Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Zatažená obloha
Autor: rifasalo (Občasný) - publikováno 28.1.2001 (20:32:16), v časopise 1.2.2001
Zatažená obloha

Nesmělost otřásla jeho tělem
nezmohl se na hlásku zvuku
nemohl již více se potácet
se svou netrpělivostí
zkazil to.....
Né, on nechtěl a teď pláče
dvě dívky hrají pingpong
zpívá steskem a pláče.
Nedokázal co dokázat měl
a utekl ven
a utíkal a utíkal a utíkal
nevěděl kam,
ale utíkal.
Dopadající déšť bořil se mu
do rozvášněné pokožky,
zplihlé vlasy mu zakrývaly
obličej a on utíkal-běžel pryč.
Nevěděl kam, ale utíkal.
Slepené tričko potu a deště
stahovalo jeho tělo.
Nechtěl běžet, ale musel.
Zážitky z noci ho donutily,
neměl žádný......musel.
Nezmohl se na nic co by
ho poveselilo.
Běžel, utíkal, letěl.
Rozedrané nohavice se vláčely v blátě
a on běžel a běžel a běžel
................padl únavou.
Hlavu měl zabořenou do bláta
a zhluboka vdechoval bahenní výpary.
Běžel, spal, umřel.




Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář w - 1.2.2001 > Absence metafor, rozvláčněný rytmus působí, že báseň vyznívá příliš ploše. Snaha o naléhavost, kterou mají vyvolat slova "utíkal, nemohl, běžel, nechtěl, nevěděl, nezmohl" jsou v této hojné míře spíše na škodu.
Vnitřní linie básně, která má navodit pocit naléhavosti, je narušena trojím opakovaným "utíkal, utíkal, utíkal" v druhé třetině básně.
Protože se autor nepokusil nalézt pro svou naléhavost nová vyjádření, působí báseň jako pouhý popis děje.

W
<reagovat 
rifasalo (Občasný) - 3.2.2001 > To je pravda. Pusubi jak psana byla. Proto je to ve "vsehochuti", protoze jinam to zaradit nemohu, ale pocity v "tom" ukryte jsou mi proste tezko vyjadritelne!!!!!
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 3.2.2001 > Opravdu je tu absence metafor, spíše než rozvláčný rytmus je zde rozvláčně rozvedeno téma, nicméně autorovy pocity jsou zde zachyceny (i když třeba ne zcela zdařile) ale i tak dostatečně transparentně.
Ostatně je to zřejmé již z metaforického
názvu básně.

Pro vyjádření vnitřního pocitu bolesti zde byla (podle mě) velmi dobře zvolená aposiopese (nenadálé odmlčení): např. "neměl žádný...musel".
Jako velmi dobrý kontrast se mi zdá dvojverší ("né, on nechtěl a ted pláče../ dvě dívky si hrají pinpong")- zachycení niterného pocitu bolesti a k tomu kontrastně nic netušící a normálně plynoucí život ostatních.

Opakování slov "běžel a běžel.." zde bylo užito jistě pro zvýšení naléhavosti, možná by stačilo jen malé doplnění (podle mě) a byla by z toho slušná gragace (třeba /běžel/ snad už ani neběžel /letěl jako ../), nicméně i tak je pro mě vnitřní linie básně dostatečně čitelná.

Souhlasím s upozorněním na opakování slov, jejich častné opakování je dost ošidné.

Je to dost upřímné zachycení pocitů, a to není vůbec lehké.


Body: 1
<reagovat 
Madman (Občasný) - 4.2.2001 > mně se to líbí, ale je to próza
Body: 5
<reagovat 
 rifasalo (Občasný) - 18.9.2003 > Mišpule> Ted po letech ctu komentare nekterych svych vecicek a musim podotknout, ze nechapu, proc si vetsina lidi tady mysli, ze dilka tady psane, jsou a musi byt nak vyumelkovana a psana nakym stylem...ja osobne takto psany veci naprosto nesnasim...ja pisi tak ze co mi prijde do hlavy , tak se ocitne pod perem a ikdyz pozdeji vidim, ze by se to dalo nak opravit, tak na to kaslu, neb prvni reakce je spravna reakce :o))) Krasnej den preji...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter