Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Filip
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 5.2.2001 (17:51:52), v časopise 6.2.2001

Filip

“Milane, co to vedeš ?”, vytřeštil hostinský oči ke dveřím.
“Pojď Filípku, tak neboj, neboj malej, neboj…”, pobízel starej Jelínek Filipa, který se zastavil na prahu a odmítal udělat jediný krok vpřed.
“Ty vole, to snad nemyslíš vážně, to sem přeci nesmí, máš to na dveřích jasně černý na bílym…”, nevěřícně hostinský.
“Jakýpak černý na bílym ? Na dveřích máš napsáno, že sem nesmí
psi a je tohle pes?”, zamumlal Jelínek a dále pobízel Filipa směrem dovnitř, aby mohl dovřít dveře. Chlapům v hospodě se ten nápad zalíbil a tak se nakonec prase i hostinský nechali přemluvit.

V Křečovicích, vsi asi se třemi sty čísly na hlavní silnici s
měrem k Sedlčanům, stojí poslední zbytky bývalého zemědělského družstva. Milan Jelínek je jedním z těch, kteří mají na starost prasečák. Bylo těsně po obědě, když tenkrát našel u svině deset selat. Poslední sele z vrhu bylo hodně slabé a jakmile to ostatní selata vycítila, začala jej po čase kousat do nohou a nepustila k žrádlu. Kdyby jej Jelínek včas neodstavil a uměle nekrmil, zahynulo by. Dal mu jméno Filip. Filip si na svého lidského ochránce zvykl natolik, že nejenže slyšel na své jméno, ale chodil s ním po návsi pro noviny, na trávu a všude, kde mohl.

“Milane, podívej se na něj, asi chce ven !”
“Jó, tak pojď,” zvedl se Jelínek ze židle a otevřel praseti dveře, ke kterým se postavilo.
Filip opatrně seběhl po třech tmavých schodech, zmizel ve tmě a za chvíli se vrátil zpátky.

Podzimní hnědé listí pokropilo zemi, paní Jelínková vařila na plotně
kroupy, z kostela bili poledne.
“Já Ti to Milane říkal, měl jsi ho nechat vykleštit, pak by tak nezblbnul,” pohodil vyčítavým pohledem řezník po praseti na hácích, “to víš, chtěl za holkama, abych Ti pravdu řek’, nemám ho ani chuť párat.”
“Asi jsem to měl udělat, blbec jeden, naposled toho Mokřáka málem zabil,” polkl Jelínek otočen k praseti zády.
“Se ví, kanec, budeš ho vůbec jíst ?”
“Co s ním. Dám ho vnuč
ce do Prahy, mají novej mrazák”…



Poznámky k tomuto příspěvku
Mišpule (Občasný) - 6.2.2001 > Chudák Filip...

Moc hezky napsáno. Perfektně zakomponovaná přímá řeč i zachycené dialogy. Včetně pointy v závěru příběhu, bohužel pro Filipa.
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 6.2.2001 > Jo napsáno to je pěkně a určitě to o něčem vypovídá - nejenom pro prasata :)
Body: 5
<reagovat 
čtenář Olina - 9.2.2001 > Je to velmi živé, autentické .. a smutné - tedy ze života :)) Taky moc oceňuji věrné odposlouchané dialogy.
Body: 5
<reagovat 
čtenář CHUCK - 15.3.2001 > DOVOL ABYCH SE SKONIL PRED TVYM NEUVERITELNYM TALENTEM O VELKY LITERATE!TOHLE JE MINIMALNE NAMET NA PRVOTRIDNI AMERICKY VELKOFILM V HOLLYWOODSKE PRODUKCI!JEN DAL STATECNY BARDE PEJ SVOU PISEN ZIVOTA A UVIDIS ZE NAKONEC PREC SE TVA NADEJE NAPLNI A POHAR TOUHY BUDE PO OKRAJ!JEN DAL JEN DAL.......
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter