Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
U lopaty stál
Autor: ladislaF (Občasný) - publikováno 26.4.2004 (07:40:38)
U lopaty stál


Poslyšte vyprávění o jednom malém človíčkovi, jehož příběh koluje nikoliv okolo táborových ohňů, ale po hospodách.
Když se narodil, přáli si svorně matička s tatíčkem a celým jeho příbuzenstvem, ať není blbej. Ať je chytrej, ať se dobře učí, ať vystuduje a hlavně ať si najde dobrou práci a neskončí někde u lopaty.
Když šel malý človíček poprvé do školky, tak se mu moc nechtělo. Brečel, prosil a všelijak jinak se bránil. A tenkráte mu řekla maminka: "Ale ty tam musíš. Musíš se tam učit, abys neskončil u lopaty jako támhleti strejdové." Bystrý človíček viděv dělníky u výkopu to pochopil a už se nebránil.
Když šel malý človíček poprvé do školy, tak se mu moc nechtělo. Brečel, prosil a všelijak jinak se bránil. Domníval se, že vzdělání dosažené ve školce, mu pro život docela stačí. A tenkrát po druhé řekla mu maminka: "Ale ty tam musíš. Školku mají všichni a na tebe by pak zbylo jen místo u krompáče. A to ty přece nechceš." A chlapeček, již tehdy stižen odporem k fyzické práci, se podvolil a do školy šel.
Když človíček vychodil základní školu, myslel si, že už má od učení klid. Ale tenkrát mu maminka po třetí řekla: "Ale ty musíš jít na střední školu. Základku má skoro každý a na tebe by nezbylo nic jiného než lopata. A to ty přeci nechceš. Jen se podívej na ty kopáče támhle před barákem. Nechtěli se učit a teď musejí tvrdě makat." Chlapeček se vyklonil z okna a viděl pár chlápků, jak se opírají o lopaty a pijí lahváče. Neviděl v této činnosti žádný náznak fyzické námahy a už to chtěl mamince říci, když tu, kde se vzal, tu se vzal, objevil se u kopáčů chlápek v sáčku a s kravatou a než se človíček nadál, kopáči zmizeli ve výkopu a začali pracovat s takovou vervou, že je přes odhazovanou hlínu nebylo téměř vidět. Podvolil se tedy a podal si přihlášku.
Když přivezl človíček domů maturitní vysvědčení a dal si nohy na stůl, řekla mu po čtvrté maminka: "Ale ty musíš jít na vysokou. Nezaměstnanost roste a Pepu odnaproti vzali s maturitou jenom ke krompáči. A to bys přeci nechtěl, že?" A človíček to opravdu nechtěl. Podal si tedy další přihlášku.
Když byl studentík na vysoké, zalíbilo se mu života studentského. Ale ten je, jak jistě víte, finančně velmi náročný. A tak šel človíček na brigádu. V jedné nejmenované agentuře mu slíbili práci ve skladu s nábytkem a on to vzal. Když se ale ráno dostavil do oné firmy, čekala ho tam lopata, krompáč a nezúrodněná zemina u plotu před firmou. A tak se do toho tedy pustil.
Když bylo něco po poledni a človíček byl v nejlepším, procházela kolem nějaká maminka s dítětem. "Mamí, já neci do štolty. Já ci bejt doma u telelize." "Ale Pepíčku!", říkala mu maminka. "Ty tam přeci musíš. Přeci nechceš skončit u lopaty jako tady ten strejda, viď."
"Ne, to neci, to budu laci studlovat na indenýla."


Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 26.4.2004 > pěkná pohádka......:o)
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 26.4.2004 > jojo není to jednoduchý....
Body: 4
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 26.4.2004 > Dobré o)))
Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 26.4.2004 > me by se to vic libilo napsany v ich forme...:-)
Body: 4
<reagovat 
swao (Občasný) - 26.4.2004 > Mě se to líbí, tak jak to je napsaný.
Body: 5
<reagovat 
Chliv (Občasný) - 26.4.2004 > obsahově je to nechutně plné klišé
Body: 3
<reagovat 
 ladislaF (Občasný) - 27.4.2004 > Chliv> sám si plnej klišé :))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter