Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
LOŇSKÉ SNĚHY z kolekce LOŇSKÉ SNĚHY
Autor: RUDDY (Občasný) - publikováno 19.2.2004 (16:00:50)

LIDÉ, KTEŘÍ S LABUTĚMI V JEDNOM STARÉM MĚSTĚ ŽILI

NEZNALI SNAD TMAVÝCH BAREV

LÁSKA, KTERÁ BEZ PRAVDY ZNÍ

JAK ČERNÁ LABUŤ NÁPADNÁ JE

 

 

Jedná se o text na 4 verše podle čínského vzoru, kdy v prvním verši začnu nějakou myšlenkou, ve druhém ji rozvedu, ve třetím nabídnu myšlenku úplně novou a ve čtvrtém verši se vše sjednotí.



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 19.2.2004 > No, to je zajímavé.  Taková teorie poezie.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 19.2.2004 > Je asi hezké, že jsi naplňil formu, kterou sis předsevzal, ale že by srovnání "nepravé" lásky s černou labutí bylo nějak omračující...
<reagovat 
Din (Občasný) - 19.2.2004 >

Krásný moc krásný.Posílám pět krásných bodíků. Gratuluju,zatím jak tvrdí Emmet tady nic podobného nezaznělo. Jak blízká je mi tématika Japonska. Čest Blacko


<reagovat 
g morr (Občasný) - 19.2.2004 >
Body: 2
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.2.2004 > a název Loňské sněhy se k tomu moc nehodí, chápu proč jsi jej zvolil jako název kolekce :-),ale přímo k té básni moc nesedí
<reagovat 
 RUDDY (Občasný) - 21.2.2004 > Emmet_RAY> Ten název k té básni opravdu nesedí, to jsem věděl hned. Ale nenapadlo mě nic lepšího a nazvat to Labutě mi přišlo divné.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 21.2.2004 > Dobrá ukázka.
Body: 4
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.2.2004 > Tak kolego,tento vzor mám rád a zatím jsem ho ještě na Totemu použitý neviděl,což je plus pro tebe,text se mi líbí ale ne to,v jaké formě jej tady publikuješ,myslím,že hůlkové písmo tomu dost ubírá na kráse a podle mne není příliš vhodné psát vysvětlující poznámky poznámky přímo pod něj, to dělej pod čarou mezi norm.poznámkami,takhle to patří spíš do teorie poezie a každý se víc soustředí na vzor než napsané dílko.
Body: 4
<reagovat 
 RUDDY (Občasný) - 21.2.2004 > Emmet_RAY> Tohle je první text, který tady publikuji a nedošlo mi,že by ta poznámka mohla být umístěna i jinde. A co se týká písma, tak mám pocit, že je úplně jedno, jestli je text napsán malým nebo velkým. Takže příště!
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 21.2.2004 > Emmet_RAY> 

Souhlas. Jako ukázka formy mě to dost zaujalo.

Jen malé upozornění. Není to na Totemu poprvé. Je ale možné, žes tu tehdy ještě nebyl. Bohužel si nepamatuji ani autora, ani název příspěvku, a vyhledávání na základě slov z názvu nebo textu už tu delší dobu nefunguje. Pamatuji si jen, že to bylo něco s tygrem a musela bych prohledat spoustu příspěvků dozadu, abych to našla. Nemám ani časový odhad, kdy to bylo publikováno.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.2.2004 > Naty> ech..začínám se trochu lekat, jestli dojdeš k tomu že to nebyl tygr,ale gepard tak tě totiž musím upozornit, že jsem ten příspěvek psal já :-) Ale bylo to podle jiného vzoru, tedy aspoň doufám.. nebo jsem se ho snažil využít spíš netradičně
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 21.2.2004 > Emmet_RAY> Bingo!  Geoard.  To víš, paměť mi zas tak už neslouží. Tvého přiznání si cením, ulehčilo mi to hledání.
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 21.2.2004 > Emmet_RAY> 

Máš pravdu. Byl to jiný vzor. Zmátla mě ta podobnost - omezení na 4 verše, z nichž každý má svůj určený význam.

 

 

"Báseň má pouze jednu sloku o čtyřech částech - 1.vytvoření netypického popisu/dojmu u nějaké známé věci. 2 a 3 - násobení tohoto dojmu tak,aby v rámci básně přestal působit rušivě. 4. Vytvoření typického popisu oné věci, který však, díky předchozím třem bude působit neobvykle."

 

 

 


<reagovat 
Jesse (Občasný) - 22.2.2004 > Moc se mi to libi.
Body: 5
<reagovat 
g morr (Občasný) - 19.2.2004 > doporučuju báseň borise cveka venkovské újezdy + interpretaci básně borise cveka venkovské újezdy, kterou napsal boris cvek. k dohledání přes nick BorisCvek. případné nesrovnalosti vysvětlí boris cvek.
<reagovat 
 RUDDY (Občasný) - 21.2.2004 > g morr> Boris jsem já.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.2.2004 > RUDDY> Kecy prdy beďary, tvoje rejakce jsou sice jazykem i štýlem borisovo podobný /samozřejmě i prezentace básně/, ale Boris by nikdy nepublikoval pod nějakým nickem. Myslím, že by to byla zrada jeho ídeálů.
<reagovat 
Rambonaut (Občasný) - 24.2.2004 > Je to skvělé a hotovo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 23.2.2004 > Nevím, KDO je RUDDY, nemám s ním nic společného a VŽDY a VŠUDE publikuji pod svým vlastním jménem!!!

Na druhé straně, pokud se Ruddy jmenuje Boris (třeba Boris Novák), tak g-morrovi nelhal....
<reagovat 
 RUDDY (Občasný) - 28.2.2004 > BorisCvek> Nevěděl jsem,že Boris Cvek je skutečný autor,myslel jsem,že je to g-morruv vtípek,tekže se omlouvám a přiznávám se,že Boris opravdu nejsem!
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 29.2.2004 > RUDDY> OK :-). Jsem rád, že se to takhle vysvětlilo! Měj se fajn a držím palce!
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.3.2004 > RUDDY> já a humorista? nu, vyjasnili jsme si, tak k játru: doporučuju báseň borise cveka venkovské újezdy + interpretaci básně borise cveka venkovské újezdy, kterou napsal boris cvek. k dohledání přes nick BorisCvek. případné nesrovnalosti vysvětlí boris cvek.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter