Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Brýle
Autor: Psanec (Občasný) - publikováno 18.2.2004 (19:58:32)

 

 

 

                                                        B r ý l e

 

 

            Jednoho krásného dne mne při přechodu po přechodu na červenou v plné rychlosti srazil automobil. Já jsem z nehody vyvázl pouze s nervovým otřesem, zato řidiči z automobilu pouze potrhané cáry. Štěstěna si se mnou opravdu pěkně zaflirtovala, nejenže se na mně nehoda nepodepsala obvyklým hrubým rukopisem, ale dokonce jsem měl možnost několik zlomků vteřiny obdivovat útulný interiér na našich silnicích již vzácného Velorexu. Majitel několik minut udivoval kolemjdoucí bohatou slovní zásobou, zvláště pak jadrností některých oslovení. Poté se oblékl do vozu a ještě než se rozjel zaburácel hlasem připomínajícím varnou konvici v okamžiku největší extáze: ,, Sejdeme se u soudu “.

            Po několika dnech, kdy jsem netrpělivě čekal jestli se můj nový přítel ozve (věděl jsem sice, kde se máme sejít, jenže jsem se zapomněl zeptat kdy), mi přišel dopis, nechť se bezpodmínečně dostavím v níže uvedeném termínu. Mnou očekávaná přátelská schůzka, se vyhrotila ve spor, který jsem nečekaně prohrál. Nemalou měrou se na tom podílelo i menší nedorozumění, když jsem soudce vyzval, aby mi rychle přinesl pivo a rum na kuráž, vysvětluje to tím, že mě čeká o půl dvanácté soudní přelíčení. Nato mi člen justiční stráže počal obuškem vysvětlovat, kde se nacházím a co svým jednáním způsobuji. Jelikož jsem stále nechápal přidal i několik zakázaných chvatů sebeobrany.

            Přirozeným vývojem událostí jsem tedy po návratu z nemocnice došel k závěru, že si budu muset opatřit brýle. Zabil jsem tedy sousedovo prase, ve kterém jsem měl v drobných mincích naspořeno slušné jmění. Po vyplacení týdenní gáže místnímu ochotníku Františkovi, který se zavázal vydržet v kůži prasete do zabijačky, konající se následující víkend, aby soused nepojal podezření, mi zbylo rovných 60 Kč na vylepšení mého zraku. Bohužel František padl za oběť svému sedmidennímu vystoupení, když ho spícího překvapil řezník. Pamětní deska  na zdi obecního kulturáku a nedaleko stojící bronzová socha vepře budiž mu satisfakcí.

            S penězi v kapse jsem se mohl vydat do města. Vyvstal však problém, jak se dostat do krámu s oční optikou, když pro svůj špatný zrak ani nerozeznám evropskou vlaštovku od africké. Zapůjčil jsem si tedy od známých slepeckého psa, který mi však zrak nevylepšil, i když chutnal znamenitě. Musel jsem proto vystačit se slepeckou hůlkou zapůjčenou tamtéž.

            V obchodech s optikou jsem příliš nepochodil, neboť zpočátku příjemní prodavači, po zjištění, jakou sumou disponuji, propukli v hysterický smích, který postupně přešel v pláč. Štěstí mi však opět přálo. Když jsem se rezignovaně vracel úzkou uličkou k vlakovému nádraží, zastavil mne udýchaný důchodce, pronásledovaný partou perspektivních mladých otrhaných a zfetovaných mladých mužů, ke kterým byl asi hrubý, ale uvědomiv si jejich početní převahu, zbaběle prchl. Nabídl mi výměnu svých brýlí za moji hůl a já, rozhodnut skoncovat s dobromyslností, jsem zlosynovu nabídku přijal a poněkud nakvap ho opustil

            Pomalu jsem se loudal na vlak a přepadl mě silný hlad. Kolem ani živáčka, nos zel prázdnotou, a tak jsem se rozhodl, že se za ušetřené peníze konečně slušně najím v nedaleké restauraci. Náhle jsem uslyšel několik hlasů zjevně vedených jedním, mně velice povědomým. Ohlédl jsem se a uvědomil jsem si svůj omyl. Důchodce nebyl vůbec přepaden, ale sehrál na mě se svými kumpány dokonalou hereckou etudu. Byl to šéf bandy, která se po zhlédnutí reportáže o holi Chantal Poullainové začala specializovat na hole, z nichž dobývali kokain. Přišli se mi pomstít, jelikož v holi našli pouze aspirin a kapky proti kašli. Vyzkoušeli kompletně pevnost mé tělesné schránky a od jisté smrti, mě zachránila anorektická dívka, jejíž hůlkovité nohy upoutaly pozornost zločinecké bandy.

            Probral jsem se za několik hodin, když už zapadalo slunce. Dlouze jsem se zadíval na tu úchvatnou scenérii, avšak brýle velikostí připomínající Hubblův teleskop vykonaly své a tento nádherný pohled způsobil moji úplnou slepotu.

            Nyní si do očních jamek každé ráno vkládám 2 skleněnky, které pro mě vyhrál můj bratr v kuličkovém turnaji a jsem spokojen, nikdo mě totiž už nemůže ošálit svým vzhledem.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 18.2.2004 > dost se toho kupí, samá taškařice na taškařici, skoro toho je na jednoho až moc... :o)
Body: 5
<reagovat 
 Psanec (Občasný) - 18.2.2004 > stanislav> Díky. I když tvoje reakce není jednoznačně kladná, bodů jsi mi dal dost a o to tady přece jde ne? :)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.2.2004 > Výborně. Taky někdo píše v groteskovém stylu, jako já. Vše se časem určitě podá. Držím palce!
Body: 4
<reagovat 
akinina (Občasný) - 18.2.2004 > Použila bych klávesu "enter", ale jinak se mi to líbí, je to komické, ale zažít bych tohle v žádném případě nechtěla :o)
Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2004 >

psanče, je to groteska a já jsem poněkud na rozpacích...máš tam dobrý, světlý chvilky, ale celkově se mi to zdá hodně rozhárané....učesat, sladit, třeba

poněkud nakvap ho opustil......Pomalu jsem se loudal  tak kvapil nebo se loudal??někdy příliš tlačíš na pilu a snažíš se sekat vtipy na husto....je to opravdu takový.......myslím, že kdybys to nechal uležet, trochu proškrtal, vycizeloval...bylo by to dobrý...tohle považuji za polotovar....


Body: 3
<reagovat 
 Psanec (Občasný) - 18.2.2004 > quentinbubakoff> Předně bych chtěl poděkovat za kritiku. S tou neuhlazeností máš asi pravdu, je to způsobeno tím, že jsem hooodně dlouho nic nenapsal, ale do jisté míry je to mým stylem. A s tím nakvapem a loudáním se věci mají tak, že jsem utekl a jak už to tak bývá po čase jsem se unavil a zvolnil tempo, ten odstavec ber jako střih, prostě 10 min ago.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2004 > Psanec> ten střih, to je hezký:o))tak tam dej aspoň hvězdičky, páč takhle to strašně tluče do očí......je to škoda...protože tam máš fakt světlý chvilky.....uležet, proškrtat, dát přečíst někomu jinýmu.....vlastní zkušenost, člověk přehlídne hodně věcí a nelogičností a pak s tim plesk na Totem......:o))
<reagovat 
 Psanec (Občasný) - 18.2.2004 > quentinbubakoff> Proto jsem to poslal na Totem - aby to někdo viděl a utrousil nějakou jízlivou poznámku, nějakou radu.....
My psanci to máme těžké.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2004 > Psanec> 

jasně......to je každýho věc, já osobně se snažím nasadit na téčko už dejme tomu, dle mě, dokonalý věci....:o)))¨

třeba další:

 

 Jednoho krásného dne mne při přechodu po přechodu na červenou  .....ty dva přechody za sebou...a je to první věta povídky....víš co lidí to odradí a nenapíšou ti ani tu nejmenší jízlivost.....zkus se nad tím zamyslet...vim vy psanci ste zkrátka rebelové..:o)))


<reagovat 
 Psanec (Občasný) - 18.2.2004 > quentinbubakoff> S těmi přechody to byl záměr, taková slovní hříčka. Nebo myslíš, že bych si toho opravdu nevšiml, kdybych to tam nechtěl? No ale tobě se taková slovní hříčka asi nelíbí, co? Jo a pokud, se ti nezdá místy překombinovaná větná konstrukce, tak to je taky součást vtipu, je to prostě parodie na styl politků a ůředníků a pseudointelektuálů, kteří plytké myšlenky zabalují do vznešených slov.No, taky si teď, když to po sobě čtu připadám jako rádoby chytrolín. Kdybys ještě něco našel, a tvoje klávesnice by se necítila přespříliš unavená, tak mi prosím napiš.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2004 > Psanec> no, podívej já mám parodie moc rád....ale nějak jsem se nechytal......ten přechod mi přišel spíš dost topornej, ale pokud je to úmysl, omlouvám se, nepochopil jsem.....říkám, učeš to......:o))
<reagovat 
 Psanec (Občasný) - 18.2.2004 > quentinbubakoff> Ok. S tímhle už nic dělat nebudu, ale jestli budu příště něco psát, řeknu rozumu, ať zavře ego ve sklepě, dám na tebe a uvidíme, co z toho vznikne. Ale nevím, nevím, je to potvůrka a jen tak odbýt se nedá.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2004 > Psanec> znám ty stavy...kdy má člověk ukrutnou potřebu publikovat...:o)))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 19.2.2004 > QB se ti venoval dost, ja jen prihodim bobky :)...misty jsem se opravdu pobavil...treba pri epizodce s Frantiskem...mi to pripomnelo pane Simka a Grossmanna :)
Body: 4
<reagovat 
barlach (Občasný) - 19.2.2004 > Já myslím, že QB napsal vše podstatné a většinu z toho můžu podepsat. Text je plný nápadů a je třeba je trochu učesat, upřesnit...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter