Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Billy Elliot
Autor: Thomas Hudson (Občasný) - publikováno 9.2.2001 (10:13:49)

Radost, smutek, odvaha, nerozhodnost, štěstí, nebo snad stesk?

Velmi úzká pravidla dnešní společnosti nedovolují lidem jakýkoliv rozmach v oboru, který by chtěli dělat. Dnes už moc nejde o sociální podmínky, i když ty také hrají roli. Lidem chybí společností utlučená odvaha. V reakci na tento nedostatek se v poslední době začínají ze všech koutů nořit všelijaké kvalitnější i nekvalitní díla o tom jak chudý Xi-Xao ke štěstí přišel, když zjistil, že umí běhat rychleji než gepard. Tak se pohodlně usaďte a nechte se unášet svojí omezenou fantazií do světa neomezenosti, do světa, kde je vše těžší než u vás, ale zároveň lehčí než u vás, do světa, který probíhá před vámi na plátně......

Malé městečko na severovýchodě Anglie, kde je Billyho domov, žije už delší dobu stávkou horníků, kteří odmítají chodit pracovat do dolů za tak málo peněz. Jedním ze stávkujících jsou i Billyho otec a dospělý bratr. Jedenáctiletý Billy rád poslouchá (a tančí si) hudbu z bratrova gramofonu a tak, když se jednou do tělocvičny, kde se Billy učí boxerem, přestěhují baletky, Billyho ovane silná vůně hudby, a tak začíná jeho vnitřní boj. Boxoval už můj dědeček a já musím dělat čest těm rukavicím, které po něm mám a ještě k tomu nejsem „buzík“. Na druhé straně.....když ta hudba je tak silná. A tak Billy začne tajně chodit místo boxerských kurzů na „primabalerýnu“. Jeho učitelka v něm vidí už od začátku velký talent a tak po tom, co na všechno otec přijde mu nabízí soukromé, tajné kurzy, které ho mají připravit na konkurz to Královské Baletní Školy v Londýně. V den, kdy se má konat konkurz jsou nepokoje ve městečku zvlášť velké a Billyho bratr je zajat. Zároveň se v ten den otec i bratr všechno dovědí. Billy konkurz nestihne a tak proplouvá dalším rokem, až ho jednou otec uvidí jak tančí v tělocvičně. Uvědomí si, že chce pro svého syna jen to nejlepší a že tedy aspoň jeden z rodiny by měl dostat šanci od života. Všichni známí najednou začnou žít Billyho konkurzem a začínají shánět peníze na cestu do Londýna. Billy přímo oslní porotu svým cvičeným výstupem, ale zároveň na sebe uvalí stín v podobě násilnosti. Vše směřuje ke šťastnému konci a aby naše radost nebyla tak velká, scénárista si vymyslel, že v den,kdy přišlo Billymu oznámení tak stávkový výbor zrušil stávku a horníci jdou dělat úplně za stejnou cenu jako před stávkou.........

Celý příběh je položen do realistického prostředí chudinských čtvrtí, kde žijí ještě „realističtější“ „nepohádkově“ špatní ani dobří lidé - jejich charaktery nám budou něco připomínat a není divu.
Místy (hlavně hodně na začátku) bych, vytknul nepřirozené situace – někdy až moc schematické, neplynulé. Myslím, že by se to moc nelišilo od situace, kdyby scénárista zvolil úvodní titulky, které by říkali. „Billy je chudý chlapec. Je z chudé rodiny, z chudého městečka. Je mu jedenáct. Pojďme mu společně fandit.“ Celý příběh je prosáklý „jakoby“ humorem. Některé situace jsou opravdu komické a nádherné (divní, že se při nich účastníci kina nesmály) a jiné situace byly docela trapné – prostě vyvolané pouze sprostým slovem, nebo podobně (opravdu nevím proč se ty lidi smáli:( ). Ona vůbec postava Billyho je taková rozporuplná. V nitru cítí ovívání něčeho takového jako je něha vyvolaná hudbou a v zápětí po tom řekne učitelce ať jde do prdele. V těchto okamžicích se mi zdálo, že snímek dost skřípe.

Co se týče té nefilmové stránky, která s filmem souvisí, tak jsem byl nanejvýš spokojen s opravdu skvělou choreografií. Prostě, když Billy začal tančit......eňo ňůňo. Zato, když normálně hrál svou “mluvící” roli, tak to občas pokulhávalo, ale dával bych to spíše za vinu kostrbatému scénáři, než Billymu. Docela dobrý herecký výkon tam podal Billyho otec, který prováděl opravdu důvěryhodnou mimiku na kterou jsme v určitých situacích prostě zvyklí. Hudba, která dokreslovala celý příběh musím říci, že dokreslovala naprosto špičkově. Doslova zmražen jsem zůstal hned u první písničky, která pojednává o “tančení” životem....je tak trochu ve stylu Beatles, ale prostě ty slova jsou úchvatná a to anglicky moc neumím, takže jsem si četl přeložené titulky a to jak dobře víte je dost vopruz!

Hodnocení            : 85 % (ach ten scénář)

Originální název     : Billy Elliot

Režie                   : Stephen Daldry

Scénář                 : Lee Hall

Kamera                : Brian Tufano

Hudba                  : Stephen Warbeck

Hrají                     :  Jamie Bell - Billy Elliot / Julie Walters - paní Wilkinsnová (učitelka baletu) / Gary   Lewis (III) - Jackie Elliot (otec) / Jamie Draven - Tony Elliot (bratr) / Jean Heywood - babička / Stuart Wells - Michael (Billyho homosexuální přítel)

Rok výroby : 2000

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Pavča (Občasný) - 12.10.2001 > Jo jo jo, vidím to naprosto stejně, výborně napsaná kritika. Ale mínus za pravopis! :)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.8.2002 > No, já mám pocit, alespoň jak na mě ten film zapůsobil (silně), že jsi až přespříliš přísní :o) V porovnání s tou tunou sraček, co chodí do kin... Ale to není argument vím, asi máš v lecčems pravdu, ale můj senzor, který zapípá, jakmile se mi ve filmu něco nepozdává, v Billym nezapípal ani jednou, mě se to líbilo bez výhrad.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 27.8.2002 > No to máš pravdu - zalezi jak se na to clovek diva. Ja o "srackach" reknu maximalne ze to sou sracky. Kdybych se jima zabyval, tak by mi ze stupnice 1-5 bodu ukradly tri stupne a to by me pak nic jinyho nezbyvalo nez hodnotit jedna a dve. Nebo snad ne? :)))
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 20.2.2001 > Vystizne Tome, vic si clovek nemuze snad ani prat,:) na ten film jsem slysel celkem dobre reference i odjinud.
Body: 5
<reagovat 
Mišpule (Občasný) - 20.2.2001 > Perfektní recenze...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter