Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
TÁTA I. z kolekce táta
Autor: Simonka (Občasný) - publikováno 25.2.2004 (01:01:29)

Dneska je mi strašně smutno..

Po tátovi.

Vzpomínám, jak jsem u něj začala bydlet. Bylo mi 15 let.

Máma mi sbalila kufr. Za to, že jsem si k němu zašla pro kytaru (chtěla jsem se na ni naučit hrát). „Když mu tak lezeš do prdele, tak si za ním vypadni!“ Křičela.

„Chceš zůstat u mě, nebo se vrátit k matce?“ Ptal se táta a podával mi cigaretu.

Nechtěla jsem cigáro, nechtěla jsem být s tím špatným (podle matky), chtěla jsem být hodná (maminčina holčička), která nekouří a tátu NENAVŠTĚVUJE!

Druhý den ve škole za mnou přišla sestra „máma vzkazuje, když se omluvíš můžeš se vrátit domu!“

Omluvit se.. za to, že mám tátu, že jsem si k němu přišla pro starej křáp kytaru.

Přijela máma. Seděla s nevlastním tátou v autě. Vepředu, mě nechali nastoupit vzadu na sedačku, táta stál opodál a kouřil.

„Tak co omluvíš se?“ Máma, ani se neotočila. Koukali na mě ve zpětným zrcátku, jako na vůz, který právě nechali za sebou.

„No dobře, tady máš učebnice a můžeš si vystoupit!“

„Ty HISky tady nech!“ „Ať ti tatínek koupí nový, když je tak skvělej!“

Svlíkla jsem si džíny, sebrala hromadu učebnic co ležela vedle mě a vystoupila.

Byl únor. Šla jsem v kalhotkách po ulici s těžkou hromadou učebnic k tátovi a na tvářích mě pálily horký slzy.



Poznámky k tomuto příspěvku
Newton (Občasný) - 25.2.2004 > To je smutný...
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > Newton> 

bylo :o)


<reagovat 
Andulka (Občasný) - 25.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > Andulka> děkuju :o)
<reagovat 
bbiwy (Občasný) - 25.2.2004 > fnuk ...
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 25.2.2004 > jeto krátký, vcelku silný.....jo dějou se i horší věci....ale taťka bude, koukám, dobrej volnomyšlenkářskej týpek, takže další díly z kolekce už nebudou tak smutný..
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 25.2.2004 > blondýna> je to sice starej votřepanej motiv, ta kytára, jak poznamenala noa, ale já mám ke kytárám tak nějak citovej vztah a taky k holkám v únoru, v kalhotkách na ulici, to člověka tak něja dojme.....:o)))
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 25.2.2004 > sedlo...
Body: 5
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 25.2.2004 > blondýna> koukej si vzít tu štětku a pikslu s barvou a ......jeď...:o)))
<reagovat 
Lian (Občasný) - 25.2.2004 > Mno, kdyby to bylo ve Zpovědích a pocitech, byla bych tolerantnější, takhle ....jímavý příběh nepříliš dobře napsaný, no....najdi si někoho na opravy těch hrubek a tak..... zbytečně to kazí dojem
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 25.2.2004 >

jeste neco...vypadam (a zaslouzene:) jako necitelnej parchant, chapu, ze si kazdy sveho dilka ceni a pokud ho pousti mezi lidi, urcite tajne touzi po chvale...kazdy mame svuj vkus, svoji predstavu o kvalite a sve naroky...ono to vypada, ze za tim je neco jineho...ze si na neco hraju, ze mam premrstele naroky, ze jsem treba neco nepochopil...to je jedno...je to tim, ze malokdo hodnoti, kdyz se mu neco nelibi, prejde to bez komentare...ja se snazim hodnotit vsechno a tak se stane, ze jsem nucen nekdy dat i takhle nizke ohodnoceni...kazdy se ucime a nekde zaciname...mazani, urazeni se, odchazeni atd. nema smysl...zkus se spis zamyslet nad tim, co ti lidi pisou a pokus se tyhle "zkusenosti" aplikovat, kdyz budes neco priste psat...treba to i prepis a publikuj znova, vykasli se na me (pokud chces), ale nemaz...je to znamka slabosti :)...priste budu sussi ve svem vyjadrovani...on jakykoliv vtip v takhle psane forme zni kousave a pak to takhle dopada...


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 25.2.2004 > Neveselé
Body: 4
<reagovat 
Silona (Občasný) - 25.2.2004 > Smutné, chtělo by to nechat si opravit hrubky, ty to zbytečně kazí.
Body: 4
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > blondýna> 

děkuji za opravu chyb.

moc si vážím Tvé pomoci :o)


<reagovat 
Helen (Občasný) - 25.2.2004 > Nápad to není špatný, ale zdá se mi to takový zmatený. Jako kdybys to honem narychlo psala už sis to po sobě nečetla....
Body: 3
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > Helen> 

To byl úmysl

vyjádřit tímto stylem, že se o tom špatně hovoří a

už už to chci, aby to bylo venku :o)


<reagovat 
Saimon (Občasný) - 25.2.2004 >

Sral jsem na hrubky a dávám 5b a déčko. Tohle je, SAIMONOFFKA!! Tohle je můj styl, moje poesie!!

Simi, nádhera... Je pravdou, že to každého osloví jinak, ale já jsem tady už dlouho nečetl nic, tak dobrého. Styl si zvolila, alespoň podle mě parádní!! Je to prostě síla a od tebe to nejlepší, co jsem tady zatím viděl!! Chválím!!!

Tohle ukládám!!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 25.2.2004 >
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 25.2.2004 >
<reagovat 
noa (Občasný) - 25.2.2004 > je to o drsny vzpomince, to urcite, ale:
a] trosku haprujou carky a i-y :-]
b] ale hlavne, neni ta kytara dost otrepanej motiv?
a to s tema svliknutyma kalhotama tak nejak moc?
... on je proste problem, ze nektery veci, i kdyz se tak staly,vypadaj v textu neverohodne...

ale nenech se odradit a pis dal, jo?


<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > noa> 

děkuju za rady

snad mi někdo pomůže opravit i,y, když už to ani word nesvede jsem v koncích :o)

nevím jestly je kytara otřepanej motiv (bylo to tak nechci to měnit)

asi máš pravdu s tou věrohodností, mám takovej nedůvěryhodnej život  ;o) 

 

děkuju i za povzbuzení, ale když vydím, jak posměšně se tady vyjadřuje blondýna....nevím asi to smažu, je mi z toho smutno

jsem ráda za kritiky, jako ty co se snaží pomoci     děkuju :o)


<reagovat 
 noa (Občasný) - 26.2.2004 > Simonka> Simonko, tys z toho vseho zmenila barvu!!!! :-)

hlavu vzhuru, a o cem to bude priste?
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 25.2.2004 > joj, nefalsovany vylev...z toho mam husi kuzi...budu vypadat jako zly zly! muz, ale neodpustim si...chybi tomu cokoliv, co by nejak zaujalo...otrepany, jednoduchy pribeh a dost neobratne podany a hrubky, ktery bolej az v podbrisku :)...spolehas se na ctenare a jeho cit pro spravedlnost a ze ho tvuj pribeh "zvedne ze zidle", teda mam z toho takovy dojem, to ovsem vubec nestaci k tomu, abys svuj text mohla nazvat povidkou...trochu me desi renesance jimavych zivotnich pribehu, ktere se tu v posledni dobe roji...ech, jsem opravdu zly muz...ale aspon uprimny...
Body: 1
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > peetea> 

nebudu soudit, proc si svuj prispevek vlozila, i kdyz svoji teorii mam :)...

asi snad proto, že jsem měla Totem za časopis pro publikování amaterských děl (promiň jestly jsem se spletla)

 

chybi tomu cokoliv, co by nejak zaujalo...otrepany, jednoduchy pribeh a dost neobratne podany a hrubky, ktery bolej az v podbrisku :)

za hrubky se omlouvám, doufám, že mi někdo pomůže s korekcí aby tě nebolelo :o)

 

spolehas se na ctenare a jeho cit pro spravedlnost a ze ho tvuj pribeh "zvedne ze zidle", teda mam z toho takovy dojem, to ovsem vubec nestaci k tomu, abys svuj text mohla nazvat povidkou

doufám, že si se při zvedání neuhodil (ještě to by scházelo, když už tě bolí pod bříško) nechci Ti způsobit újmu. dám tento příběh do rubriky "životní příběhy".....

 

trochu me desi renesance jimavych zivotnich pribehu, ktere se tu v posledni dobe roji...ech, jsem opravdu zly muz...ale aspon uprimny...

to první je mi líto, upřímnosti si cenním            děkuji


<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 25.2.2004 > Simonka> 

no jiste...Totem je amatersky nejen-literarni server a prostor pro publikovani...jina vec je, proc ten ktery autor publikuje, co ho motivuje k tomu, aby publikoval...upresnuju, aby nebylo mozno se tvarit, zes nepochopila

 

po te korekci ses mozna mela shanet, nez jsi publikovala

 

kousava poznamka o zvedani se ze zidle a ublizovani si, me mela zrejme zesmesnit, ale spis svedci o tom, ze nedokazes prekousnout muj negativni komentar...tvuj sarkasmus dokazuje, ze nejsi schopna si obhajit sve dilko...aneb rceni "nejlepsi obrana je utok" vzdy neplati...

 

mozna jsem nemel bodovat, to je vzdy kamen urazu...


<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > peetea> 

ne ne, o bodování vůbec nejde, osobně si víc cenním psané kritiky

 

omlouvám se za moji poznámku. tvůj komentář se mi líbí s korekturou máš pravdu,

 

naštvala mě jen poznámka o publikování

 

tohle je jedna z věcí, kterou jsem chtěla dlouho napsat a dlouho sbírala sílu a odvahu se do toho dát

publikovala jsem to asi ze stejného důvodu, jako se kdokoli ze zdejších autorů rozhodne a vytáthne své dílko ze šuplíčku, aby je světu ukázal

není v tom nic, jako ooo bóže politujte mě ubohou nebohou chudinku, jakej sem měla život atp..

 

jak vidím nemělo to, ale jiný účinek, omlouvám se dávám to pryč z TOTEMU, nechci mezi jeho Autory působit nepatřičně obtěžovat svojí tvorbou  


<reagovat 
 průser mračen (Občasný) - 25.2.2004 > peetea> Nebylo to kousavý, nebuď vztahovačný. Dokonce to bylo i vtipný. Takže v klindu, hombré.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 25.2.2004 > Simonka> klídek simonko.....peetea ti dal jedna, andule zase pět....každej má jinej názor...takže vidíš, že autory neobtěžuješ, já vim jak to nakrkne, blbá kritika u díla.....nesmíš to vidět tak černě.....je fakt, kdybys to nechala opravit před publikací, ušetřila by sis spoustu takových nepříjemností...hele, já sem jelito na gramatiku, ale vidím to tam i já.....to je teda co říct:o)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 25.2.2004 > Simonka> ech...mazani...takhle ne...kdybych mel mazat dilko pokazde, kdyz mi nekdo napise negativni kritiku, nemel bych tu jedinou vec :)...je pravda, ze jsem si mohl tu poznamku odpustit...nebylo to fer a za to se omlouvam...kazdy obcas slapnem vedle...smazu to ja a ty to tu nech...sve ctenarstvo si to snad naslo, ne ?
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 26.2.2004 > průser mračen> jsem rad, ze mas starost :)...mam pocit, ze jsme se se Simonkou nakonec domluvili a tvuj psychologicky rozbor naseho "rozhovoru" uz je trochu navic...navic v tom klidu jsem a byl jsem, takze...zdar a silu, hombre
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 25.2.2004 > peetea> klidek PT, ani ty nic nemaž....já na vás asi vemu na voba bejkovec:o)))
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 25.2.2004 > quentinbubakoff> mazu jen tu poznamku o duvodu publikovani :) jsem v klidu...jen uznavam, ze nebyla zrovna fer...
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 25.2.2004 > peetea> 

mazat si to nemusel, jsem ráda, že jsme si to vyříkaly

i já se ještě jednou moc omlouvám za tu nejapnou poznámku promiň :o)


<reagovat 
Chliv (Občasný) - 26.2.2004 > to je jako skutečně pravda?
neboť je to "hezky" smutný..., pak už jen smutný... autobiografický?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 26.2.2004 > Chliv> 

je to autobiografie

 

děkuju za doporučení :o)

 

zítra budu publikovat poopravený celý příběh :o)


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 27.2.2004 > jo, ta druhá verze je vo dost promakanější, ale i tohle je dobrý
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter