Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Nick počká, Nick počkal z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 23.7.2003 (00:01:07)
další>

 

 

 

"Tak ven s tím / Prozraď mi všechny nesplněné sny / I ten sebemenší nápad / Všechny zbytečné obavy / A já je rozpráším," slibuje Cave, který v jednom rozhovoru řekl: "Při psaní se snažím pochopit určitým způsobem sám sebe. Je to vlastně jediný způsob, jak se mohu dozvědět, co vlastně cítím a co si myslím."

Nick počká, Nick počkal...

obrazek [http://home.iae.nl/users/maes/cave/pix/fans/Rus2.jpg]

 

Nick počká.

 

Lehce rozdrážděn svým vyprávěním o nevědomí a zmatku metafyziků z nevysvětlitelnosti čehokoliv o zaposlouchání se do všeobecného středu tu i okolo, v nás, nich, nechávám se vězet ve vnímání bez vlastního vstupu rozumem, který si stejně dává bene. Příběhy Rebeky u piva v Jamajce zapadaly. Že se dá těmhle věcem věřit, že se někomu hned tak nevyhnou. Prostě to sem tam secvakne.

 

Obcházím Smíchov. I tudy, kde jsem dostal kdysi popelnicí do hlavy, se dneska sunu už potřetí. Cítím pokaždé jakoby znovu a živě ten vzdor a strach a smyčce v příběhu se málem nevyhnu.

 

Jen takový záchvěv před setměním.

 

Na mostě se rozhlížím. Doprava, doleva. I za sebe. Nad sebe. Mraky se rozestoupily nad Hradem, nad Vyšehradem, nad Emauzy. Tři světla v celkem dokonale připravené podívané. Slabý dozvuk žlutě oranžové v posledním odstínu modré.  

 

„Jirko, ve městě už není listopad, nikomu to neříkej, nikdo to nepochopí, ve městě už nepadá listí,“ zaslechnu ponořen do čtení na přeskáčku, bez touhy po informaci, s touhou po výstupu z času. Podívám se po tramvaji, kdo to tady vyřvává své strachy. Podobá se hraběti Kinskému, licousy a obrovská hmota.  Nešťastně nevypadá, spíš nadupaně. Tou  temnou esencí, která mě odrazuje, ale projdu se jejími zákoutími zase. Když je tak naléhavá a zrovna teď všude kolem.

 

„Ztratil boha.“ Chtě nechtě se otočím, kdo řekl tohle. Šedivé dlouhé vlasy a temný výraz. Další vědoucí se usiluje o mladou nadějnou feťačku.

 

Už nepotřebuji domlouvat se se sebou na tom, co je doopravdy, co je mámení. Zmámení jsou ti, co slyší. A přitom se někteří z nich nenechají slávou večera, temným příkrovem zdánlivě bez konce, opít. Jiní jsou do němoty.

 

A zase Libeň. Vyrušený křikem zpiťara, nemám chuť být ostražitý, z jeho zla nemám strach, je dojemně na zcestí s tím svým špinavým tetováním a smradlavýma očima. A zase se proklínám, co že mi na jeho očích tak vadí.

 

Po zaváhání, zda ano či zda ne, jsem našel „cestičku k domovu". Tohle loučení, návraty a vítání se je divná věc.

 

„Tak nashle brácho,“ pomyslel jsem si, když vodpad, a celou minutu jsem čekal, že to na mě přijde taky – taková se do mě z toho jeho umírání dala zima.

 

Nick počkal.   

 

obrazek [http://home.iae.nl/users/maes/cave/pix/fans/Rus1.jpg]




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 (90) 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter