Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Styk mezi pražci z kolekce Zápisky z cest i domova
Autor: Jarmila Svobodová (Občasný) - publikováno 21.4.2004 (20:29:29)
další v kolekci>

            Na počátku bylo slovo. Tedy inzerát. Styk mezi pražci. Z.N. Zubrnice. Tahle severočeská víska mne na mapě dráždila už dlouho, rozhodnutí bylo okamžité.
           Sotva jsme na místě srazu vypadli z vlaku a potřásli si tlapkou, klid protrhlo hlášení drážního rozhlasu: „Póóózor ke druhé koleji přijíždí expres Tokio-Paříž-Berlín-Zubrnice. Ke druhé koleji...“ Tož honem.Vlak z doby dřevěné (sedadla)  nás  dovezl  do pohádky o mašinkách.  Starou parní dámu nám Filip představil slovy:  „Za milion vám ji natřu, za další tři rozhýbu.“
           Naším novým domovem se stal lehátkový vůz. Jídelnou šarmantní náklaďáček. Salonem sama  nádražní budova.  V rámci hesla „byt a strava“  nás  ráno  lokomotiva  vysadila  podél  trati za účelem jarního úklidu kolejišť. Netušíte, jak se koleje lesknou v raním slunku a potu brontosaurů.
          Odpoledne jsme potkali boha. Seděl si pod patníkem a preludoval. Se znuděnou arogancí shlížel na uhoněné rolníky žebronící o vodu. Kvůli žádnému chlapovi na zadek nepadnu. Proboha?! Ano. Jistě. Cokoli si bude přát.
Ale moh’ by přestat žvanit a dát nám tu petku!
          Klusem zpět. Zasít. Zalít. Zklidit. Do mlejna. Proboha, ten chlap je snad hluchej! Mouka. Hurá. Rychle zpátky. Cíl! Koláčů se nám dostalo a také poučení: Ne duch zákona, literu máš ctít. Svorně jsme organizátorům vynadali.
          Večer promluvili do duše oni nám... Aneb trocha ekologické výchovy. Zvláštní, co věcí připomene malé polínko: domov, drsnou srst oblíbeného psa, vrásčitou ruku babičky, oheň, co hřál nás v neděli... A jak mlčí igelit.
          I cynika až mrazí. Naději kde vzít? Na ekofarmě. Ať žijí telata a krávy. A osvícený spotřebitel. A bojovka na cestu.
          Večer oheň, písničky. Ráno pomlázka a básničky. Sláva tradicím. Naše jediné vejce si odnesl přespolní koledník.
          Ještě poslední fotku, bágl na rameno a písničku do kroku. Konec. Kdeže! Račte zkusit sami. Nebo raděj s námi?

                        

 

                      Váš Zelený přítel

                                       www.brontosaurus.cz

 




Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 21.4.2004 > Také mě to zaujalo.
Body: 5
<reagovat 
 Jarmila Svobodová (Občasný) - 24.4.2004 > fungus2> Děkuji.
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 21.4.2004 > zaujalo, i když hlavně obsahem, ale dobře poskládané...
Body: 5
<reagovat 
 Jarmila Svobodová (Občasný) - 24.4.2004 > Přeslička> Děkuji.
<reagovat 
Vít Procházka (Občasný) - 2.7.2004 > Tohle v české novinařině chybí.
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter