Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vyrovnání sil
Autor: Čistý Bureš (Občasný) - publikováno 20.2.2001 (19:33:04), v časopise 21.2.2001

Vyrovnání sil
Přemýšlel jsem o tom, jak si stojí zvířátka a rostlinky, v tom novém miléniu. Řeknu vám popravdě, že na tom nejsou zrovna nejlíp. A tak mě napadlo, že by jsme měli ustanovit nějaké hlídky, které by je chránily. Taková organizace potřebuje honosný, ne-li zastrašující název. Samotný program a smysl spolku je věc dodatečná.
Procházel jsem si v hlavě různé možnosti inspirované hnutím jako je Hamas, Rudá stezka, Sdružení západočeských matek nebo Obnova venkova. Jenže důrazné a vše říkající logo ne a ne přijít. Hlavou mně běželo - mysli, přemýšlej, mysli. A najednou to přede mnou stálo, název čistý a jasný jako křišťál, což je nazývat Myslivci.
Dobrá, název bych už měl, zbývalo vyřídit potřebné formality. Zašel jsem na úřad, který měl ve svých kompetencích evidenci různých sdružení. Na informacích mně sdělili, že jdu pozdě, protože organizace se stejným jménem, již existuje.
Velice jsem se nad tím podivil. Ze zvědavosti jsem se zeptal na datum jejího založení.
Odpověď mě mírně zaskočila, bylo to roku 1788. Na druhou stranu by mě víc mrzelo, kdybych to propásl, jenom o pár dní.
Když už jsem se pustil do ochrany přírody, nechtěl jsem přestat při prvních nesnázích, a zašel
jsem do místního mysliveckého spolku. Zajímal jsem se o jeho strukturu, smysl a fungování.
Zalíbilo se mně u nich. Z teoretických přednášek a brožur jsem si odnášel mnoho užitečných informací. Dozvěděl jsem se o tom, jak dávají zvířátkům v zimě jíst, zahánějí pytláky nebo
organizují vzdělávací akce o koroptvích. Tahle ryze teoretická část byla působívá a já se
strašně těšil na část praktickou, která se skládá z honů, posedů na posedech atd.
Brzy se můj sen splnil. Byl jsem pozván na „posed“. Řeknu vám, že je to něco fantastického. Vybavíte se moderními prostředky boje, příjemně se usadíte a vyčkáváte příchodu zvěře. Objeví-li se srna v hledí vašeho infradalekohledu, pálíte a pálíte. Jste součástí přírody, jste vtaženi do děje, kde platí zákony přírody a přežívá jen ten silnější.
Ovšem vrcholem lovecké sezóny jsou hony. Ty spočívají v tom, že všichni lovu chtiví lidé, obstoupí východy z voliéry, ve které jsou chováni bažanti. Ve druhé fázi musí dobrovolníci, většinou vnuci lovců, vlézt dovnitř a začít mlátit bažanty tyčemi hlava nehlava. V nastalé panice bažanti vybíhají ven a jdou vstříc palebným pozicím. Bažantnice se mění na Verden přelomu 20.století. Z vojenského pohledu je bažant velice neefektivní válečník!
Možná jste tím mírně udiveni. Vysvětlení je nasnadě. Bažant je pták velice hloupý a líný, a přes veškerou snahu mysliveckých sdružení, v posledních dekádách dvacátého století odmítal létat.
Někteří zaujatí nepřátelé myslivosti, tvrdí, že za to může nedostatek místa ve voliérách. Laicky řečeno: „malá runway.“ V neposlední řadě argumentují tím, že za pasivní přístup bažantů může jejich vědomí krátkého života.V posledním bodě s nimi náš myslivecký spolek částečně souhlasí, protože mortalita bažantů je skutečně vysoká.
Rozhodli jsme se proto udělat několik průzkumů a anket, které by měly velké ztráty bažantích divizí objasnit. Z dodaných výsledků jsme byli zaskočeni . Zjistilo se, že bylo porušeno základní vojenské pravidlo „více potu na cvičišti, méně krve na bojišti“.
Pro zvýšení bojeschopnosti bažantů jsme se s Armádou České republiky dohodli na jejich přecvičení. Další nesporným faktem je „nevyváženost“ počtu zbraní. Myslivec je perfektně vyzbrojen. Naopak jedinou zbraní bažantů jsou jejich křídla, kterými mohou protivníka utlouci. Tahle taktika se zdá mírně zastaralá a neúčinná. (Naposledy byla, mírně modifikována, úspěšně použita při válce v Koreji, kdy čínští soudruzi utloukli čepicemi americké vojáky.)
Největším problémem je to, že neexistují konvenční zbraně pro bažanty. Podali jsme veřejné zakázky na „bažantí velkou polní“, ale doposud se nikdo neozval. Aby veškeré snahy nevyšly v niveč, rozhodli jsme se pro provizorní řešení. Členům našeho spolku bylo dočasně zakázáno používat palných, sečných i bodných zbraní.
V následující lovecké sezóně budou užívány k lovu výhradně holé ruce a někdy i rychlé nohy (při lovů medvědů a vlků). Dochází tedy k zlidštění lovů a k neuvěřitelnému vyrovnání sil. Proto doufáme, že po změně sporných metod v naší organizace, lidé nebudou nadále kritizovat Myslivecké sdružení. Lovu zdar



Poznámky k tomuto příspěvku
wopi (Občasný) - 21.2.2001 > Pěkné, vtipné, má to švih (jen pointa by mohla lépe gradovat, takhle natažená trochu vyšumí předčasně).
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 21.2.2001 > dobry pocin, jinak to co wopi, zbytecne dlouhy ale zajimavy
osobni nazor: myslivce nesnasim
<reagovat 
Vea (Občasný) - 22.2.2001 > Skvělý, vtipný... :)
BTW: Ten návrh na vyrovnání sil se mi líbí :)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter