Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Důkazy boží existence
Autor: Honza P. (Občasný) - publikováno 14.2.2001 (17:00:00)
Důkazy Boží existence

Otázka důkazů Boží existence je jednou ze základních otázek teologie. Církví odmítnuté učení nazývané fideismus – teze, že lze Boha nalézt JEN vírou, nikoli z přirozených příčin je zásadním věroučným omylem.

Lidské hledání může mít mnoho forem, často záleží na zaměření a úmyslu hledajících. Hledání lidí s vysokou inteligencí bývá většinou mnohem složitější a komplikovanější než hledání lidí prostých. Intelektuálové bývají často vystaveni pochybnostem a ovlivněni materialistickým myšlením, jejich cesta k Bohu nebývá jen cestou srdce, ale také cestou mysli, a to často mysli velmi komplikované a zatížené. Během staletí tato hledání Boha, která vykonali lidé s pomocí svého vzdělání, vymezila šest nejznámějších důkazů, jak Boha poznat a jak se přesvědčit o Jeho existenci. Cesta šesti důkazů není cestou bez komplikací, klopýtání a pochybností, ale stále více lidí v „postmoderní“ době potřebuje na počátku své cesty k Bohu použít cestu těchto šesti důkazů, aby vůbec byli schopni přijmout úzkou cestu skrze srdce - cestu víry.


Takže, k důkazům:


1) Kosmologický důkaz = důkaz o stvoření


Tímto důkazem můžeme skrze existenci a zkoumání stvoření (makrokosmu a mikrokosmu) potvrdit existenci Stvořitele - Boha. Neznáme nic, co by nemělo svého stvořitele nebo za čím bychom nemohli vidět něčí aktivitu. Hodinář vyrábí hodinky, truhlář stůl či jiný nábytek, zemědělec vypěstoval zeleninu, ovoce či jiné produkty na našem jídelním stole. Bylo by hloupé myslet si, že za vesmírem nestojí vyšší aktivita, která k němu dala podnět? Ne, nebylo. Lidé, kteří věří v to, že vesmír vznikl jakousi náhodou či třeskem, k tomu potřebují více představivosti a víry než ti, kteří věří ve zcela plánovaný záměr Stvořitele. Vesmír není v chaosu a řád vždy souvisí s někým, kdo jej určuje, jako zákon souvisí se zákonodárcem, to, že vesmír podléhá zákonitostem, je fakt, bez zákonitostí ve vesmíru by totiž nebylo možné např. uskutečnit lety amerických kosmonautů na Měsíc.


2) Teleologický důkaz = důkaz účelnosti


Svět nebyl jen stvořen, ale vše v něm také probíhá dokonale účelně a cílevědomě, i když až současné vědě můžeme vděčit za to, že poznáváme účelnost mnoha věcí, o jejichž existenci sice naši předkové věděli, ale nechápali jejich smysl, nebo které byly v minulosti pro lidi nevysvětlitelné.


3) Důkaz ontologický = důkaz bytí


Tento důkaz Boží existence se mnoha lidem těžko chápe, neboť říká, že sama myšlenka je důkazem bytí (existence). Člověk ve své mysli připouští nebo se zaobírá jen jevy existujícími nebo těmi, jejichž existence je na základě životní praxe a zkušeností přípustná, mluvíme-li o realitě faktů, ne snů a smyšlenek, které produkuje fantazie pomocí literatury, filmů, TV nebo počítačových simulací (virtuální realita). Obecné myšlení, nezatížené deformacemi pseudoreality právě jmenovaných iluzí, se zaobírá tím, co existuje. Ontologický důkaz hovoří o Bohu jako o nejvyšší myslitelné bytosti v naší myšlenkové i životní realitě. Protože si Boha dokážeme myslet, musí také existovat.

4) Morální důkaz = důkaz znalosti dobra a zla

To, že máme nad hlavou hvězdnou oblohu, je stejná jistota, jako že máme normy toho, co lze, a co nelze, tyto normy jsou nám tak vlastní (ať již je dodržujeme, či je překračujeme), jako je nám vlastní a přirozený pocit hladu či potřeba spánku, tato přirozenost norem je důkazem vnitřního řádu pocházejícího od Boha - Stvořitele. Vědomí dobra a zla, které máme, také nazýváme svědomím. I když svědomí bývá někdy utlumováno na základě společenské či politické manipulace, či se sami pro svou pohodlnost a sobectví snažíme udusit jeho hlas, stejně v každém z nás existuje. Odkud však pochází? Svědomí se nevyučuje na školách ani jej nelze získat v rodině, také nikoho nenapodobujeme, již velmi malý kojenec dokáže rozpoznat hranici, za niž nelze dojít ve vztahu k rodičům i okolí, dělá-li něco špatného, a to i v situaci, kdy ještě zcela nechápe ani nedokáže kopírovat a vědomě napodobovat své nejbližší okolí. Každý z nás ví, co by v tom či jiném případě měl dělat, a to i když to buď vůbec, nebo jen někdy nedělá. Na tuto otázku, odkud svědomí pochází, existuje jediná uspokojivá odpověď. Svědomí nám vložil do srdce někdo vyšší.


5) Historický důkaz


Tento důkaz vychází většinou ze zkoumání společenských praktik a konání člověka v průběhu jeho existence a zaznamenává také všechna fakta dotýkající se událostí, které byly významné pro víru v Boha, když popisují, kde a jak se Bůh projevil či jak se dotkl životů jedinců i národů. Historický důkaz také rozvíjí poznatky důkazu morálního. Díky němu můžeme zjistit, že to, čím jsme se zabývali před chvílí, tedy otázka svědomí, existuje od nepaměti, že neexistuje žádný národ, ani kmen, kde by tomu bylo v minulosti jinak. Samozřejmě že existovaly mezi kulturami a kmeny rozdíly v morálce, ale nikdy nebyly zásadní. Za zásadní odchylky v morálce bychom mohli považovat pouze existenci států, kde by byli např. vyznamenáváni obecně vyhlášení a známí zbabělci nebo kde by většina národa obdivovala usvědčeného lháře.


6) Voluntaristický - postupný - důkaz


Tento důkaz je důkazem přirozeného řádu, v němž má každý své jasné místo a postavení. Důkaz vychází z toho, že náš svět je vystavěn stupňovitě. Na nejnižší stupeň jsou kladeny neživé věci, pak rostliny, po nich zvířata a nad nimi stojí člověk, který je myslící bytostí. Člověk, jako myslící bytost, je schopen stále nového poznávání, ale jeho vůle má své hranice, i když si je ve své pýše někteří jedinci nepřipouštějí, dokud se nedostanou do ostrého konfliktu s realitou. K dokonalosti tohoto celku je zjevně třeba vyšší moci, tato moc zná vše, ale sama není omezena, tedy nezná hranic, tato vyšší moc je Stvořitel - Bůh.

Jak jsme si již řekli, těchto šest důkazů, potvrzujících existenci Boha, to jsou lidské pokusy najít na otázku po Bohu vlastní odpověď. Přinejmenším tyto důkazy ukazují, že věřit v Boha není nesmyslné. I Bible poukazuje na stvoření jako na důkaz Boží síly, Bible je však zdrojem zcela jiného poznání Boha, než jakého se snaží s pomocí vědy dosáhnout lidské chápání.


(Podle Sapientia et veritas, materiály z Brna)

J.


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 16.2.2001 > já bych doplnil důkaz sedmý - zážitkem. V tom má církev své místo, protože učitelka církve - sv.Tereza z Avily, sv.Jan z Kříže a mnoho dalších vstoupili do mystické svatební místnosti a prožili Království boží, tj. ještě vyšší úroveň než je lidská a popsali to v knihách např. http://freeweb.coco.cz/benda/diplom02.html I dnes je mnoho lidí, kteří to také zažili, třeba tomu ani moc nerozuměli. Je také dobré si uvědomit, že spodní lidské nemůže pochopit horní božské, jako pes nemůže pochopit člověka. Pak je dobré oddělit slovo Bůh od Absolutna, jež je za Vším, ale to je už dost náročné na pochopení.
Body: 3
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 16.2.2001 > Tady je filosofický zmatek. Bůh je nade vším. Je tedy vlastně nad jakýmkoliv myslitelným i nemyslitelným "absolutnem". Je to osoba, které jsou podřízeny všechny osobní i neosobní síly vesmíru (možná "vesmírů"). Bible jej nazývá Otec. Někdo, od kterého je samotné bytí. Stvořitel Nebes (v množném čísle!) a země. Pán všech "zástupů". Tedy všech existujících bytostí. Pán, kterému jsou zcela podřízeny "síly osudu". Bůh Svatý.

<reagovat 
romann (Občasný) - 16.2.2001 > Buh je Honzo v hierarchii Stvoření nad člověkem, ale i on je stvořen. Bohů je mnoho, JHWH, Bůh Otec, Allah atd... kromě toho Kristus a Duch svatý. Jejich tvůrcem je však Absolutno, které je samo mimo cokoliv známého, tj. dějovost a Stvoření je Jeho obrazem, symbolem, on je tedy úplně vším. On si vše tvoří jako procesor videohru. Když však místo slova Absolutno použiješ Bůh Sám, je to totéž.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 19.2.2001 > Romane, máš v tom zmatek. Ten nejvyšší Bůh - osoba - Otec je nade vším. Allah - znamená arabsky Ten Otec - (Al - lláh) - odpovídá latinskému Deus či slovanskému Gospodin. Ta čtyři písmena ("Tetragram") zase vyjadřují toho stejného Boha. (Doslova Bůh "Jsem který Jsem" - Já Jsem Jsoucí= Nejvyšší Jsoucno, Jsem pro Vás...) Podle učení křesťanů je i Kristus a Duch svatý ten jediný Bůh. Vím, že je těžké pochopit tajemství Nejsvětější Trojice, ale pořád je to jediný Bůh. Není to více "bohů". Absolutno nemůže být "nad Bohem" - to je nesmysl, protože Bůh, kterýje nade vším a tvůrcem všeho (Pramenem veškerého bytí) je sám v podstatě Absolutnem - Všeobjímající Osobou. Tolik jako pomoc v "teologických" otázkách. Soukromě jsem studoval teologii a religionistiku.
<reagovat 
romann (Občasný) - 19.2.2001 > víš sám, Honzo, že Kristus řekl, že je toho mnoho, co by chtel říci, ale učedníci by to nepřijali a tohle je jedna z nich. Absolutno je Vším, kdežto Bůh je Nejvyšším v hierarchii. Představ si Absolutno jako procesor, který stále hledá sebevyjádření a tvoří si nekonečno pohledů na Sebe. Bůh je jen jeden pohled z nekonečna, není člověk, ani kámen, ale Absolutno umí prožít vše, co si stvoří a proto je vše takové, jaké je. Jsme jeho jedním z nekonečna obrazů. nekonečně směrů, každý nekonečný. Vše je do kruhů archetypů, tvořících kouli, ale to je už ezoterika. Ty jsi teologii studoval, já to prožil v meditacích a to je ohromující rozdíl... Bůh se přece nedá studovat! Je to urážka Boha a porušení přikázání - neuděláš si obraz o Bohu.
<reagovat 
Yizhii (Občasný) - 20.2.2001 > Nazývejte si ho jak chcete, ale jak jsem již řekl, ani v jednom případě se tu nejedná o důkaz, nýbrž většinou o posloupnost tvrzení, která se marně snaží vyplývat jedno z druhého, a která navíc vycházejí z hodně sporných předpokladů. Desítky filozofů postavily svou životní práci na názorech, které jsou s těmito předpoklady neslučitelné, a tito lidé napsali spousty knih, proč si mj. myslí, že 1) vesmír vznikl bez cizí vůle, nebo že má věčné trvání; 2) účel je relativní a je dán naší myslí nebo je vysvětlitelný pomocí příčiny; 3) když si něco mohu myslet, ještě to neznamená, že to musí existovat; 4) a 5) dobro a zlo nejsou absolutní veličiny a jejich pojetí podléhá jiným skutečnostem; 6) základní strukturou světa je něco úplně jiného než "stupňovitost;" atd. "Důkaz," se kterým může souhlasit jen ten, kdo věří všemu, co je v něm napsáno, je bezúčelný.
Body: 1
<reagovat 
romann (Občasný) - 20.2.2001 > ano, filozofové stále hledají, ale dosud si nepoložili otázku, zda na to vůbec mohou přijít. Přitom je jasné, že myšlením ne, život je daleko dokonalejší, už jen umění. Představte si želvy jak filozofují nad životním stylem člověka, to je asi legrace. Mezi člověkem a Bohem je však daleko větší propast... Proto si nemáme Boha vymýšlet, ale prožít. Pak je vše jasnější. jakmile opět vystoupíme, je zas naše pochopení pryč.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 20.2.2001 > Romanovi - a kdo je podle tebe Tvůrcem těch archetypů, které tvoří onu "kouli"? My křes´tané ostatně říkáme raději "krychli" - Cubbus mysticus - Domus Aurea-:). Kdo je pramenným základem těch "archetypů"? Bůh Otec, Syn a Duch Svatý. Bůh stvořitel všech "absoluten" bytí.

<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2001 > Už slovo Absolutno říká, Honzo, že je za čímkoliv, nakonec není nikdo jiný než Ono, my jsme Jeho jedním z Nekonečna pocitů. Ostatně když budeš Absoluno nazývat Bohem, je to jen otázka dohody. Archetypy jsou opravdu do koule, všichni, co dělali meditace je viděli, i když o nich nikdy neslyšeli, třeba SNOP z magea, zeptej se ho. Je to seřazení podle podobnosti, např. dobro a zlo je na opačných polech, mezi nimi je jejich různá kombinace. Podobně je to s každou kvalitou. Absolutno je uprostřed koule a prozařováním vzniká Stvoření - nekonečno kombinací archetypů. I Bůh tvoří, dokonce i my, ale za vším je Ono nepopsatelné. Třáslo to se mnou jak s kvakerem, když jsem to pochopil. Archetypy tvoří každá individualita ve Stvoření, bohové různých dimenzí, i my máme své názory. Archetyp je tedy informace. Stvoření nelze vyjádřit nějakým vzorcem, ale i tyto kruhy jsou nekonečně složité, mají fraktálovou podobu. Každý archetyp je tvořen koulí dalších. Žes projevil zájem, dám na Mystiku svou 18.meditaci, i když jsem už původne chtěl skončit.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 21.2.2001 > Poznámka k dobru a zlu. Píšeš: Je to seřazení podle podobnosti, např. dobro a zlo je na opačných polech, mezi nimi je jejich různá kombinace. Podobně je to s každou kvalitou.


Ale zlo není kvalita. Je to nedostatek dobra. Je to pokřivené dobro. Ďábel existuje. Podle křesťanského učení byl původně stvořen jako dobrý anděl. Ale "padl" a pokřivil vědomě v sobě ono dobro, které mu bylo dáno a tak vzniklo zlo. Rozhodně zlo nepatří do meditace o stvoření. Zlo není vůle Boží a jako takové nebylo stvořeno. Bylo dopuštěno jako následek rozhodnutí proti Bohu=absolutnu.

<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2001 > Zlo prostě existuje Honzo a proto má své místo v archetypech. Jaké by bylo Stvoření bez něj? Vše má své místo, jinak by to nebylo. Jsou to duality a takový je vesmír. Stvoření bez zla a pokušení by byla fraška, vše by bylo správně.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 21.2.2001 > Původní stvoření bylo bez zla. (Psáno v Písmu - a Bůh viděl, že je to dobré). Zlo vzniká následkem vědomé vzpoury bytostí vůči Bohu....Mám pocit, že nechápeš základní premisy křesťanského učení (to myslím v dobrém-:)
Zdraví Honza
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.2.2001 > Honzo, právě dualita je dokonalá, ta patří do sféry Projevu. Nic v úplnosti, Celku není nedokonalé, Bůh není žádný hlupák, dobře ví co dělá. Zlo je vzpoura, ale patří do projevu. Nelze se protivit Bohu, jako se nelze protivit přírodním zákonům, On je stvořil jako vše. Oprosti se od demagogie a zkoumej sám, ptej se Ducha Svatého. Kvakeři také zpochybnili prvotní hřích... Ale už jsme v ezoterice a to jsem nechtěl.
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.2.2001 > je přece známo, že Vesmír nevznikl za 7 dní a netrvá jen pár tisíc let jak se píše ve Starém zákoně. Je to kniha symbolů, nikoliv učebnice, právě tak jako všechny svaté knihy.
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 22.2.2001 > Právě ty symboly mluví o metareálných skutečnostech. Neporušený řád musel existovat (resp. existuje i teď, ale člověk do něj nemá přístup) - je to vysoká křesťanská mystika, těžko se to popisuje slovy. Prvotní hřích je historickou reálnou skutečností. Spočívá v tom, že lidé se vzepřeli řádu bytí, stvořeného Bohem jako velmi dobré a chtěli se postavit na místo Boha. Je to základní krok víry křesťanů. Bez prvotního hříchu nelze vysvětlit, jak proniklo zlo do jednání rozumných a dobrých bytostí, jako je člověk.

<reagovat 
romann (Občasný) - 22.2.2001 > ...zamysli se nad monádou, Honzo, jak je v kruhu bílá i černá ryba, vše dokonale symetrické a zamysli se nad tím, že bysme měli žalovat Adama a Evu i své rodiče, protože jsme po nich zdědili dědičný hřích. Ostatně Bůh by měl o chYSTAJÍCÍM SE HŘÍCHU VĚDĚT, JE PŘECE VŠEVĚDOUCÍ, NE? Nezapomen, že jsme děti Boha a dětem se nesmí vše říci... ostatně v meditaci to chápeš naprosto dokonale. Vše je Stvořené a je dílem Boha, je tedy dokonalé, ne? Co říkáš 18.té meditaci?
<reagovat 
Honza P. (Občasný) - 22.2.2001 > Zajímalo by mne, jak vysvětlíš historickou existenci matky boží - panny Marie. Dle učení církve a svědectví první obce
-byla člověkem (tedy ne Bohem)
-nikdy neučinila jediný zlý skutek (hřích)
-porodila Boha a člověka a zůstala přitom pannou (i po fyzické stránce - viz liturgie církve "Tak jako Mojžíš prošel Rudým mořem a ono se za ním uzavřelo, tak tys, Neposkvrněná porodila Boha a člověka z masa a krve - pannou zůstalas, neboť, ten, kteréhos v náručí nesla a skrze něhož povstaly všechny světy obnovuje i přirozenost"...
Tedy dokonalý čistý mikrokosmos v porušeném makroskosmu současné reality. "Ďábel se tě nedotkl" (zlo není nutnou komplementární součástí bytí). To je ale naše křesťanská esoterika -:)

<reagovat 
romann (Občasný) - 23.2.2001 > já s ní hovořil a nejen já...
O Lásce od Panny Marie
Panna Marie je název božského Zdroje zaměřeného na Lásku. Řekla o Ní: ”Láska nechce nikoho předělávat a nic špatného někomu dělat, jen milovat. Milovat tak, že by se vydala za něj. Prolít za něj krev, když je potřeba. Neurazí se, jen Ji bolí hrubost. Možná, že v koutku pláče, ale zlomit se nedá, stále trvá. Nezná já a ty, je jen jedno. Vidí v každém sebe, sebe jediného a rozdala by co má jen aby udělala druhému radost. Je něžná a radostná i když se setkává s nepochopením a odporem. Chce jen dávat, nic si brát. Nic zvláštního si nemyslí. Nepřemýšlí, nezkoumá, jen miluje a dává sebe.” ”A co když je zneužívána," zeptalo se nadvědomí. ”I když je zneužívaná, stále dává a láskou vše přetváří.” ”Zlí lidé se k ní tolik nedostanou," dodalo nadvědomí.
”Láska by neřekla slovo zlí. Zlí lidé nejsou zlí, mají jen málo lásky a Já jim ji dávám. Na další myšlenku nadvědomí reagovala: Láska nepoučuje, radí jen když byla vyzvána. Prvním zákonem je nedotknout se nikoho ani slovem.”


<reagovat 
Majka (Občasný) - 13.4.2001 > :)koukám,probrali jste to dost obsírně.
Romann- jak jsi psal, o tom, že Ježíš neřekl vše učedníkům-myslím, že tam to je o tom, že ještě nebyl čas-nebyli připraveni...nepochopili by ještě,ale po Ježišově zmrtvývstaní a posilněni Duchem sv. pochopili...
A nakonec -víra může být i dar od Boha-tak jaképak "důkazy"?:)

<reagovat 
romann (Občasný) - 13.4.2001 > ano, kdo má přístup k Duchu, ten se Ho může zeptat, na jednom dřívejším příspěvku jsem uvedl rozhovor s Ním. Opakuji, hlavní je JISTOTA, ne víra. To je důkaz.
<reagovat 
Cid (Občasný) - 23.4.2001 > Tolik hlodů jako uvedl romann se jen tak nevidí. Kupříkladu Bůh byl stvořen. Jak geniální. Ale kdo stvořil Boha? A vesele se motáme v kruhu. To totiž není odpověď, ale odložení řešení o jeden krok. Ale romann je vůbec veselý člověk, který sežral všechnu pravdu světa, jenom si z ní namíchal veselý sektářský koktejl. Tak hezkou opici.
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 29.4.2001 > Mame pocity..:-)
ad Honza a Panna Marie

k hrichu
Jaká úskalí nese překlad bible a Jaká nepochopení vytváří nesprávný překlad, dokládá jeden ze základních pojmů křesťanství - hřích. Chápeme Jej ve smyslu skutku, např. zabit. okrást, ublížit je hřích. Tak i prvotní či dědičný hřích chápeme jako skutek, kterého se dopustil prvý člověk a za který doposud pykáme, ale řecké slovo hamarthia používané v originále Nového zákona neznamená hřích, ale hříšnost. To není čin, nýbrž stav, bloudění na cestě, také mýlení se v zásadách, jejichž dodržování činí život správným a mravným, úchylnost apod. Jelikož latina slovo pro hříšnost nezná, ale zná pouze hřích Jako skutek, překládá se také místo správné hříšnosti hřích. To je ovšem velké neporozumění. Hřích není totéž co hříšnost, prvé Je skutky, druhé Je stavem člověka odloučeného od Boha a proto setrvávajícího ve zlu.

Nase realita je jen "iluze", a kdo ma nastroje muze si s ni delat co chce..:-)

Romann: Ad Panna Marie, za ruzne slova chapou lide ruzne veci.

Cid: ..:-)) Romann je opravdu vesely.
Ke Stvoreni je to moc slozity, ja to taky nechapu, ale co vim je to uplne jiny nez nase predstavy nebo co o tom vime..:-)

Hezky den..:-)
Body: 5
<reagovat 
čtenář enka - 4.5.2001 > :-)))
Cid, Honza, s Romanom to nevyargumentujete:-)) ma to vsetko tak dobre premyslene ze vsetky Vase terajsie nazory a protiargumenty uz su v jeho mystike zahrnute:-))
Cid: vajce alebo sliepka?
Honza: pouzivas ako argumenty nazory inych. K Panne Marii: podla teologie nikdy nespachala hriech. Otazka: Co je hriech? Kde su hranice medzi hriechom a nehriechom? Kto ich urcuje? Prosim nechcem odpoved ze ich urcuje boh - my nim nie sme tak ako to mozeme vediet? Ak hranice hriechu umiestnime do nekonecna, vsetci ludia budu cisti ako lalie...

<reagovat 
Jedi (Občasný) - 9.5.2001 > Enka: ad Roman...kdyz je vsechno ve vsem co je to pak?
<reagovat 
zemlbaba () - 26.5.2001 > Brzo bude připraven článek on neplatnosti ontologického důkazu existence Boha.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter