Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Katova zpověď ženy z kolekce Petr Pan a haleKačka
Autor: Vio (Občasný) - publikováno 2.3.2004 (00:44:57)

... odpověď na "Karamelka"

 

Prolog: Stínám svou inspiraci...

 

Katova zpověď ženy    (12.12.2002)

 

... a už ji vedou... za oháňku
špalírem hanby, chodbou lúz
prý chtějí vidět padnout laňku
zábava chudých, hrůza hrůz

jde zástup kořeněný katem
kočičí hlavy zdobí trus
pod drsnou vestou hladký satén
kat není katem? to je hnus

není to oběť, kdo tu sténá
a smáčí špalek proudem slz
sekeru drží něžná žena
by protla mužné hrdlo skrz



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 2.3.2004 > !Ach, chudinky muži. .)
Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 2.3.2004 > Fajn!
<reagovat 
Vio (Občasný) - 2.3.2004 > ouvej, vyložila sis to, zdá se, přesně, jak jsem čekal... bohužel si sklouzla pouze po povrchu...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.3.2004 > zástup kořeněný katem, hmm, dobrý!
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.3.2004 >

Ta tíha předsudků - jak´s mohl čekat?

 

Tak vysvětli, co pod tím blejskavým povrchem, když chudák čtenář

 

NEVIDÍ nic hlubšího. Ale zatímco jinde chyba autora, tady zcela evidentně chyba čtenáře.

 

Jak zajímavé.

 

 


<reagovat 
Vio (Občasný) - 2.3.2004 > ouvej, zcela zbytečně jsi ironická. Já mohu jen konstatovat. Do výkladů svých básní se většinou veřejně nepouštím. Řeknu Ti jen: co kdyby to bylo všechno naopak?
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.3.2004 >

Prostě vidím popěvek - příjemný k poslechu, dosti nosný - ale nevidím, co by mělo být naopak, naruby, kdo je tedy oběť, když ne to mužovo hrdlo proseklé.

 

Co je hlouběji - to může být přece cokoliv - poezie, to může být metafora pro manželství, to si mohu vztáhnout na vztahy na pracovišti - když nedáš návodnou nit, je mi líto, ale nemohu proniknout. Taky to může být váš soukromý vtip - nějaký vnitřní - který nezaujatý čtenář prostě nevnímá.

 

Já jsem tady utrousila svých pět bobků - ironický jsi byl ty se svým: to jsem mohl čekat.

 

Moje první reakce byla daleko prudší, než to, co se ti zdálo nakonec ironické. A taky lehce neslušná. Neprovokuj, nebudeš provokován.


<reagovat 
Vio (Občasný) - 2.3.2004 > ouvej, bereš si osobně něco, co osobní není. A za to já nemůžu. Z pouhého konstatování si vyvozuješ ironii a provokaci. A přitom jde o to, že jsi to nečetla pozorně.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.3.2004 >

Napsal jsi: ouvej, vyložila sis to, zdá se, přesně, jak jsem čekal...

 

no, to očekávání, že sem vtrhnu a projevím se jak blb - to opravdu není ironické, a člověka to opravdu naladí k tomu být přívětivý. :-)


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.3.2004 > A pokud je slovo blb příliš ostré, použiju slovo - ten - kdo vůbec není s to pochopit poezii.
<reagovat 
Vio (Občasný) - 2.3.2004 > ouvej, já se tady nechci hádat o takové malichernosti. Vkládáš mi neustále do úst slova, která jsem neřekl. Dosazuješ si za ta slova vlastní významy. Kde jsem o Tobě řekl, že nejsi s to pochopit poezii? Pouze jsem řekl, že jsem čekal, že si to někdo vyloží takhle, a první si byla Ty... A není to v tomto případě až tak o vnímání poezie, ale, jak už jsem řekl, o pozorném čtení a sledování kontinuity. Daleko ironičtější a dopředu pichlává mi přijdou Tvá slova - cituji: "!Ach, chudinky muži. .)". Vcelku logicky jsem pak konstatoval, že jsi byla nepozorná čtenářka, protože ta báseň opravdu nestaví muže do role chudinek v míře, v jaké jsi to zgeneralizovala.

<reagovat 
Dommi (Občasný) - 2.3.2004 >

Líbí !


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 2.3.2004 > paráda
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 2.3.2004 > *****
Body: 5
<reagovat 
ush_ack (Občasný) - 2.3.2004 > *
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.3.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 3.3.2004 >

Tak tohle je přesně podle mého gusta. Potěší ducha i oko. Já, známý formalista, přidávám doporučení za formu, a hrdě se k tomu hlásím.

 

PS A vy dva, víte kdo, se už přestaňte špičkovat. Kdyby tu původní poznámku a původní reakci napsal někdo jiný, nejspíš byste oba reagovali jinak. Umíte počítat do desíti?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vlny (Občasný) - 3.3.2004 > no...příliš klasické na mě...ale vytáhla bych:
"jde zástup kořeněný katem
kočičí hlavy zdobí trus
pod drsnou vestou hladký satén
kat není katem?"
Body: 4
<reagovat 
Vio (Občasný) - 3.3.2004 > Nemohla by být klasická forma záměrem k podpoření historicky podaného námětu?
<reagovat 
Newton (Občasný) - 3.3.2004 > ano
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bebitka (Občasný) - 22.4.2004 > bez uvedení stroje je body neplatné! a doyla neměli!
nicméně, bod přidám
Body: 3
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 1.9.2011 > Viz Naty.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter