Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nečekaný zvrat jinak vcelku nadějného dne ze života zklamaného jedince
Autor: empty_mind (Občasný) - publikováno 29.2.2004 (00:38:48)

  Procházím se kukuřičným polem a sluníčko mi svítí nad hlavou. Je ve mně nahromaděna spousta energie. Začnu proto rozverně poskakovat a tančit mezi kukuřičnými klasy. Na chvíli pociťuji opravdové štěstí a euforii.

  Mé veselé skotačení však zarazí hrůzný pohled. Kráva. A požírá jeden z plodů kukuřice. „Proboha co je to za krutost?!“ ptám se sám sebe ve stavu absolutního zděšení. „Jak může někdo něco takového udělat? Takovým způsobem devastovat sémě naší matičky Země?“ V očích krávy se zračí chladná krutost, zároveň tam však vidím výsměch. Výsměch mé osobě, mé lítosti. Klekám si na kolena a začínám usedavě plakat. Kráva pootočí hlavu a upřeně se mi podívá do očí. Takhle pohrdavý pohled jsem snad ještě nezažil. Úplně je z něho vidět, jak si to podlé zvíře myslí cosi o mé ubohosti. V tuto chvíli pociťuji opravdovou a čirou nenávist. „Kdepak! Já ubožák nejsem! Ubožák jsi ty, kdož jsi bez citů!“ křičím se silně emotivně zabarveným hlasem na krávu. Tentokrát však této zlo rozsévající bytosti nestojím ani za pohled. Ale to mě přece nezlomí, ba naopak. Cítím povinnost jednat. Hromadím v sobě všechny své síly a po hlavě se rozbíhám směrem ke krávě. Následuje ohromná rána a já padám do mdlob.

  Asi po půldni se znovu probouzím. Už se stmívá a mě příšerně bolí hlava. O kus dál leží nehybně v kaluži krve kráva. Je mrtva. Jen na malou chvíli pociťuji lítost nad svým činem, ale má právo takhle krutý tvor vůbec žít? Jsem skálopevně přesvědčen o tom, že ne. Srdce mě však doopravdy zabolí při pohledu na ohryzaný plod kukuřice. Přichystám mu provizorní hrobeček a z opodál se válejících klacíků sestrojím úhledný kříž.

  Jak tak jdu za stmívání po polní cestě domů, přemýšlím o spoustě věcí. O životě, o smrti, o vině, o trestu, o spravedlnosti… Vzpomínám, jak se vlastně stalo, že ze začátku tak příjemný den dospěl k tak ošklivému konci. Zítra se musím probudit a začít znovu.



Poznámky k tomuto příspěvku
NewOld (Občasný) - 29.2.2004 > ..hmm.. kéž by to bylo v životě tak jednoduché - probudit se a začít znovu...  ..hezky napsané, to ano... teď ale abych dítěti ruku urazila, až bude cpát popcorn do mikrovlnky  ..a jinak - inspirovalo mě to, možná hodím do placu svou vlastní reálnou zkušenost - s mrtvou krávou ..na ten den totiž nikdy nezapomenu...
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.2.2004 > kráva, hrozná rána....to je jak v tý reklamě na tu limču......:o)i když to byla asi mini kráva, když ten klas jen oždíbala:o))
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.2.2004 > I takové dny jsou...
Body: 5
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 29.2.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 29.2.2004 > ...
Body: 4
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 29.2.2004 > - co mas proti krave v kukurici...:o))
Body: 4
<reagovat 
Radovan (Občasný) - 29.2.2004 > chudinka kravička - papala :-(.....
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter