně vodíkových pum).

Po dlouhém vyjednávání se dohodly dvě nejmocnější velmoci na omezení svých skladů. Rusko demontovalo, uložilo a zlikvidovalo odpad z domluveného množství bomb, omezilo dokonce svůj ponorkový arzenál a další části jenž měly s atomovkou co dělat. Naproti tomu USA částečně odstoupila od této dohody (jak oblíbený americký tah, odstoupit od dohody až, když jedna strana splní její podmínky) řekli, že oni své rakety bezpečně uskladní a nebudou je likvidovat. A jak leze na povrch nyní, nejen že nedemontovali staré hlavice, ale pokračují ve výrobě nových! Otázka zní - proč! Paranoia vůči celému světu začíná přerůstat ve fobii. Amerika už nemá kontrolu nad vlastní produkcí zbraní. Chrlí množství raket a munice, které by ani ve válce nabylo adekvátní, přitom celý její technický park zastarává. Stíhačky a bombardéry už mají něco nalítáno, lodě a ponorky již nevyrábí mnoho let, tanky, vrtulníky a jiné už mají pěkných pár křížků a nejstarší rakety hnijí již několik desetiletí ve skladech na, které již US-armi zapomněla. A co má nové? Atomovky, moře jaderných zbraní! Tolik, že by dokázaly vyhladit celé lidstvo několikrát za sebou. Ale kdo je nebezpečný? Korea, protože rozjela program na výrobu jedné bomby? Indie? Ne, na zemi je jen jedno opravdové nebezpečí, roztřesený prst paranoidního blázna na červeném knoflíku, jenž rozhoduje o osudu lidstva!

Množství totálních zbraní na světě je až zarážející. Všechny státy omezují své sklady, jen USA se opět chystá do války. Jen aby nebyla poslední.

 

P.S. Omlouvám se všem, kteří máte cit pro češtinu, naleznete-li v tomto textu chyby, informujte mě o nich prosím.

  

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 13.2.2004 >

přemíšlel

vyrobyli

paranojou

Paranoia ...vyber si...paranoia je lepší

US-armi

Mno, nevím, jsou to všeobecně známé věci, co tím chceš říct. Amerika fuj? A co?

Já počítám s tím, že jednou a nebude to trvat dlouho, někdo tu atomovku vypustí a bude konec.

 

 


Body: 3
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 13.2.2004 > Lian> 

dík za peranoiu .

  Ano všeobecně známé věci to jsou, ale mnohdy zapadnou a zapomene se. Dělám to proto, aby to lidé měli neustále na očích. a dávali si do souvislostí fakta, jenž jsou mnohdy brána odděleně.

  Vypustí  Ha ha ha. Máš pravdu ta chvíle je opravdu blízko, je to už cítit i ve vzduchu. 


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 13.2.2004 > přemíšlel, alchimistům, vyrobyli - tak nějak, podívej jsem poslední kdo tady opravuje čárky a háčky, ale takové pecky do očí.........to víš třímetrová zeď, to je pane paráda:o)))
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 13.2.2004 > quentinbubakoff> Dík už je to lepší?
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 13.2.2004 > Hm, takové zprávy ze světa. Teď ještě přemýšlet co s tím. Haj hou. A bacha, ať nespadneš do laciného antiamerického kýče. To je brácha oblíbeného antikonzumního pozérství. Zdar. PS.: Zajímalo by mne, ve které válce použily USA jako první chem. zbraně. Já mám pocit, že bojový plyn byl poprvé užit u francouzského Ypres v první světové válce. Proto se mu říká Yperit. A tuším, že to byli Němci. Ale možná nemám dobrou paměť.
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 13.2.2004 > Bobr> 

Máš pravdu, musím chvilku počkat, než se zase s něčím vytáhnou (slišel jsi o pojišťovacím podvodu s WTC?). S tím plynem to je pravda byli to Němci ( ale úplně první používali chlór). Čus u dalšího prUS(A)eru. 


<reagovat 
Felipe (Občasný) - 13.2.2004 >

No jo - azzizi, ale co s tím?

 

Zakládáme Revoluční stranu? Já bych do ní šel.


Body: 5
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 13.2.2004 > Felipe>  Já ti dám azziza až z tebe bude jelen. Stranu, hmmm, to zní jako politika, do toho nejdu, zapadli by jsme do průměru. A kritizovat každého zvlášť je mnohem náročnější, než kritizovat jednu stranu. Jo, dík za body.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 13.2.2004 > člověče, normálně nepranýřuju pravopisné chyby...ale pokud chceš, aby tě bral někdo aspoň trochu vážně, tak to dej někomu opravit než to opublikuješ:o))to je fakt síla...nebo jsi zaměstnanec US ambasády a chceš zdiskreditovat protiamerický odboj??:o)))to by byla jiná...:o))
Body: 1
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 13.2.2004 > quentinbubakoff> 

Ty chytráku, tady není nikdo kdo by mi to zkontroloval a říkal jsem, že vím, že tam jsou a chtěl abys mi řek jaký a ne  "jo jsou tam a jsou velký" (není to sice omluva, ale jsem disortografik)

  S tou prací na ambasádě to není blbej nápad málokdo může dělat v baráku s třímetrovou zdí


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.2.2004 > Azrael> 

Prdelko, kdyby ten text za něco stál, rád bych ti s ortografií pomoh ;)

 

Mimochodem, já mám mnohem větší obavy z rozkradeného sovětského arzenálu, který se opradu může za pár babek dostat do ruky jakémukoli magoresovi. Pak z hnijícího sovětského arsenálu, který se rozpadá na zapomenutých základnách... odstavený vagóny s chemikáliema a jiný žerty.

 

Ale to všechno je hovno proti obecnému zblbnutí.


<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 14.2.2004 > g morr> 

Jestli máš opravdu strach jenom z rozkradenýho a hnijícího arzenálu, tak můžeš jít klidně spát, konce světa se nedočkáš. I kdyby magores měl atomovku, tak jedna bomba je k ničemu (i 10 bomb je na nic),strach bys měl mít z těch co jich mají tisíce.

   Zblbnutí lidstva se nedá zastavit. Lidé blbnou, protože chtějí. Zvláštní lidská vlastnost, nevědomost je sladká.


<reagovat 
parmi (Občasný) - 14.2.2004 > azraeli až přijedeš domu ja tě sejmu.-))) ale mohly bysme založit klub antiamerika:-)) to už politicky nezní mne?
Body: 3
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 14.2.2004 > parmi>  Já ti dám, sejímat se nebude . Jo klub je lepší než strana. Bude se jmanovat  CAC - Czech Antiamerikan Club. 
<reagovat 
parmi (Občasný) - 15.2.2004 > azrael dobře nesejmutě když budu moct ebjt jeden z prvních členu tohoto clubu.-)) CAC to je jak cena pro ps a tam je taky cac:-)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.2.2004 > parmi> když už jste ti antiamíci, nemůžete si aspoň ten název počeštit??:o))jo a dám vám tip na dalšího anti....cynyk...už jste tři...to je myslim na slušnou revoluci dost:o))
<reagovat 
parmi (Občasný) - 15.2.2004 > azrael to je fakt hodíme tomu českou fazonu českej protiamerickej klub ČPK:-)) to vypadá taky dobře
Quentinbubakoff- díky za radu.-))
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 15.2.2004 > parmi>  Já věděl, že si vzpomeneš na CAC u psů. ČPK, no mě se nelíbí to "č", co třeba NAK Národní Antiamerický Klub, PK Protiamerický Klub,  nebo LOPSS Liga Odporu Proti Spojeným Státům, SPA Spolek Proti Americe, PBKNRA Parta Bláznů Která Nemá Ráda Amíky.
<reagovat 
parmi (Občasný) - 17.2.2004 > SPa se zamítá to je zkratka sparty NAk je lepší.-)) to ybch aj brala a nebo PBKNRA to by nikdo nevěděl o co de a to bysme udělali diru do světa.-))
<reagovat 
parmi (Občasný) - 19.2.2004 > g morr ještě jednou řekneš o Azraelovi že je to kokot a asi ti šlapnu do usměvu
a má pravdu dezinformují všichni, nehledě an to, že svou chybu uznal a kdyby to v textu změnil stratilo by to své kouzlo.-)
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 19.2.2004 > parmi>  Ou, díky za nečekaná slova podpory z řad vlastní krve.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 19.2.2004 > parmi> 

Tahle logika je zvrácená. Fakt nevím, jestli si robíš prdel, ale je mi to fuk. Argumenty typu "dělaj to všici" jsou – darmo mluvit. Basta, řek jsem svý, nebudu tím dál marnit čas. Ostatně tenhle souboj mám za předem prohranej.


<reagovat 
Azrael (Občasný) - 20.2.2004 >  Všimnul jsem si, že tento článek čte více lidí, než ty ostatní, jelikož v něm není objem informací příliž velký, doporučuji starší článek "Vivat la Amerika". Je v něm vysvětleno několik důvodů mého postoje. 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 16.2.2004 > překvapilo mě, že chyby formální, pravopisný si opravuješ vcelku ochotně, ale faktický /teda ty chemický zbraně... o biologickejch v tomhle kontextu hned taky vyjdařuju pochybu/ tam rád ponecháš :)
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 18.2.2004 > g morr> 

  Informovaný čitatel ví, že to byl nejspíš momentální výlev a můžu si sním popovídat o pravdě (viz. Bobr). Neinformovaný na to nepřijde a alespoň v něm probudím ještě hlubší odpor k Amerikanizaci světa.Dezinformují všechna média, podle toho kam vítr fouká, tak trocha  z mé strany už nikoho nezabije. Mimochodem texty neměním, pouze opravuji chyby.


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.2.2004 > Azrael> Takže si normální kokot :))
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 18.2.2004 > g morr>  Tohle nebylo hezký! Snažím se být slušný, ale ještě jednou a asi udělám vyjímku!
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.2.2004 > Azrael> Ok, beru to zpátky, asi jsem přestřelil. A začnu být vážný, jsi lhář, mládenče. A nechutný propagandista.
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 18.2.2004 > g morr>  Cha chá, to není urážka, ale titul (Limonádový Joe). Dle čeho myslíš, že jsem mládenec staříku.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.2.2004 > Azrael> Podle fotky ? :)))
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 19.2.2004 > g morr> To na ní vypadám tak mladě? Nic proti,ta tvoje vypadá jak z předminulého století.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 19.2.2004 > Azrael> Nevim, jestli neni už chvilku po přelomu, ale asi ne, byl jsem ještě švihák.
<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 20.2.2004 > g morr>   Jo bejvávalo. A Parmi to tak nemyslela, je fakt, že tam je chyba a lhát by se nemělo (jen bych rád věděl kde se biologické zbraně použily v masovém měřítku dřív. Tuším co myslíš ale chci si být jistý) ale... 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.2.2004 > Azrael> 

Ej, vůbec neví, kde se použily poprvý biologický zbraně... ale někdo mi tudle vyprávěl něco snad už ze starověku, jak jedni borci vezli strašnou dálku na vozejkách nějaký nakažený koně, který pak pustili mezi koně nepřátelskejch borců... a ty jim pak nemohli přijít vypálit rybníky a další stavení. Samozřejmě to má ještě daleko do těch virovejch kultůr uchovávanejch v tekutym dusíku... ale vzato kolem a kolem... :)))

Nevim, jestli to řikam přesně... ale tak nějak to bylo...

Parmi pozdravuj :)


<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 20.2.2004 > g morr> Jo tušil jsem, že se s tímdle někdo vytasí, ale toto použití není příliš válečné. První opravdu bojové užití, bylo asi ve středověku(mrtvoly nakažených morem, nemocná prasata etc.) Myslel jsem moderní a opravdu bojové nasazení v novodobých konfliktech.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.2.2004 > Azrael> Chech, tohle bylo válečný jak prase, když na tebe někdo sbírá vojsko a jeho hlavní zbraní jsou koně, rychlej přesun... to bylo sofistikovaný .)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.2.2004 > Azrael> 

možná todle: http://www.worldhistory.com/weapons.htm /ale s reservou, internet.../

když vynecháme ty kadavéry nakažený morem, tak myslim žapončící... ve válce o mandžusko...


<reagovat 
g morr (Občasný) - 20.2.2004 >

Pak sou tam dokonce hlášky o tom, jak  US v 69. prohlásily, že bio nikdy nepoužijou... že zničilil vše až na nějaký malý zásobky pro vědecký oučely /tomu samozřejmě nevěřim ani hovno... vědecký oučely... no jsně že vědecký/. A pak jsou tam až 80. leta Irák a Írán to na sebe do toho bušili vobá.

Ale určitě by se dal dohledat podrobnější zdroj a lepší... plus spousta spekulací.


<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 20.2.2004 > g morr>  Díky, tak jsem zase o něco chytřejší.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 20.2.2004 >

1925 The Geneva Protocol was set up. It prohibited the use of biological and chemical weapons in warfare. It did not, however, ban the research or production of this type of warfare. The United States and Japan were the only major country not to ratify the protocol.

1930s-1940s Japan experimented with biological agents. They experimented while fighting in China and Manchuria.

 

Ok, v pětadvacátym byla podepsanej Ženevskej protokol. Zakazoval válečný užití bio a chem zbraní. US a Jap /to tě bude zajímat/ nepodepsaly.

Ve třicátejch až čtyrcátejch experimentovala Čína s "biologickejma agentama". A to během bojů v Čínsku a Mandžusku. Před tim sou tam psaný nějaký ty mrtvoly morový /třeba katapultovaný za hradby, prdel, ne?/ a jednou nějaký "dárcovství" dek s neštovicema. rudochum.  neštovice figurujou i dřív u aztéků a inků – ale to bylo nechtěný .)


<reagovat 
 Čtenář - 20.3.2004 > g morr> Tak kdo experimentoval ? :-) Čína, nebo Japonsko ? :-) Dezinformace z nepozornosti jsou taky dezinformace :-))))

okino
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 9.10.2004 >

Ach jo...dyž já furt nevím, kdo je kokot :-(


<reagovat 
 Azrael (Občasný) - 9.10.2004 > Bobr> Dneska je to jedno. Pravda je tak dobře modifikovatelná, že udělá kokota z každýho.
<reagovat 
čtenář Glarus - 1.12.2006 > Amerika použila jaderný zbraně proto, aby se ubránila tisícům mrtvím vojákům jak na straně Ameriky, tak na straně Japonska... Jak ušlechtilé. Chrání americké vojáky, kteří šli více méně dobrovolně do války, uprovdu ušlechtilé... Když si ale vezmete, kdo tenkrá v Hirošimě a Nagasaki zemřel, tak ta ušlechtilost už mizí. Vymazat z mapy DVĚ města. Města plná civilistů. A jakýkoliv přátelský pohled na Ameriku mizí, když vystaví letadlo, které svrhlo Litleboye...
A víte proč byly použity dvě bomby? Po stvržení té první na Nagasaki nevěřili Japonci, že něco takového doopravdy dokázala jedna jediná bomba. Sestavili tak tým vědců, který měl opravdu posoudit, jestli je to možné...rozbilo se jim však letadlo a tak mohli odstartovat výzkum až o den později. Ale Američané si mysleli, že to bylo pro japonského císaře málo...tak tedy následovalo Nagasaki
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter