Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jednoho dne poletím
Autor: Ischade (Občasný) - publikováno 31.3.2004 (21:07:29)

One day I fly away, se zpívá v jedné písni. Ta píseň se mi vždycky líbila. Vždycky jsem chtěla od všeho uletět, uletět pryč, daleko. Nikdy mě nenapadlo, že to bude zrovna takhle.

Člověk by řekl, že v dnešní době jsou lesy už naprosto bezpečné. Ale ony ne. Člověk by si také možná řekl, že největším nebezpečím v lese může být klíště, možná nevhodně ohnutý kořen stromu. Ale je tam toho víc, mnohem víc. Někomu, kdo by tvrdil, že v lese žijou draci, by se všichni s velkou chutí vysmáli. Jenže…

Bohužel zde to jenže existuje a já jsem na něj narazila. Snad ke své smůle. Tohle pochybné jenže se nade mnou tyčilo do výše celých 5 metrů, z mohutných čelistí mu vyrůstaly dvě řady něčeho, čemu by se v hororu řeklo příšerně ostré a nebezpečné tesáky, zatímco v komediích by to označili jediným slovem – ouha! Tohle najednou velice reálné jenže na mě shlíželo jiskřivě žlutýma očima, ve kterých by snad jen blázen našel stopu zájmu a předem mrtvý člověk záblesk náklonnosti. Nejsem blázen a strašně nerada umírám, takže jsem vzala nohy na ramena. Jenže….

Jenže s tlamou plnou přímo pekelně ostrých ouha se vzneslo a dvojím mávnutím bronzově lesklých blanitých křídel a dostalo přede mně a znovu kleslo. A zase zíralo.. najednou jsem si strašně moc přála, aby tohle byl jeden z těch příběhů, co končí stylem – a pak jsem se probudila. Ale zřejmě nebyl.

Mé strašlivé jenže (kterému jsem stále tvrdohlavě odmítala říkat jeho pravým jménem) na mě výhružné zazíralo a přistrčilo blíž svou ouha-tlamu, mírně zavánějící pohádkovým pachem síry. A najednou jako by se v jenžeho očích zračilo: „Podrbej mě, prosím!“

Váhavě jsem tedy zvedla ruku a dotkla se šupin na drakově (drakově!) čenichu. Zavrněl jako kočka, kterou jsem nikdy neměla. Pohladila jsem jej znovu.

„Líbí se ti to viď?“ chtěla jsem říct.

A oči mé nové kočky-draka řekly: „Velmi!“

Často jsem za svým novým skoro domácím mazlíčkem do lesa chodila. Byly to pro mě velice příjemné časy a bylo snadné nechat se ukolébat do pocitu bezpečí.

A pak se to stalo. Chytili mě a zavřeli do zoo.

Možná jsem vám to ještě neřekla, ale jsem lemur bílý – velice vzácný druh opice. Vlastně tak vzácný, že co se týče zoologických zahrad, byla jsem první a poslední exemplář, který se jim podařilo odchytit. Takže by se dalo říci téměř pohádkový. Není divu, že jsem si se svým drakem tak porozuměla.

V obrovské kopuli simulující deštný prales mi nebylo nijak příjemně, ale neměla jsem nejmenší obavy, že by si pro mě mé bývalé jenže a současné domácí zvíře nepřišlo.

A taky že přišlo. Soudě podle zděšených výkřiků zaměstnanců zoo, omdlévajících matek a jejich nadšených ratolestí, to ani trochu nečekali.

Můj drak si mě vyzvedl a spolu jsme odletěli daleko odsud na moc zajímavé místo. A přestože se to podobalo spíše útěku z vězení než mému vysněnému letu za lepším životem, jsem si z plna hrdla mohla zazpívat: „One day I flaayy awaaayyy…



Poznámky k tomuto příspěvku
Newton (Občasný) - 31.3.2004 >


Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 1.4.2004 >

Mno...čoveče, já Ti nevím. Není to zlý, ale dala bych to do pohádek, už kvůli tomu drakovi a ta opice a úlet :-) Já fakt nevím....snad někdo jinej definuje, co mi na tom vadí....


Body: 4
<reagovat 
delikt (Občasný) - 1.4.2004 >

Móóc pěkné četí!!! :)

Taky chci Jenže!!! :))


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 1.4.2004 > pekny cteni...prijemny osvezeni...konec uz byl tak jako trosicku hrr...zacatek se mi libil
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter