Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
jako vždycky
Autor: vojtěška (Občasný) - publikováno 30.5.2004 (01:34:32)
 

Pokosená mez

 

teď už

 

v květnu

a já vidím daleko

 

Je jasno

 

Voní

 

jako vždycky v tuto dobu

 

Uplně stejně

 

Pán na zhrádce volá,

 

jako vždycky

 

na mého velkého Bena

 

"Co ty,

blesku,

čerte!"

 

Dneska jsme se mu však museli připomenout,

schoval se do skleníku

 

Prý nás poznal po funění

 

Funíme oba

 

já i Ben

 

Každodenní rituál

 

Kdybych Bena oklamala

a šla jinudy

 

lehl by si

a koukal na mě

 

Jdeme

 

přes potok

 

přes kopřivy

 

ještě pořád

 

jako vždycky

 

znovu a znovu roste tady

 

zvonek

kopretina

kohoutek

 

ke křížku

 

s ulomeným křížem

 

Je tu ticho

 

možná za chvíli však vyřítí se za stromem nějáký puberta z naší vesnice,

 

aby tady

 

vyzkoušel adrenalinový sport rychlojízdy na své super motorce

 

Nebo si udělají ohníček,

jako za starých časů,

 

ale místo pojídání brambor

budou kouřiti

trávu

 

Ben utíká za kočkou

 

blbeček

 

neví,

že ji nedohoní

 

jako vždycky

 

Trhám kopretinu

 

a koukám

 

na Ukřižovaného...

 

Dávám Mu ji

 

Mlčím

 

Tohle je moje místo

 

Moje místo

 

Minule jsem tady našla vykvetlý hloh

 

Byla jsem ráda,

 

nechodím tu jen já

 

Nebe...

 

Ben koupe se v potoku

 

teď je celý mokrý a špinavý

 

čas,

aby se ještě vyválel v nějaké zdechlině

 

Jdeme

 

přes pšeničné pole

 

tu cestu,

co tady vedla kdysi dávno

nám hloupě zaorali

 

Teď tu máme svou novou cestu v poli

 

"Vždycky si najdem svou cestu

Cestu,

která nám patří..."

 

blatouh

pomněnka

violka

 

Doma babička se zlomenou rukou

 

a na zahradě malé kačenky

 

Ben na mě čučí z ohrady

 

a já ho hladím po čumáku

a drbu za ušima

 

"Však zítra neboj,

znovu půjdeme přes potok,

ke křížku"

 

Půjdeme

 

Znovu,

 

jako vždycky...

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
propiska (Občasný) - 30.5.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.5.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Sallome (Občasný) - 31.5.2004 > pěkný 4+
Body: 4
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 31.5.2004 > milá...
Body: 4
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 30.5.2004 > Taková něžná poezie dávám plný počet
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.6.2004 > GabrielRonay> Něžné to možná je, ale proč si myslíš, že je to poezie? Jen proto, že je to rozsekané do veršů? Vždyť tam není rým, rytmus, obraznost, přirovnání, nic... Jen popis toho, co hrdinka vidí a dělá... skoro próza.
<reagovat 
 GabrielRonay (Občasný) - 1.6.2004 > Kelly> 

Jenže i když ta báseň nemá formální znaky, což uznávám, tak aspoň pro mne má prostě šmrnc.

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.6.2004 > GabrielRonay> Dobrá, ale proč má šmrnc? a definuj "šmrnc" ;o)
tobě se prostě líbí to, co popisuje - OK, ale podobných popisků najdeš určitě na netu spoustu... jo, vojtěška má možná dobrý pozorovací talent a umí popsat, co okolo sebe vidí, jazykem velmi prostým a srozumitelným - což pro mě osobně je na poezii trochu málo :o)
ale neberu ti, že se ti to může líbit... jen doufám, že dáš šanci i něčemu "náročnějšímu" :o))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 1.6.2004 > Je to hrozně ukecaný, v podstatě skoro próza, jen popisy a popisy... Popisuješ, co vidíš a co děláš - ale poezie by měla být něco víc než jen popis.
Kdybys to nerozsekala do veršů, mohla by to klidně být povídka - proč myslíš, že je to poezie? :o)

"Teď tu máme svou novou cestu v poli
Vždycky si najdem svou cestu
Cestu,
která nám patří..." - to se mi zdá hrozně patetický, až takový budovatelský :o)

jo, ale zaujal mě ten "květinovej" refrén, to je fajn...
Body: 3
<reagovat 
 GabrielRonay (Občasný) - 7.6.2004 > Kelly> Pokusím se odpovědět během týdne, mám problémy s připojením přes Telecom pořád mě to padá.
<reagovat 
vojtěška (Občasný) - 7.6.2004 > ano, neni to poezie, to priznavam, neni ze mne basnik, nemela bych to tedy ani zaradit mezi basnicke slovo..., ale ja tady vyjadruji to, co prozivam, to, nad cim premyslim a na co prichazim..., vim, ze kdyz to a to slovo napisu tady a tady , tak to tak chci vyjadrit i graficky..., proste mi jednou bylo smutno z toho, ze se kolem vsechno tak rychle memi, clovek lidi nachazi a ztraci, potom jsem sla da mez a bylo mi dobre a jako vzdycky jsem sla, s benem, jako vzdycky..., a to jsem chtela takto vyjadrit, nic vic, nic min..., vzdyt svet je kolem nas moc jednoduchy a prosty, a tak je mi dobre , kdyz to citim a vim... a mohu napsat, pro nikoho treba, ale pro sebe ano...

<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.6.2004 > vojtěška> Nooojo, a jsme zase u toho - já nehodnotím ty "pocity", ale konečný literární výtvor :o)
Jinak samozřejmě nejsem taková necita, abych nechápala, proč to píšeš :o) jen po mně nesmíš chtít, abych se nad tím rozplývala :o)
P.S. já mám spíš poslední dobou pocit, že svět kolem nás je zatraceně složitej ;o)
<reagovat 
vojtěška (Občasný) - 8.6.2004 > jo svet je zatracene slozity v te ohromne jednoduchosti, myslim si..., rekla bych, ze to jsou spise reakce na realitu, me myslenky, kterym davam tuhle formu..., nikdy jsem nebyla schopna nic sesmolit, jak rikas, psati v obrazech nebo rymovat, to po mne nikdo nemuze chtit, ale jednou jsem sedela na cviceni z biologie ve skole, bylo to takove zvlastni obdobi, kdy jsem se ptala, kdo su a proc tu su a segra odjela do brna na skolu a ja jsem citila, ze jsem putovala tak nejak dovnitr sebe a neco jsem napsala a potom jsem sedela cele odpoledne doma, jako bych se vznasela a psala a psala a psala...a potom ty me "basnicky" venovala segre a ta se ohromne divila, ze jsem to jako napsala ja...,nasla jsem v sobe ten nejaky provaz, ktery dokaze spojit to, co v te a te chvili citim ,me nitro s mou hlavou, napsati to tak "po svem", i kdyz to tedy nepovazuji za veledilo...





jo, porad se to meni, mam toho sesmoleneho uz vic,ale tohle je tedkom, co prozivam..., nehlede na to, ze ja jsem vlastne tady zprvu nechtela nic publikovati,ale kdyz jsem se tehdy tak moc opila a zacala jsem se rozplivat nad prichodem meho noveho synovce , kamarad rekl, ze mne zaregistruje a ja mam v tohle stavu mu neco rikati..., no a tak...

<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.6.2004 > to je fajn, jen piš dál, třeba z toho ještě něco bude :o)
fakt je, že tohle se mi líbí víc než rozplývání nad synpvcem ;o)
<reagovat 
Jan Urban (Občasný) - 13.10.2004 >
Body: 4
<reagovat 
GERDA (Občasný) - 17.1.2005 > průzračná, moc příjemná
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter