Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí akce Obrazy Martina Resla z kolekce .
Autor: tkadlec (Občasný) - publikováno 4.4.2004 (21:18:41)
další akce>

 

obrazy Martina Resla

 

( několik slov návštěvníkům Dobré čajovny v Teplicích)

 

 

 

 

 

 

Dýchám. A někde za horami jsem viděl obraz. Červený hlavonoh na skle, hodně světla, možná moc, to světlo nemělo chuť ani hutnost pyramid , nic. Zdánlivě vzdušné, dusilo se. Ale pak přišly hory. A světlo, turista, si vyšlo skrze ně, aby poznalo kořeny a hlínu. Krysa v boží špajzce. Toho roku byla vysoká úmrtnost hor. A málem i světel. Ale na poslední chvíli se někde vznítila svíčka, jako při motlitbě, jako když se včela vrátí s plynem místo pylu, skápnul vosk, popálil prsty a tma se mu uhla, rozlitá na papíře. Pot anděla. Martin pomalu opouštěl skla.  A světlo opouštělo hory, aby rodilo nové. Člověk by ho skoro nepoznal. Špinavé hutné světlo s fousiskama a štěrkem mezi zuby. Trochu titán, trochu Rumcajs. Pokroutilo se cestou tak, že nešlo rozlámat na jednotlivé barvy. Jako když si v noci vylezeš na Kohoutí vrch nad Unčínem a točíš se tak dlouho, dokud se celý svět neslije v jednu prabarvu. Tou prabarvou začal Martin malovat. A prsty, protože tíha prasvětla je tak silná, že se stává jen milenkou, vírou, hudbou nebo počasím. Prsty, protože obraz má kůži. A malíř smysly.

 Teď světlo dýchá, obrazy byly proboleny na papír. Nevadí, že ho v nich nejspíš už nevidíš, to je jedno, můžeš v nich vidět Martina, sevření lidmi i uvolněnost hory, fousaté emoce bez motýlů.. A sám můžeš dýchat.

 




Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 (14) 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter