Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Poezie Pošty české z kolekce skorobásničky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 21.5.2004 (23:51:10)
další ve sbírce>


Nejdříve ze všeho
Nám prokažte svou totožnost!
Váš cestovní pas však
Nebereme jako platný doklad.
Toliko průkaz občanský!
Nejde to?
Nedosáhl jste věku patřičného?
Částka vám tudíž
Nemůže býti vyplacena!
Peněžní poukázka jest pouze
Do rukou adresáta.
Ni vašemu zástupci zákonnému,
Dokonce ani zmocněnci vámi stvrznému
Nelze sdělit údaj o odesílateli,
Možná však vaší matce, otci,
Má-li vás zapsaného ve svém
Průkazu totožnosti, samozřejmě,
Jde uvažovat i o opatrovníkovi,
A to v případě, když nám předloží
Kopii vašeho rodného listu,
Ovšem notářsky ověřenou!
Občanu s průkazem příjemce už vůbec ne,
Nejste-li ovšem právnická osoba,
Což se ale zase vylučuje s vaším věkem.

Sdělte odesilateli, že zásilku nesmí
Zasílat do rukou adresáta,
Který na patřičném místě
Není schopen se prokázat námi
Uznávanými doklady, žádnými jinými!
Že vám nesdělíme jméno odesilatele,
Tomu se prosím nedivte.
Vše je podle poštovních podmínek.
To se nezlobte!
Chcete-li, můžete do nich nahlédnout!

Potíž nastává též, když je zapsané,
Tedy doporučené či cenné psaní
Zasláno do rukou nebožtíka.

Klidně vám zřídíme konto postžirové,
O jeho vysoké kvalitě svědčí
Nádherně vysoké poplatky!
A pohleďte, dobře to uvažte!
Úrok vám jednou ročně vyplatíme!
0,09%!!!

Naše pošta je vám plně k službám!
Dobrý den, a přijďte zas!

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> je vidět, že se v postmoderních trendech umění veršovného moc nevyznáš... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> milé děvče, jsou tací, kterým lze těžko něco vysvětliti, když jaksi nemají potřebné ústrojí k příjmu informací, proto by se nimi mohly ty údaje minout, pročež proč dělat zbytečné úkony? času není nazbyt na neplodné debaty s jistým způsobem hluchými a jinými tvory... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> svým způsobem mám rád lidi, který chtěj mít za každou cenu poslední slovo, i kdyby jim už fakt vylejzalo z péra sebevětší nic... :o))
tvá snaha naprat sem svý náhledy, který jsou čím dál víc v kruhu, mě fascinuje... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> díky Bohu! :o)))
<reagovat 
al dente (Občasný) - 22.5.2004 >  já jsem dělala v reklamacích
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > al dente> já mám dilema, zda tam vůbec něco dělat, ale takový peklo rakousko-uhersko-byrokraticky-sebesamaobšťastňující mi přijde svým způsobem zajímavý sebemrskání... :o)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.5.2004 > mňo...eštěže to je skorobásnička....čéče, ta pošta na tebe má devastující oučinek....mně to zas připomíná Tučnýho...deset deka dvacet deka kilo cukru jedna veka......
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > quentinbubakoff> Tučnej je mrtev, kam tím míříš? he?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.5.2004 > stanislav> Tučný je jediný countrymen u něhož se mi chodidla nesvírají v pěstě......nebo pěsti?...to je jedno.....tim chci říct, že to má zvláštní poetiku a sem rád, že si tomu dal kolekci skorobásničky.......ale esli mě chceš bičovat?....posluž si....:o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > quentinbubakoff> Tučnýho sem měl rád jako kluk... Greenhorny jsem sjížděl závodně...

a hlavně nechápu, co je na poezii tejhle nepoetickýho? to tam necejtíš ten životní nadhled, vhled a pokoru před osudem?

vše do trojice taky, jak my katolíci moc dobře víme...
hi hi.
a z mých předešlých zápisků jistě víš, že tu již byla armáda, ústav pro choromyslné a pošta jako nasměřování tohoto životatoku jest velmi vhodným východiskem, otázka, zda na to mám nervy... :o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> to teda neni, že se ti to nezdá, už jsi řekla, a tak nevim, co tu furt žertuješ, fakt tě nechápu, že máš takovou výdrž...
ale když prudit, tak furt, známe to... :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> jsem se nad tebou smiloval, zde máš malý výklad, o co v podstatě jde:
Petr Milén: Cesta do budověku
Prostor 2002
úryveček:
Technokratický byrokratismus je zvláštním politickým systémem, v němž mají technokraté navrch. Občané jsou jim vydáni na milost a nemilost, a proto je tento systém spíše odpuzuje nebo znechucuje: mají pocit, že se v něm nedovolají spravedlnosti, že otravují a nic nevyřídí. Zdá se jim, že spíše narážejí na "technický" slovník, jemuž nerozumí, protože se v běžné řeči nevyskytuje, a že s nimi "komunikuje" prostřednictvím formulářů arogantní úředník, který dokola a znechuceně jen opakuje směrnice, nařízení, zákony a jehož "účast" na jejich problému je minimální. Tyto frustrující jevy nejsou však dílem postindustriální civilizace ani EU, nýbrž dědictvím předcházejících epoch. Jsou dědictvím zejména průmyslové revoluce, jejíž snahou bylo nahradit organický přírodní řád technickým pojetím funkčnosti a racionality.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> tvé pojetí je totálně zastaralé...
jak říká Milén:
Mnozí lidé nepochopili, že svoboda přináší také a zejména něco negativního. Že se jejich způsob myšlení do postindustriální společnosti nehodí, je zřejmé.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > blondýna> povinnost něco charakterizovat před hluchým jest nedůstojným snižováním dílka na úroveň, která není zde vhodná, a kterou ty furt zavádíš svými nejapnými polopatismy, učebnicovými. hi hi

ale když jinak nedáš: je to poezie... :o)
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 22.5.2004 >

Kdyby to byl obraz, řekla bych, že je to realismus, neřku-li naturalismus.

Lze věrný obraz reality, okořeněný trochou nadhledu a ironie považovat za poesii?

Nevím, a nehodlám tento problém řešit.

Za výše uvedené kvality textu máš ovšem u mě čtyři bodíky i s úsměvem.


Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.5.2004 > Naty> není to obraz...
s realismem to nemá moc společného...
teoretizování tohoto typu je dóst mimo. nic ve zlým. :o)
<reagovat 
Monty (Občasný) - 22.5.2004 > Samozřejmě nezáleží na doslovném vyznění textu, jako spíše na jeho umělecké interpretaci. Milan Knížák tvoří sádrové trpaslíky a Mickey Mouse a je to ředitel Národní galerie. Já mám např. připravený projekt rockové opery, jejíž libreto budou tvořit citace z Přepravních podmínek MHD Praha.
Při čtení tohoto dílka si velmi, velmi hmatatelně vybavím poštovní prudu v celé její šíři, je to dílo emotivní a nenechá čtenáře s empirickou zkušeností z poštovního úřadu klidným; proto nemohu než ohodnotit je plným počtem bodů.

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 22.5.2004 > Monty> chichi...máme Nagáno.....tak todle bude Vozovna Hloubětín...ne?...:))))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.5.2004 > quentinbubakoff> Náhodou Nagano bylo skvělý, moc sem si to užil
Body: 5
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 24.5.2004 > Luk Malér> jo to jistě jo...já jen už ty Duškovic onanie nemusim....:) a pak, Naganem jsem žil v 98.......žít Naganem v roce 2004 je trapas......:o)))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 24.5.2004 > quentinbubakoff> 

Jsou tam hezky zobecněný takový ty věcičky vokolo. Má to hezkej nadhled.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 25.5.2004 > "životní nadhled, vhled a pokora před osudem" rovná se poezie??? :o)
a to by nemohla bejt třeba povídka obsahující životní nadhled, vhled a pokoru před osudem - akorát blbě rozsekaná do řádek, takže se tváří jako báseň?
takže každé dílo obsahující životní nadhled, vhled a pokoru před osudem je poezie - i když je to třeba obrázek???
:o))))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.5.2004 > Kelly> kdyby sis přečetla název básničky, pak by ti to možná doteklo, a mohla sis odpustit svůj přiblblej komentář, ach jo.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 26.5.2004 > já se tě neptám na název básničky :o)
přiblblej komentář - no, mohla jsem si ho odpustit, ale tak nějak jsem ti chtěla oplatit to džoukování, brouku, toť vše :o))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.5.2004 > Kelly> soutěžit zrovna s tebou v ostrovtipu jaksi nemá cenu a něco se ti snažit vysvětlit už vůbec ne. tyhle marťany tvýho typu nějak nechápu, pročež myslím, že i oni maj právo zase netušit, o čem a jak vůbec pojednávám. vykládat si to jako stupiditu je mnohem jednodušší. no. hezkej den, kulíšku!

a musim se ti pochlubit, dnes jsem složil písemné zkoušky z chodu poštovní přepážky, dósti náročná záležitost! jsem byl v učebně nejrychlejší a též jen já a ještě jedna slečna jsme měli testík bez jediné chybičky. lektorka na mě byla velmi pyšná, i ta druhá. hi hi. a já jsem se sebou taky velmi spokojen, jelikož při učení o formulářích a jinejch vyfikunděnostech poštovních jsem vždy usnul u dvacátý stránky, a že jich tedy bylo... jsem prostě dobrej. musím se pochválit! hi hi. čeká mě ještě jeden kurz a ústní zkoušky, laťku jsem si nasadil kurevsky vysoko, tak mám co dělat, abych podal opět ideální výkon... hi hi.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.5.2004 > "...a něco se ti snažit vysvětlit už vůbec ne" - hele, to je zajímavý, že já mám z tebe stejnej pocit :o)
a Marťan jseš ty sám! ;o)

ovšem gratuluju k přepážkovým zkouškám, dyk já vím, že nejsi blbej!!! :oD někdy to zapijem, ne?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 29.5.2004 > Kelly> nejsem marťan. nech si to, jó!!?!?!
jsem jen kapku nezralej... he he, viz záznam, co napsala grafoložka o mojí maličkosti: hi hi
- nevyvážená, méně zralá osobnost, jejíž chování je pod silnějším vlivem vitálního základu, což jsou city, pudy a instinkty. Méně dodržuje konvence a společenská pravidla, je silně individuální, nekompromisní osobností.
- je živý, činorodý, spontánní, řídí se často momentálními motivy.
- jeho život je méně plánovitý, rozhodnutí činí pod vlivem momentálních emocí.
- temperament - kombinace sangvinik - cholerik
- společenský, hovorný, aktivní, s touhou po zážitcích, bezstarostný, méně sebekritický; ale často má intenzivnější reakce na okolí, bývá impulzivní, neklidný, s nedostatkem sebeovládání, jeho prožívání je nerovnoměrné, vášnivé. Je převážně emotivně-labilní extrovert. Také znaky melancholika - dokáže být vcítivý, dokáže se naladit na svůj protějšek, ale pouze má-li na něj náladu. Většinou bývá silně hnán touhou po společnosti a nových zážitcích, takže své okolí vnímá poněkud povrchně.
- emocionalita - emoce v bohaté škále, vznikají rychle a mají i rychlejší průběh, často se střídají, mají spíše optimistické ladění. Své emoce hůře zvládá.
- inteligence - velmi dobrá; myšlení je intenzivní, rychlé, pružné s kombinačními schopnostmi, dokáže se rychle zorientovat a přijít i s vlastními originálními řešeními. Má mnoho nápadů a myšlenek. Je však málo systematický, hůře se dlouhodobě soustředí a má horší schopnost posoudit věci objektivně, protože jeho jednání je stále pod dominantním vlivem emocí. Převažuje spíše abstraktně-teoretické myšlení nad praktickým. Má i schopnost intuice. Svět myšlenek, teorie a fantazie ho často odvádí mimo realitu.
- vůle - hůře rozvinuté volní vlastnosti, chybí mu lepší vytrvalost, pečlivost, sebeovládání, pořádkumilovnost. Spíše má vlastnosti aktivní vůle, jeho činorodost, energičnost i uznání okolím.
- sebepojetí - je nevyrovnané, kolísavé, střídají se pocity sebejistoty a sebedůvěry s momenty vnitřní nejistoty a úzkosti.
- sociabilita - převážně extrovert - společensky založený, výřečný, reaktivní, nemá rád jednotvárnost a rutinu; spontánní, bestarostný, nespolehlivý, orientovaný na budoucnost. Umí zaujmout své okolí díky dobrým řečnickým dovednostem a originalitě své osobnosti.
- spíše dominantní typ - chce být uznáván okolím, nedokáže se bez problémů přizpůsobit řádům a svému okolí. Jeho dominance je ale omezena, protože potřebuje určitou podporu v okolí a ani není schopen snést větší zodpovědnost.
- je individuální - odlišuje se od okolí, má potřebu samostatnosti a volnosti, mívá pocity výjimečnosti. Řídí se vlastními pravidly, která jsou proměnlivá a závisí na momentálních situacích a náladách.

Celkově:
- zajímavá, nápaditá osobnost, společensky orientovaná, emocionálně a smyslově založená.
- o v partnerství poněkud složitá pro svou labilitu, nižší spolehlivost; nedokáže dát svému životu řád, horší smysl pro povinnost.
- záliba v mluvení a různých oblastnech nadvědomí na úkor praktického života; v zátěžových situacích tendence unikat jinam; slabší odolnost vůči stresu a problémům.

a popíjení jest dobré mnohdá i bezdůvodné, tohle popíjení účelové jest ale taky někdy vhodné.
<reagovat 
am_brosia (Občasný) - 30.5.2004 > Jste se nějak rozepsali všichni né....:-)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 31.5.2004 > no nazdar, docela tě odhalili, ne??? :o))) a že jseš rád, že se ti tak věnovali, žejo? ;o))
tak kdy se jde ke Kašpárkovi nebo kam to chodíte? :o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 31.5.2004 > Kelly> prd odhalili, bylo to jen pro potěchu oka, že se mi věnovali, to jsem rád, samo sebou... :o)
a do hospody sem tam zajdu, se domluvíme s Halkou a vyrazíme někdy, již dlouho jsem tě nezřel, takhle internetově mě to moc neba, nějaká poezie, lit. servery a podobný nesmysly, to bych nechal stranou... :o))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 1.6.2004 > jako bych ti to někdy vnucovala ;o) jojo, vemem Hal a pudem!
<reagovat 
Cynyk (Občasný) - 17.8.2004 > za střelbu do vlastních holubů...
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 5 6 7 10 (12) 13 15 16 19 20 22 23 24 25 29 36 47 49 50 58 69 70 83 84 85 87 88
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter