Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce jak zpívají tramvaje
Autor: farišta (Občasný) - publikováno 23.2.2004 (09:37:23), v časopise 24.2.2004
další ve sbírce>

Pár tónů z hlubin elektromotoru

stane se mi rozbuškou

ne snad k symfonii,

ale dozajista k malému kvartetu.

 

Sleduji v mnoha zrcadlech

(jež naskýtají okna vozu)

ušní boltce dívek,

jsou různé -

románské,

barokní,

plné křivek, řezů,

onýtované,

hned zas tesané,

jemně ochmýřené.

 

Poslouchají se společným dechem

adagio non molto

a každá další ulice

(zastávka)

je pauzou,

větou,

smykem prvních houslí,

či vibratem podmořské violy.

 

Konečné forte utichá

v potlesku přestupní stanice,

odcházím jako spokojený dirigent

(kéž by mohl mít kvartet dirigenta),

až na refýži uvolním svou vizi

a ona uletí

a její křídla

v rytmu mých kroků

„ne zvláště zdlouhavě“.


Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 23.2.2004 > Ano ten obraz je vymalovaný hezky... jen se mi zdá, že až trochu monotématicky...

Dám příklad:

V první strofě, je obrázek s rozbuškou... ok. Mně asi trochu vadí, že poté co se dozvíme, že to zřejmě nebude symfonie, pokračuješ stále přímočaře... tj. vadí mi ten kvartet... nemohu ti radit jak jinak to udělat... ale už je to jasné, symfonie - orchestrální dílo... kvyrtet je komorní záležitot... čtuli pozorně, tak předpovím, že bude následovat zmínka o nějakém útvaru z komorní hudby...

Dál mi vadí v druhé strofě opět dořečení těch zrcadel... Proč se musíme dozvědět narovinu, že máš na mysli okna vozu? Nám by to bez tak došlo...
-------------------
plné křivek, řezů,
onýtované,
hned zas tesané,
*
------------------
větou,
smykem prvních houslí,
*
------------------
To že myšlenka uletěla... byla křídlatá... asi moc úžasný obraz není... je trochu jetej...
------------------

JInak asi i přes všechny výtky doporučuji, neb mám strach, že už dnes nebudu číst nic, k čemu by stálo za to se vyjádřit:)))

*

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 23.2.2004 > drfaust> děkuji, doktore. s tím dořečením - většinou mám strach, abych příliš neskočil a tak možná naťukávám víc, než je zdrávo. ale mě tak lákal obraz tramvaje jako nekonečné zrcadlové síně..
poslední sloka - ano, trochu otřelé, zase jsem se nechal zlákat rytmem, beru.
výtky jsou pro mě cennější než bodíky, ještě jednou děkuji.
<reagovat 
M.M (Občasný) - 23.2.2004 > Zajímalo by mě,jaké ušní boltce mám já. Ale pěkné
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 23.2.2004 > paráda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 23.2.2004 > Páči sa mi to. Taká momentka.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 23.2.2004 > Pěkné techno!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mira (Občasný) - 23.2.2004 > potlesk...
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 23.2.2004 > Nakonec, i když s těmi výtkami, které jsem uvedl výše, zařazuji do časopisu.

Jenom ještě na závěr... ten název mi taky asi úplně nesedí:)
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 23.2.2004 > drfaust> název ti nesedí? tys nikdy neslyšel, jak tramvaj zpívá? tak se někdy zaposlouchej:-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.2.2004 > farišta> jojo, vyje jak stádo vlkodlaků ;o)))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 23.2.2004 > ****
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 23.2.2004 > Ale o to tu přece vůbec nejde, co já jsem kdy a kde slyšel... (mimochodem slyšel:))

Jde o to jak to působí... byť zřejmě trochu pro tebe trefně vzhledem k tvým pocitům, tak pro mne trochu komicky a lacině...
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 23.2.2004 > drfaust> OK doktore, nehádám se:-))) měj se.
<reagovat 
noa (Občasný) - 23.2.2004 > hravé a melodické, moc fajn
Body: 5
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 23.2.2004 > Bravo, super motiv. Sleduješ v tramvaji to samé co já.

Dirigente doporučuji!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 23.2.2004 > D mam vycerpano, coz je skoda....jinak bych ti ho sem dala...:-)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.2.2004 > trošku upovídáná, ale co se dá hlubšího napsat po doktorovi? :o)
líbí se mi tóny z hlubin elektormotoru a onýtované boltce :o)
Body: 5
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 23.2.2004 > Kelly> upovídaná jistě je, ale to mě poslední dobou strašlivě láká. už jsem se nadestiloval ažaž. a krom toho mi čistá lyrika taky moc nesedí. takhle bych chtěl teď psát. takhle na hraně. třeba se vrátím do hlubin, ale teď si chci tohle omakat. snad proto jsem taky nedal hlubší kritku u svého příspěvku, ač si myslím, že má doktor jistě pravdu. nepsal jsem hlubokomyslnou báseň, ale zasněnou fresku.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.2.2004 > farišta> fandím a přeju jistý krok :o))
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 24.2.2004 > Kelly> díky. no, dneska jsem po dlouhatananské době četl svoje příspěvky tydy do poezie. já vlastně takhle píšu pořád:-)). je to divnej pocit, většinou to fakt po sobě nečtu, dneska jsem si dal asi moc velkou dávku:-))))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 24.2.2004 >

Béseň se mi líbí, není obyčejná, ačkoli pojednává o obyčejných věcech, celkem obyčejnými prostředky.   Upřesnění zrcadel mi v tomto pojetí nevadí. Pro mě by tam klidně mohl být odkaz i na sál, či sdpíše síň.

Mohla bych mít připomínku k pár místum, která mně osobně připadají nelogická, ale bude to nejspíš můj problém. Nikdo si toho nevšiml, a pro atmosféru básně je to nepodstatné. 


Body: 5
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 24.2.2004 > Naty> ale jistě, rád si přečtu od tebe jakékoliv připomínky!

<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 24.2.2004 > farišta> 

Je to asi blbost, ale nepochopila jsem, proč zrozvna kvartet. Ty uši určitě nebyly jen čtyři a jinou souvislost jsem nenašla.

A taky mě zaskočil ten skok z adagia non molto rovnou k forte.

Nejspíš to má souvislost s tím avizovaným tempovým označením, ale nějak mi chyběl náznak pohybu, nebo přechodu.

Ale neber to moc vážně, to mě jen tak napadlo při prvním čtení. Moje teoretické hudební vzdělání je mimochodem mizivé.


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 24.10.2004 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
10 18 26 27 29 36 39 (41) 46 48 49 50 51 52 55 60 63 66 67 68 69 70 72 75 76
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter