Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak může vypadat výstava papoušků....
Autor: Quasimodo (Občasný) - publikováno 17.5.2004 (20:24:31)

Nedávno jsem navštívil výstavu exotického ptactva v Kulturním domě Kladno pod záštitou Základní organizace chovatelů exotického ptactva Kladno a bohužel musím konstatovat své rozčarování nad dojmem, který ve mně tato akce vyvolala.

Při vstupu jsem zakoupil vstupenku, o níž hlásal nápis na ceduli, že její cena je 20 Kč. Shledávám sice poněkud podivným fakt, že na samotné vstupence byla napsána cena pouze 10 Kč, ovšem tato epizoda je oproti dalším postřehům poměrně nevýznamná.

Na výstavě exotického ptactva mi ihned při vstupu vyrazil vstříc silný zápach cigaretového kouře, což mne osobně jakožto laika značně překvapuje, neboť četná literatura uvádí, že ptactvu cigaretový kouř spíše škodí, ale vystavující byli patrně jiného názoru – jsou profesionálové, já amatér.

Dlouhá léta se zabývám sběrem minerálů a fosílií a ke své pramalé radosti jsem zde zjistil, že se ke svým neživým exponátům chovám nesrovnatelně lépe než někteří profesionálové ke svým opeřencům. Žádný solidní sběratel minerálů nemívá při výstavě na stole vedle exponátů pití ani popelník – zdá se však, že zde je to zaběhnutá praxe.

Ptáci byli v řadě případů vystavováni v podmínkách přinejmenším nevyhovujících (co se prostoru a vody týče), řada z nich byla viditelně vyděšena a mně osobně silně vadily půllitry s pivem na odkrytých přepravních klecích s papoušky (odkud na ně ono zelené zlato hojně odkapávalo). Nejběžnějšími vystavovanými ptáky byly andulky – v některých klecích jich bylo tolik, že se nemohly ani pohnout a šlapaly po sobě. Patrně je to způsobeno tím, že nepodléhají žádné evidenci a je jich, drsně řečeno, nadprodukce.

Sám za sebe mohu prohlásit, že na takovouto výstavu bych bez papouška přišel a bez papouška bych také odešel. Původně jsem se domníval, že na výstavě získám nějaké informace tak ceněné mezi chovateli, neboť mám doma exemplář papouška šedého, ale poté, co jsem výstavu shlédl se domnívám, že bude lépe dále hledat v literatuře, případně se obrátit na schopného veterináře nebo chovatele, jenž se o objekty svého profesionálního zájmu skutečně dobře stará a podobných akcí se nezúčastňuje.



Poznámky k tomuto příspěvku
BlueSky (Občasný) - 18.5.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 18.5.2004 >

Naprosto sdílím tvoje pocity:-(( Je to hnus. Nejsou všichni stejní, ti chovatelé, ale bohužel, v první řadě jde o prachy.Tak to pošli ještě někam na Ligu pro ochranu zvířat. Nad těmahle akcema by měl dohlížet někdo soudnej a s trochou empatie:-(

A papoušek šedý..to je žako? S těma je sranda:-)


<reagovat 
 Quasimodo (Občasný) - 18.5.2004 > BlueSky>    Posílal jsem to do redakce časopisu Papoušci, ale nikdo mi neodpověděl, ani to neotiskli.... Bavil jsem se o tom s jedním veterinářem a co mi řekl, raději ani nebudu uvádět. Nejjednodušší a nejvýstižnější ( a také nejslušnější, abych nemluvil sprostě) je výraz, že je to jen a jen o penězích......
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 18.5.2004 > hmm..nejsmutnější na tom je, že ti ptáčci se nemohou sami bránit..ach jo..:-((..ale popsal jsi tu atmosféru moc hezky...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Simona - 19.10.2004 > Sehnala bych tam žaka??????

<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 21.6.2005 > už som to niekde čítala  a celkom fajn
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter