Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Možné zápisy 2
Autor: Pescatore (Občasný) - publikováno 26.3.2004 (10:32:24)

 

 

Spát tři sta padesát snů

V každé loďce jeden převozník

vyber si směr a nevyskakuj do peřejí

 

Seděli jsme pak u ohně a sušili kalhoty,

boty, košile, všecky ty cestovní zátěže 

Když hodíš do ohně vlastnoručně dovlečenou 

a nalámanou větev...

také oheň má jinou radost a světlá...

 

Hele bacha na to v tý soutěsce, dost se to drolí

Sakra koukej pod nohy ti říkám

jináč letíme voba...

 

Byl to zvláštní pocit

prohlížet si ty dva

jak popíjejí kafe v městské kavárně

Jakoby teprv chtěli vyzkoušet

o jak málo tady přišli... 



Poznámky k tomuto příspěvku
Pešek (Občasný) - 26.3.2004 >
<reagovat 
.......... (Občasný) - 26.3.2004 > ???
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 26.3.2004 > Já si tě zkoumám - tedy tvoji tvorbu - mě opravdu tohle míchání patetična s civilností chytá za srdce. Já napíšu buď šílenou vznešenost nebo šílenou civilnost, ale tohle je vynikající.
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 26.3.2004 > jo
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 26.3.2004 > Hodnotím to jako cestopis nebo reportáž, podle mě tohle není ani jedno z toho.
Body: 1
<reagovat 
.......... (Občasný) - 26.3.2004 > :)) taky se mi tu stalo, že jsem byla hodnocena "za špatné zařazení do kategorie" - a ne ze text samý ....docela symbolické ... a vypovídací hodnota velká:)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 26.3.2004 > Pane jo, ty jsi Lian pěkně vostrá.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 26.3.2004 > Tak moment...
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.3.2004 > g morr> ?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 26.3.2004 > Pescatore> mám teď trochu chaosa v palici... si trochu připadám jak na Petříně v zrcadlovym tudlenctom...
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.3.2004 > g morr> 

Myslíš toho chlapíka (či slečnu?), co z nich jejich vlastní smysl pro tvořivost září a co se jim tolik líbí má dílka, že jim věnuje výhradní pozornost? Jsem rád, že někdo dbá o to, abych nezpyšněl. 

 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > Pescatore> tam vzádu....jo tam, tam tě píchá pýcha.....no cestopis to je prazvláštní a ještě prazvláštnější je ta taškařice s pejskátorem...nějak nevim co s tim........:o(
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> 

Tak jo quentine... jsem rád že máš taky starost o moji liter-pýchu (nebo psýchu?) a máš v tom jasno. Jinak si myslím, že mohu pro své dílko zvolit kategorii, která mu podle mne nejvíce sedí. Je-li zde část nebo celá redakce jiného mínění, a chce za každou cenu měnit u dílka kategorie, prosím.

Ohledně taškařice se ptej jinde. Už jsem počínání "tvůrce" komentoval, ale zdá se mi, že jsem ani nemusel. Jeho motivace je obdivuhodná. 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > Pescatore> čéče, co se čílíš..sem tě snad přesazoval?.o))jen zkrátka nehodnotím, páč když už se nechám nalákat na cestopis těšim se, že mě zavede mezi vomrzlináře v Himaláji, na hostinu v papui, kde je hlavním chodem otylý misionář, na kratochvíli zovoucí se ohnivý obojek v J.A.R.(ne Roman Holý s tim nemá nic společnýho), nebo že se budu kochat krásama Galapág.......New Zealand......koukej okej sem se pokochal tvými duševními pochody.....ale těm je mnohem líp někde jinde.....a vzkaz pro veverku...neplakej děfče furt...:o)))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> 

díky za vzkaz - myslím, že jsem kapánek nasraná, quentine - a v tom případku nemám ve zvyku brečet:)

měla bych pro Tebe taky radu - ale myslím, že Ti ji radši pošlu soukromě:)


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> 

Jo, rovnej chlap superquentine. Čím se chceš pokochat v dané kategorii je tvá věc, ne moje. Jinak na sekundanta seš eště moc malej chlapeček. 


<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > vever> ale to mě klidně pranýřuj veřejně.....snad jsem tě nenasral já? dyk se ti vyhýbám jak čert kříži....:o)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > Pescatore> stařešina rodu promluvil......:o)))
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> :))) a děláš dobře, chlapče:))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > vever> že bych poškádlil??.....:o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > Pescatore> moc pěknej smajl...čéče....asi na týhle taškařici to nejpovedenější...se moc chlapečkům líbí, tihleti emotikoni.....:o)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> a co jinýho doteď děláš?:) mně to docela stačilo
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 26.3.2004 > vever> šmarjá, sem napsal, veverko nebreč.....dyk si sem přilítla a začala bědovat, že ti už jednou takhle madrfakři z redakce ublížili......to byla jen reakce, nic víc......teda tobě stačí k poškádlení málo....:o)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 26.3.2004 > quentinbubakoff> ?? kde? kde jsem brečela o ublížení?? napsala jsem, že se to stalo - nemyslím, že by mi to ublížilo ... quentine, velmi mě těšilo, ale tuhle debatu končím ... hezký víkend
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.3.2004 > jako cestopis mi to přijde ještě lepší než jako cokoliv jinýho, príma počtení - dílko, ne ty komentáře...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.3.2004 >
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 26.3.2004 > prijemne pocteni...jen me tam rusily ty ruzny druhy pisma, ja vim, ze si to chtel odlisit, ale podle me to neni treba....rada jsem si precetla
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 28.3.2004 > dobrý
Body: 5
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 30.3.2004 > paráda, přesně odměřená obyčejnost a neobyčejnost... po kategoriích nekoukám, ale když už se teda mám podívat - zařazení rozumím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ika (Občasný) - 30.3.2004 > Lze cestovat i lidskou duší, vzpomínkami, tak nevidím důvod, proč by Tvé dílko nemohlo být zařazeno do cestopisů.Naopak mi to přijde jako dobrý nápad.
Celá vzniklá debata "před a pod" je jen hra slovíček.
Mně se Tvé cesty časem a prostředími líbí.
Bodovat jsem tu na Totemu od jisté doby přestala,takže jenom přidávám svůj názor a pohled.
A byla by škoda, kdyby ses nechal odradit.
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 30.3.2004 > ouvej ... máš pravdu ... správně je za Cé :o)
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 30.3.2004 > Ika ... kdyby to aspoň bylo nějaký cestování, tak budiž, ale ... tohle? jen náhodné seskupení slov ... bez hlubších souvislostí ...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 30.3.2004 > Petr> Kurnik, proč tohle, pane redaktore? Nepostřehl jsi - jste, že autor vyhlásil, že odchází, dilka že do týdne smaže, ze slušnosti pro ty, kteří ho bláhově měli rádi, ať se zařadil kamkoliv - nepostřehl jsi - jste, že v osobě tohohle autora Totem přichází o jednoho výrazného autora? Zatím jednoho? Právě kvůli takovémuhle hnidopišství a divnosti a já nevím jak tohle nazvat?
<reagovat 
.......... (Občasný) - 31.3.2004 >

jenomže, ono by se to Petrovi pravděpodobně hodilo, že? přijde mi to jako cílená poznámka ve správný čas ...

 

to, že ty nedokážeš něco uvidět v textu, ještě neznamená, že to tam není ... i když jsi přesvědčen o svém talentu

 

 


<reagovat 
.......... (Občasný) - 31.3.2004 > napsat o cizím textu, že je to tlachání  ...  hmmm - vypovídá to především o Tobě - snad Ti to dochází ...
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 30.3.2004 > je to taková průměrná povídánka ... ani poezie, ani próza ... prostě takový ... tlachání ... s několika poetickými obrazy ...

ano, nechci škatulkovat, ale jistý řád by to tu mělo mít, jinak nám za chvíli začnou fotografové cpát fotky do prózy ... a to asi neni to nejlepčí řešení, že? byť se autor může tvářit sebeoduševněleji ...

fakt nechápu, proč se bráníš přeřadit to tam, kam to skutečně patří ...
Body: 1
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 30.3.2004 > Petr> Tohle není dobře.
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 31.3.2004 > Petr> 

Milej pane redaktore Petře. Až budete příště vyhlašovat své soudy (u kohokoliv) nad tím, co je "povídanka" (to je nějaká lit.kategorie či styl?) a něco označovat, dejte si laskavě tu práci a rozmyslete si, co říkáte.

Vymezení: "tlachání s několika poetickými obrazy" jsem v žádném Slovíku literární vědy nenašel a ani nevím, že by se v žargónu literárních redaktorů (jímž jsem donedávna jinde byl) nacházelo.

Jinak samosebou nechcete škatulkovat. Pokud jde o váš poznatek: "ani poezie, ani próza" rád bych vás upozornil (ne v souvislosti s touto mojí povídankou samosebou!), že existuje lit.útvar zvaný "báseń v próze" a kupodivu jsou o něm už napsány stohy knih (bohužel ne v českém jazyce). Také existuje lit. útvar zvaný Lyrizovaná próza. To jen pro pořádek v názoru na mýchání a neslučitelnost prózy a poezie.

Zdravíčko a  ať slouží. 


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 > Petr> 

Milý Petře a ostatní kritici (Lian etc.). Opravdu se musím Pescatora zastat. Nedávno jsem četl cestopis (!) "Někdy je leden uprostřed léta" od slovinského básníka Aleše Štegera. Celá kniha je o Štegerově cestování po Peru. Jestli máte zájem, mohu vám z této knihy citovat. Text je veskrze lyrický (jen místy popisný), přičemž ve všech knihkupectvích i knihovnách je v rubrice cestopisy (zřídka v rubrice beletrie). Ve své  kategorii tato kniha získala i literární cenu.  Hned v úvodu Šteger píše, že je jednak vnější cestování (pak bych to viděl na reportáž) a vnitřní cestování (v takovém případě mi forma lyrická próza přijde zcela na místě). Nechápu, jak si někdo vůbec může dovolit autorovi diktovat, co jeho lyrické zápisky z cest jsou a co ne! Je to drzost.

 

Nic ve zlém.

 

Ve své kategorii je toto dílko opravdu dobré. Lyrický popis vnitřních krajin je zcela regulérní žánr a v tomto díle je zvládnutý dobře.

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 >

A mimochodem - to, že zde není uvedeno konkrétní místo, není nedostatkem.

 

Vidím jakési pohoří a především...

 

cítím pocity cestovatele v určitém okamžiku.

 

To je vnitřní cestování.


<reagovat 
Igracek (Občasný) - 31.3.2004 >

de to

 

cestopis jak vysitej, kdo to nevidi, ten je divnej a mel by se uhoret


Body: 4
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 > Pescator ... pojem básně v próze pochopitelně znám a sám píšu neveršované věci ... ale jaksi jsem si zvykl je dávat do rubriky poezie "básnické slovo" ... a myslím, že si na to zvykla většina přispěvatelů ...
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 > ouvej ... to, že Pescatore odchází jsem se dozvěděl až teď, tudíž Tvá a veverčina poznámka, že je to cílené a že je to úmyslný a časově "naplánovaný" útok odmítám ...
upřímně řečeno Pescatora neznám a osobně proti němu nic nemám ...

Egile ... i já četl jeden takový cestopis od Jáchyma Topola, který byl více poezií a filozofií, než prózou a také bych jej nazval cestopisem ... ale ... u tohoto dílka opravdu pochybuji ...

myslím si, že Pescatorův postoj ... "Je mi líto, Lian, ale kategorii měnit nebudu." ... (byť to Lian u předchozího díla mínila dobře a spíš jako doporučení) ... je spíš jakýmsi malicherným básníkovým "vrtochem" ... a dělá z toho zbytečnou kovbojku ...
(stejně tak, jako se svým odchodem ... ale to už je věc jiná ...)

připomíná mi to situaci, kdy redaktoři nemohli a nemohli za žádnou cenu vysvětlit některým tvrdohlavcům, aby v jednom dni vložili pouze jednu báseň ... a opět se vlekly dlouhé spory "NE a NE a NE a natruc to vložím všechno dneska ..."

jsem opravdu zvědav, kdy nastane doba, kdy fotografové budou dávat fotky do básní, neb "ty fotky jsou přece tolik poetické, ne?" a divadelníci vkládat své recenze do filmu, neb "to divadlo bylo, jak biásek", a básníci vkládat do fotek, neb "vždyť je tam přeci tolik krásných obrazů" :o) a fórum se nám za chvíli změní ve smetiště reklam na různé weby ...
tak se nedivte, že tu redaktoři chtějí udržet určitý pořádek ... a doporučují, co a kam ...

Igracek ... Tvoji hlášku bych mohl parafrázovat do věty ... Bůh existuje, kdo ho ve svém životě nevidi, ten je divnej a mel by se uhoret :o)))

každý prostě máme trochu jiný náhled na věci ...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 31.3.2004 > Petr> Já jsem nenapsala, že je to cílené - protože by mě nenapadlo ti to podsouvat, aniž tě znám - aspoň trochu - virtuálně. Pro mě jsi neznámý nick, který občas do pošty pošle pozvánku na nějakou akci. Proto bych si netroufla odhadovat, proč děláš, co děláš. Já jsem pouze řekla, že to, co děláš, není dobré, po tvé vtipné odpovědi za c) jsem se trochu víc rozepsala - ale zase jde spíš jenom o mé hodnocení situace, než abych předpokládala cokoliv o tobě.
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 > ouvej ... že je to cílené napsala vever ...
<reagovat 
.......... (Občasný) - 31.3.2004 > omlouvám se - to jsem přehnala, i na mě je toho už moc ...
<reagovat 
Petr (Občasný,Redaktor) - 31.3.2004 > ok ... byl bych pro, abychom to spíše uklidnili, než se hašteřili ... jsem klidně pro se s kýmkoliv sejít, než to tady donekonečna a zbytečně rozebírat ... ani nemam čas být neustále připojený na net ...
a můžeme i probrat zařazení do skupin atd ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter