Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kruhová pohřebiště (vchod)
Autor: egil (Občasný,Redaktor) - publikováno 23.3.2004 (09:10:01)

Odešla jsi z Klecan

od panen právě pohozených

do rudého vápna.

 

V téže chvíli

se plochá země nahrbila,

praskl ohař z porcelánu

a čas měl ústa -

zuby plné ran.

 

Zaťal je do tvých stehen - -

 

a půlil tě jako jablko,

                      jak lomovou horu,

jež spolkla hvězdu nad vrcholem.

 

Tak jsi zastlala první svlečku,

ulehla k ní navečer... - -

 

a byl křest pozdních návratů

vším, co zůstalo letmo psáno

do živůtků jepic.

A nikde, nikde koniklec

nad stopami od podkov,

 

když do tebe padal sníh - -

 

... to si zima

                      do ničího hlasu

       vykotlala dům - -

           v něm ostrý tón,

který vyhojil flétnu

a do větru nařízl píseň.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 23.3.2004 > .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
aJSha (Občasný) - 23.3.2004 >
Body: 5
<reagovat 
noa (Občasný) - 23.3.2004 > velmi řezavé... ten prasklý ohař z porcelánu je skvělý, ale nejen on
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.3.2004 > Hodně asociační.
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 23.3.2004 >

sice se mi v nějaké z předešlých fází líbila asi víc

ale

"nad (těmi konkrétními) stopami od podkov" se nezaklecím ;)

***

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
***** (Občasný) - 23.3.2004 > Nemám co dodat...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 23.3.2004 > jo jo
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.3.2004 > mně s líbí to půlení.....to je mi blízký....:o))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.3.2004 > quentinbubakoff> doporučoval bych spíš čtvrcení a vydlabování vočíček. kventýno, nebuď měkkej! :o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.3.2004 > stanislav> no snad sem to půlení správněpochopil:o)))jako takový to půlení, co se dotyčný líbí:o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.3.2004 > quentinbubakoff> seš děsnej erotoman!
<reagovat 
merman (Občasný) - 23.3.2004 > staveniště, vápno a panenky té vlasy ...
-
-
-
ohlasy
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 23.3.2004 > super název
Body: 5
<reagovat 
Elyn (Občasný) - 23.3.2004 > :)...hlavně konec...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 24.3.2004 > svlečka mě vzala přes oči, jinak moc moc....
Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 23.3.2004 >

Každý čtenář má něco, co by nepustil ven - mi blondýna vytkla živůtky, které mimochodem nepoužívám,  že sis je, filuto jeden, půjčil ode mě? No, tak zrovna mi živůtky notabene nějakých jepic zrovna nesednou - přestože tolik už vím, a věřím, že u tebe není nic vyloženě prvoplánové, má to nějaký hlubší smysl, dokážu si tě představit, jak tvoříš - jak hladíš slova - takhle ano, takhle ne, mám to vůbec použít (to bez ironie, i já tak - někdy, tvořím). Přesto já - čtenář - na živůtcích zadrhnu (snad že vsugerováno, že slovo je jaksi necudné a nečisté a blbé). Taky zadrhnu na svlečkách, dokážu si představit, tady ano, co znamenají, ale chtěla bych to slovo čisté - jasné, tak jako je čistý a jasný smysl toho, co sdělují.

 

Jistě není důvod se na mě, čtenáře, proto zlobit a vést nelítostnou válku za obranů živůtků jepic, blbejch porcelánovejch čoklů a červeného vápna.

 

Každý si vezme, co jeho jest, tak už to na světě chodí.

 

Odpusťte, že tolika kafrám, mám už takovou sdílnou náladu.  

 

A doporučení vyčerpána.


Body: 5
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 24.3.2004 > ouvej> 

v pohodě... jen malá poznámka...

 

- živůtky jepic (a co např. jejich jednodenní životy, nejsou to takové "živůtky?" - myslel jsem, že je to přímo na bíledni:))

 

- svlečka je normální slovo (žádný novotvar či co jiného na ten způsob..)

jedná se o svlečenou kůži hada nebo o svlečený krunýř korýše.

 

a děkuji za reakci.:)


<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 24.3.2004 > egil> 

díky, za vysvětlení - ale když jsem si přečetla svlečka...tak mi hned naskočily Mládkovy veršíky...železniční vlečka porazila křečka  a už to bylo v háji! Jinak tě mohu uklidnit, včera jsem si koupila poslední Borkovcovu knihu básní - Needle-book...je z Černošic...a víš, že vy kluci od týhle řeky píšete podobně? (já u Berounky jen občas hostuju...ale nějak je to ve vašich básních znát! poklidná zadumaná řeka... snad se moc nemýlím)


<reagovat 
Newton (Občasný) - 24.3.2004 >

tak mě to dává smysl, o němž tady nebyla zatím řeč a dost se mi tvá práce líbí


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 24.3.2004 > Newton> 

Děkuji:)

 

Bylo by pro mě moc cenné, kdybys mi - jestli budeš mít náladu - třeba stručně napsal, jak text chápeš (nejlépe do os.pošty..)


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 25.3.2004 > egil> No vidíš mě, trubku, jak jsem totálně zblblá tou součástí oděvů, kterou mi Blondýna cpe do děl proti mé vůli - už je vidím totálně všude. Slovo svlečka slyším ale poprvé. Zkouknu, jaký nový význam mi to hodí s těmi hady. :-)
<reagovat 
Jan_P. (Občasný) - 25.3.2004 > Dobrá báseň.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 25.3.2004 > Mě by stejně zajímalo, jen tak, ze sociologického hlediska, proč právě tvoje dílka působí na čtenáře tak kontroverzně. Čím sis to zasloužil?
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 25.3.2004 > ouvej> 

spíš čím si tpo zasloužily moje básničky?

 

v případě ziggyho a Standy to vůbec není otázkou básniček - to mi můžeš věřit.

 

už druhou básničku v řadě raději zneviditelňuju, abych utnul tenhle chat - o tom přeci poezie není! 


<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 23.3.2004 > nevím...krásné momenty se střídají s výrazy, které mě ruší....rudé vápno...ohař z porcelánu..svlečka???...ale místní nadstandard, to ano!
Body: 5
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 23.3.2004 > HáDé!> děkuji.. .. báseň přeci nemusí být koktejlem "krásných výrazů":)
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 23.3.2004 > egil> 

nejde přece o "krásné" výrazy!...řeknu ti to upřímně...někdy se mi zdají trošššku směšššné....to mi zkazí požitek z básně....jsem ale pouhý konzument...


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 23.3.2004 > HáDé!> 

ok...

 

asi rozumím; znám ten pocit.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.3.2004 > HáDé!> já teda nerozumím - směšné? :o) nezvyklé, to jo, ale výraz "směšný" mi nějak nesedí...
třeba rudé vápno - nezvyklé to je, to jo... ale... já si ho třeba představuju jako takový ten jemný cihlový prach...
ohař z porcelánu - určitě jsi někdy viděla takové ty lovecké sošky... jednou jsem četla takovou povídku z okupace, muž pomáhal při likvidaci věcí z židovských domácností a našel tam podobnou porcelánovou figurku... chtěl ji donést ženě, ale musel ji pronést nenadálou prohlídkou - schoval ji pod košili, ale jak byla rozbitá, pahýl se mu zařízl do kůže... taky ne moc směšná asociace, žejo...
ne že by to egil takhle myslel, ale je na nás, co a jak si domyslíme :o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 HáDé! (Občasný) - 23.3.2004 > Kelly> 

Nojo, ohaře z porcelánu jsem si vybavila hned...i nějakou událost s danou soškou spojenou....ale vzhledem k tomu, že Egil píše své básně vážně...a promýšlí

je, snaží se o nepovrchnost...pak mi jisté výrazy prožitek z básně  všechno nabouraj...snad mě i otrávěj...pro mě devalvujou  celek....ale jsou to jen mý pocity....v dobrým míněno...samozřejmě, že se E. nezavděčí všem...hlavně, že on je spokojenej

s tím, co napsal...a ví, že už to líp vyjádřit nejde...jen pro zamyšlení...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.3.2004 > HáDé!> Tos napsala hezky - protože zrovna tady vím, že autor je spokojen... a přesvědčen, že líp to vyjádřit nejde :o)
<reagovat 
 ziggy (Občasný) - 23.3.2004 > Kelly> určite to jde vyjádřit lépe (mysleno srozumitelně) ...
ted možná z jiného soudku CO takhle napsat prózu egile
nemyslím do šuplíku ale SEM svým ctitelům Když už si takovej génius tak to hravě zvládneš ... nebud makký Ty to zvládneš seš přeci slavnej literát a fantasta!
Body: 1
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.3.2004 > ziggy> 

ziggy, a nebylo by lepší, kdyby egil rovnou sepsal nějakej román? hned bych pro to letěl do knihkupectví...

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 23.3.2004 > ziggy> no ne bez prdele, egile, sepiš něco prozaickýho, prožíváme v próze nějaký těžký časy.......viděl jsem tvý básničky, kresbičky...všechno tak nějak moc dobrý...myslim, že ta próza by nebyla vo nic slabší.....
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 26.3.2004 > ziggy> 

ziggy, konečé slovo:

 

prózu možná jednou napíšu, ale až sám uznám za vhodné - nemám zapotřebí zrovna tobě nebo Standovi cokoli dokazovat;)


<reagovat 
 ziggy (Občasný) - 23.3.2004 > stanislav> dle mýho už v šuplíku něco má Ale já ti nevím -já- nehodný nakouknu jen jednou glazou a zaplaví mou mysl
nečekané ´poznání´ To bych opilci svého ražení nedělal:)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.3.2004 > ziggy> třeba bys totálně vystřízlivěl po tý četbě a už nikdy bys nepromluvil souvislýho slova... myslim, že opatrnosti není nikdy nazbyt! :o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 24.3.2004 > blondýna> a jaký je rozdíl mezi ziggym se stanislavem a většinou lidí kteří egila hodnotí? Oni taky nehodnotí věc kterou napíše a spíše se řídí osobní sympatií. Zvláště kolegové redaktůrci hážou automaticky pětkou a déčkem.Neškodí pak i jiné ohlasy lidí,kteří se na tu občas zbytečně překombinovanou tvorbu podívají trochu od země. Ale možná se ti pak zdá, že něco takového kazí tu atmosféru všeobecného nadšení, která je už u podobých zde profláknutých autorů téměř automatická . . .
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.3.2004 > blondýna> 

blondýno, sympatie moje máš, ať napíšeš sebevětší legraci, nevím, jak to děláš, že jsi taková fajn vosoba...

invektivy jsou invektivy jen pro neználky, znalec za vším tuší velkou člověčinu, a ziggyho řeč je malebná, to se nedá svítit...


<reagovat 
 ziggy (Občasný) - 25.3.2004 > blondýna> 1.blondýno pokál vím tak tohleto je amatérsky server a fšetci sú tu amatéri (to nie je urážka) tak JA ako amatér amatérsky kritizujem amatérske dielo amatéra
(myslím že som to vysvetlil dost jasne aj pre blondýnu)
2.nevravím že moje džouky sú fšeobecne džoukézne ale ja sa docela bavím a pár ludí docela též
3.a už fakt posledná vec: je videt že si fakt poleno
pretože ja vóbec nepíšem československy ale serdehelsky:)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.3.2004 > Emmet_RAY> Emmete, zlato, na egila jsem házela pětibobky, když jsem ještě bývala řadovou cucačkou. A nedělám to kvůli něčí pozici, ať už redaktorské nebo jiné, ale dělám to proto, že si myslím, že je egil jedním z nejlepších básníků tady na Totemu. Smiř se prosím s tím, že mám vlastní názor, jakožto mohou mít i jiní čtenáři. Děkuji.
P.S. zkoukni někdy "atmosféru všeobecného nadšení" třeba u Standových děl - proč si nejdeš zahubovat tam? ;o)
<reagovat 
 Lyryk (Občasný) - 26.3.2004 > Emmet_RAY> kolegové redaktůrci ti ještě nedávno nebyli proti mysli, navíc, kolik redaktůrků tady dalo egilovi D5?? Jeden - Kelly! Takže ten útok jsi směřoval na ni. Není potřeba v další odezvě lhát, že se jí to netýká. Buď tak laskav a začni se chovat slušně!

9.1. > Jinak děkuji všem za hodnotné připomínky (myšleno vážně), po dlouhé době jsem se setkal s opravdu konstruktivní kritikou a to nikdy není na škodu.

<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.3.2004 > Kelly> 

eště že nejsi řadovou cucačkou... to musely bejt děsný časy... ale bylo nebylo... :o)

a egil není žádnej básník, ale normální veršotepec, kerej si louská svý věci, něco nadčasovýho, všeobecnýho a pod. tam najdeš jen se sebezapřením, ale kdo hledá najde... :o)


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 25.3.2004 > Kelly> ale kotě,jak jsi přišla na to, že muvím zrovna o tobě, nikdo tě přece nejmenoval, já to myslel tak všeobecně a hlavně zrovna tohle jsem nechtěl nijak rozebírat, jen se mi nelíbila blondýnina poznámka, protože tam kde se vychvaluje tak, až to není úplně košer tak pak logicky dorazí i nevhodná, byť ojedinělá kritika, to se týká nejen egilových a stáníkových děl, ale takéž tvých a možná je tu i více lidí,ale už si nevybavuji žádné tak okaté blahořečení

o kvalitě egilových věcí bychom možná mohli dlouze vést odbornou debatu a já bych mohl z rukávu vytahovat básníky, jejichž díla jsou v jeho tvorbě vykradená, ale k ničemu by to nebylo. I já uznávám,že kvalitu, aspoň co se týče techniky psaní to má, ačkoli to zrovna není to co uznávám já, ale rozhodně jsou tady lidé, kteří ho v mnohém převyšují a vystačí jim na to minimum výrazových prostředků a navíc původních (např. Radim.P)

PS:když jsem četl vaše starší věcičky, jak tvoje,tak egilovy a ostatních redaktůrků přes poezii,tak myslím, že stát se zase řadovými cucáky,nebo jak tomu říkáš, by vám jenom prospělo, protože u každého zvás jde vydět jistý zlom ve stylu psaní, najednou se z kvalitných a čirých obrazů stávají jakési pokusy o Velkou báseň a Hodnotnou Poezii, nejspíš vám všem trochu hráblo:-)Už se to dá pozorovat i na těch dvou novejch, jediný výjimka je Martin,jehož tvorba pokračovala v normálním vývoji..
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 25.3.2004 > Emmet_RAY> 

Milý Emmete - Radimovu tvorbu mám rád a obdivuji ji, ale je tu jeden fakt, který ti unikl (i přes tvé neustálé kecy o odborných debatách, na které, jak neustále dokazuješ, jednoduše nemáš) - většina lidí, kteří alespoň trochu rozumí, našla v Radimově poezii zřetelné Skácelovy vlivy. Radim se s těmito vlivy vypořádal po svém; a fakt, že je vůbec začlenitelný do nějakého širšího kontextu (takových autorů je tu na T. jen málo) budiž mu ke cti. Velmi rád ti tu vyjmenuji básníky, kteří co do výrazových prostředků ovlivnili mě - to své jsem z jejich poezie nevykradl ani si nevypůjčil, jednoduše jsem na to navázal nebo se vůči tomu naopak vyhradil. Když si koupíš takřka jakoukoli sbírku překladu nějakého autora s předmluvou, v této předmluvě se především dozvíš něco vě smyslu:

 

Na autora okrajově zapůsobilo surrealistické hnutí, je bezprostředně ovlivněn tvorbou toho a toho, navazuje na toho a toho...

 

Pročež než začneš hovořit o vykrádání, měl by ses zamyslet nad svou kompetentností vynášet podobné bláboly.

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.3.2004 > Emmet_RAY> Nemyslím, že by moje psaní záviselo na tom, jestli jsem redaktor nebo ne :o) Prostě si tak zkouším, kudy a kam se dá jít, to snad můžu i jako redaktor :o) Co je to Velká báseň, to fakt nevím, a jestli mi hráblo bych nechala s dovolením na mně ;o)

Můj osobní pocit z podobných stížností na "okaté blahořečení" je - taková úplně malilinkatá závist stěžujícího. Ale nikomu to nevnucuju ;o)
A zrovna takovej RadimP má ohlas dost velký a je to v pořádku.

P.S. "u každého zvás jde vydět jistý zlom" - ale fuj ;o)
P.S.2 Je zajímavý, že můj poslední "zlom v psaní" jsi ocenil pětibobkem ;o)))
Hele, hodnoť si mě, jak chceš, ale nech mě psát, jak chci já, a nepodsouvej mi nějaký zlomy v poezii kvůli redaktorování :oD
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.3.2004 > egil> 

"jak neustále dokazuješ, jednoduše nemáš???"

říkáš emmetovi, a pak se divíš... jestli jsi toho schopen... údivu.

tys mi fakt nabob! a takovej hezkej dítě bývals možná, když jsi ještě nepodleh pýše. která tě stáhne do pěknýho bahýnka...

předpokládej, že emmet má podobný, ne-li větší znalosti a talent než ty, a nemysli si, žes prostudoval všecko, prostě to nejde, smiř se s tím... 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 25.3.2004 > egil> předně jsem do žádné takové debaty vůbec nechtěl zabřednou,já pod tvá díla právě kvůli vyhnutí se takovýmto reakcím nic nepíšu, jen se mi nelíbila poznámka blondýny,ač pak má odpověď vyvolala reakce jaké vyvolala.

Kompetentnost vyslovit názor má opravdu každý,
ohledně mé fundovanosti, já se teprve učím a ne zase tak dlouho, mé znalosti se teprve rozvíjejí, ovšem pokud (níže v tvé odpovědi Standovi) víš o nějakých mých chybám či polopravdách, které mne usvědčují z bohapustého blábolení, tak si je rád poslechnu.

Ovlivnit je něco jiného, není špatné rozvinout ve vlastní tvorbě to, co v tobě vyvolal autor jiný, ale část toho co píšeš není ovlivněna,to by sis příliš lichotil... to že vezmeš kostru z Holana (mého oblíbence) a naskládáš na to trochu masa z tebe nedělá básníka, dle mého spíše stagnuješ, protože tvá raná (na Totemu) poezie aspoň dokázala něco upřímně sdělovat...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 25.3.2004 > Kelly> AS: vydět ..no jo to je hnus,ale net není zadarmo a já fakt datluju ve velkém presu,nemám čas si to po sobě moc pročítat,i takový hnus omylem uklouzne,to se nedá nic dělat,myslím že v poznámkách se to snad dá tolerovat,v díle by to bylo něco jiného

a jinak: nemusíš se bát napsat svůj názor bez úsměvu,já to vydýchám :-)))))))))))))))))))))

tady nejde o závist, spíš.. asi to znáš... prostě když se ti něco moc nelíbí,tak ti vadí když to ostatní vynáší do nebes.. tak jako mi Britney smam o sobě nevadí tak mne hodně vytáčí davy jejích fanoušků..nejde o to že bych jí záviděl pozici popové hvězdy..

a viz tebe,já ti kotě nic nepodsouvám... tys vtrhla do debaty,mám pocit že tě v klidu dýchat nechávám,nebo ne?
<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 25.3.2004 > stanislav> 

Ale bobánku, ty hlupáčku...;) že Emmet blafuje a blábolí páté přes deváté pozná (a už poznal) leckdo. Usvědčuje se svými  chybami, polopravdami, neznalostmi

 

a údivu schopen jsem - například se divím, jak se ty a ziggy vzájemně ujišťujete o své vtipnosti a duchaplnosti... , i když si to takřka nikdo jiný nemyslí;)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter