Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Průšvih není náhoda z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 3.3.2004 (02:24:44)
Pokračování>

 

 

 

 


*
Věci a události se jakýmsi záhadným způsobem opakují, pokaždé trochu jinak, ale hodně podobně.
*
Když tedy se něco stává, má to podobné průvodní jevy, jako kdykoliv předtím a i někdy příště. Jen v jiné lineární rovině, rovině času a prostoru.
*
Některé věci se jaksi ohlašují, nakupí se tolik omylů a nedohod, popřípadě bezmezného štěstí či radosti šílené, že jde zcela bez nějakého většího hloubání říct, že nastává další cyklus.

*
Čím jsou okolnosti horší, tím bývá výsledek lepší, čím je očekávání nadsazenější, tím hůř do budoucna.
*
Člověk, který se stane skeptikem a předem ví, myslí si, že ví, co všechno bude špatně, vychází z omylu, že ten propad je určující. Není. Propad je fáze předcházející růst. „Patafyzici“ by neřekli růst, ale prorůstání, návrat a souběh všeho pozitivního a i bohužel negativního, co pod povrchem čeká na probuzení.
*
Přílišný optimista nevnímá to, že žádný cyklus není bez konce, nemůžeme stoupat bez omezení. Bez možnosti návratu. Bez vazby minulého s budoucím a naopak.
*
Jak říká Whitehead: Konkrescence znamená srůstání a prorůstání mnoha do jednoho...
Počáteční fázi konkrescence charakterizuje zdánlivá oddělenost jednotlivých entit, které skládají aktuální svět dané entity. Následné fáze způsobují vzájemné prorůstání, konkrescenci těchto mnoha zdánlivých odděleností do jednoho zdání, což lze nazvat satisfakcí aktuální entity. Konkrescence je výraz pro proces, ve kterém světy mnoha věcí požadují individuální jednotu, při determinovaném zařazení každé položky "mnoha" do určitého místa nově vznikajícího jednoho. Dosažením satisfakce se entita stává celistvou a zaniká - například se stává údajem pro nové případy konkrescence.
*
Svět má nulovou energii. Vše kladné má svůj protipól, jen tak je možné, aby svět vůbec byl, vznikl z ničeho. Vše, co se děje, je odnož základního cyklu. Souběh všeho, výstup z jednoho bodu, kroužení a návrat. I člověk je v podstatě nulová energie, která hrou podivných vlnek a částic budí zdání jakéhosi růstu. Nejde ale o nekonečný růst, jen o zařazení se do cyklů, podle základních vzorců. Což samo sebou nevylučuje svobodu volby.
*
Proč si nevšimnout toho, že zhoršené podmínky, úkazy zdánlivě katastrofické, nervozita, podrážděnost, menší vůle akceptovat jiné, prostě všechno jakože špatné je jen dočasnou fází jednoho z koleček, zahuštěného o to víc, kolikrát se již stalo, otočilo?
*
Ta spirála se nabaluje o další vjemy a údaje a propletenec úkazů je čím dál nejasnější. Ve hře je čím dál víc věcí. Přitom se blíží konec cyklu a začátek nového. Žádná apokalypsa. Jen přechod do novějšího, dál posunutého stavu. Že to neumím vysvětlit, je věc jiná, ale rozhodně z pesimismu mám husí kůži. Není na místě.
*

undefined

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 3.3.2004 >

Pěkně napsané, čte se to jak po másle, leč nemohu tvrdit, že všemu napoprvé rozumím a že zcela souhlasím a už vůbec se mi nelíbí slovo konkrescence a pár dalších  ("cizejch slov")

A ten závěr je pěkně optimistický..prý že pesimismus není na místě....mňo, s tím zatím nejsem zcela ztotožněna

Leč textík pěkný:-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 3.3.2004 > tohle filozofování je krutá a těžká robota, teď jsem si to vyzkoušel....ech...proto klobouk dolů....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 3.3.2004 > .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 3.3.2004 > eheh...ta pasaz o konkrescencich a podobnejch zvrhlostech je priserna :)...silene slozite recena jednoducha(teda po tom, co si odstavecek prectes desetkrat, mezitim se dojdes obcerstvit, oplachnout odpoledni ospalost podmalovanou unylym vysilanim jakesi hudebni radiove stanice a hluboce se zamyslis nad kazdou z tech par vet :) vec, ale tak to asi ma byt a snad to ani rict jednoduse (po nasem:) nejde...ehm...a stejne jako BlueSky ani po dukladnem procteni nejsem presvedcen o tom, ze pesimismus neni na miste...ovsem textik je to vskutku kvalitni :)
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 3.3.2004 > a a a ty jsi paroháč?
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 3.3.2004 > Zdařilé.
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 3.3.2004 > no jo, tak to trošku posuneme ... 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Shammann (Občasný) - 4.3.2004 > Newton> phopojedem
Doporučil 
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 3.3.2004 > Stáníčku průšvih není náhoda,  já do všeho vlitnu ouplně nechtěně :o(  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 6.3.2004 > Simonka> průšvih je zákon schválnosti :o))
<reagovat 
Mína (Občasný) - 6.3.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 6.3.2004 >

Prima lóz!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Shammann (Občasný) - 3.3.2004 > Dobře Stando, převelice :-)


To na tom vobrázku je morče nebo králík po vejprasku??
(nemyslím toho modrýho Losa:-))
Body: 5
<reagovat 
 Simonka (Občasný) - 6.3.2004 > Shammann>  to je morče s dlouhýma ušima před výpraskem
<reagovat 
 Shammann (Občasný) - 7.3.2004 > Simonka> Já si říkal:-)
<reagovat 
Blamáž (Občasný) - 8.3.2004 > Souhlasím s tím, že pesimismus není na místě.
Jen jak to bude dál? Kam se to posune... To by mě zajímalo :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.3.2004 > Blamáž> jakousi odpověď přináším ve své nové filosofické stati Brouk Pytlík Mystikem, naplánoval jsem ji na devátého března.
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 10.3.2004 > je taková pohádka
o sysyfovi
nebo jsou to jiná i?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.3.2004 > Perchta> ten chlápek, o kterým mluviš se menoval Sysifos.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 1 5 35 37 45 47 72 79 80 90 (91) 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter