Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky světlonoš (část pátá - závěr) z kolekce světlonoš
Autor: canny (Občasný) - publikováno 4.3.2004 (00:00:06)

.....V.....

 

 

Když jsem vyběh z domu, rozezněly se paneláky kolem mě. Mistrovství světa v ledním hokeji. Dali jsme gól.

Taxikář mluvil celou cestu. Nenechal mě přemejšlet.

"Dvadva, chlapechápeš, ve třetí třetině vyrovnání, dva dva, vedli vod první chvíle, rozhodčí Švéd, strašný hajzlové, ten brankář finskej prej někoho vod nás, asi Ručinskýho, narazil mu helmou do břicha, no chápeš, prostě mu... no , haló, no jo, mám zákazníka, no, na nuselák, do fórumu, no já vim, že už se menuje jinak, prosimtě teď nevolej, poslouchám tady, to je kráva, ty dispečerky jsou fakt strašný píči, chlapa, kdyby tam posadili, protože chlapi si vždycky rozuměj, hele ty seš přešlej, nejseš Fin? viď, no já už myslel, seš bílej, jak ty jejich dresy, proč nemáš na sobě třeba dres, no né ten svetr je fajn, s jelenama , jasně, ale trochu horko, né, počkej jak utřou huby, my jim to ještě nandáme, bude se přidávat, no to uvidíš věci, doufám, že to kluci neposerou, to by byl konec světa, ale to voni né, voni sou klasy, ty vole já mít volno, tak sedim a koukám na hokej a ty si tady jezdíš, to seš vlastenec, chlape, no nene, já jenom .. kurva teď sem ti řikal, ať mi nevoláš, hokej, víš co to je? HO-KEJ, krávo pitomá, no, to myslim vážně, hele nezájem, teď jedu k tomu nuseláku a pak končim a jestli mě starej vyhodí tak to jsem zvědavej kdo vám tam ještě pude, no, no tak aby, ach jo, to je kapitalizmus."

Doma jsem si zapomněl peněženku. Nejsem agresivní. Ale prostě jsem mu jednu natáh a vyběh jsem z auta. Nechal jsem mu tam ten svetr. Doběh jsem ke dveřím a tam stál ten portýr, přesně jak bylo psáno, nestačil mě chytit, prolít jsem mu rukama a hnal se do výtahu. Vběhnul jsem do zavírajících se dveří. Rychlostřela, rychlovýtah vylít nahoru. Oddechoval jsem. Proti mě stála stará paní. Ten psychopat přece nemoh naplánovat i starou paní. Co je zač. Před měsícem jsme se s Monou pohádali. Vypadla v noci ven. Tejden bydlela po kámoškách. Vrátila se. S deskou Sonic Youth. Ale stará paní vypadala jako fajn stará paní. Někdo mě zatahal vzadu za košili. Otočil jsem se s tim, že uvidim malou zelenovokou holku. Nikdo tam nebyl. Otočil jsem se zpátky k starý paní. Byl jsem ve výtahu sám.

Cinkl zvonek. Dveře se pomalu votevřely.

Vpad jsem do místnosti plný lidí. Přímo proti mě na baru se líbaly nějaký dvě holky. Kristepane. Nesnášim buzeranty, nesnášim je všechny. Hokejisty a buzeranty. Mona byla plná těch řečí. Vo právech. Ale tyhle dvě holky tam byly taky.

"Kudy se dostanu na střechu?"

Ňákej chlap ukázal hlavou. Nad barem běžela televize. Všichni co nesledovali ty dvě holky, sledovali hokej.

Zespoda se blížil výtah. To bude ňáká ochranka, vzpomněl jsem si na toho portýra, málem bych na něj po těch věcech ve výtahový šachtě. Zapomněl.

Někdo mě zatahal za triko.

Nikdo.

Vyběh jsem na střechu. Ty světla o kterých jsem četl byly konkrétní. Zapomněl napsat o tom teplým větru z města, kterej byl znát i tady nahoře.

Mona stála na střeše. Otočená k městu. Vzpomněl jsem si na to jak přemýšlela, že by si přála lítat nad městem, jako anděl.

Anděl.

Pak se mi myšlenky rozutekly. Při nejlepší… jakkoli jsem se snažil nejvíc, nedokázal jsem pak nikdy říct, co se na tý střeše stalo. Portýr s hotelovou ochrankou dorazili pozdě. Pak přijeli policajti. Poslední slovo, co mám v hlavě je asi

Anděl.

Řikal jsem policajtům o Michalovi. A o tý knize, co leží doma, doma u mě na stole, hned vedle koly 0,5l navíc. O knize s takovým tim psychiatrickým vobrázkem, s tim roschachovým testem na vobalu. Na to, pod jakým pseudonymem ji Michal napsal jsem si nemoh vzpomenout. Jenom že to znělo německy. Prohledali můj byt. Asi jsem ji musel vzít s sebou a nechat ji v taxíku. S tim svetrem.

Vezli mě Prahou. Všude kolem nás šly davy. Špatnej večer. Šest minut před koncem prodloužení nám dali Finové góla.

Rozmlátili nám majáček. A rozbili sklo. Přední. Prasklo ale nevysypalo se. Za oknem jsem zahlíd nějakou holku, obočí měla rozseklý, krev jí zalejvala celý voko. Přišlo mi, že na mě mrká.

Mona.

Jestli je pravda, že jsem ji shodil ze střechy, dalo by se o našem vztahu říct, že je…, že byl ambivalentní? A co by to znamenalo?

Venku se ochladilo a začalo sněžit.

Jo, kromě toho, že nenašli tu knížku ...

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
RadimP (Občasný) - 4.3.2004 >

si to celý musim přečíst ještě (aspoň) jednou...

 

*************


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 4.3.2004 > Líbí.
Body: 5
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 7.3.2004 > fakt skvělý :o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter