Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ticho tam!
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 10.6.2004 (17:51:28)

mlčíš

z kohoutku kape bledá voda

směr víru nikdo neotočí

 

ještě váhám

věřit na tornáda

co prstem smažou i bílá místa map

 

zde řvali lvi

teď maso ozvěn

zbývá zvážit

 

- jazýčky vah se nikdy neolíznou -

 

neříkej nic

ať nepřevážíš



Poznámky k tomuto příspěvku
probably (Občasný) - 10.6.2004 >

neříkej nic

ať nepřevážíš


Body: 5
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 10.6.2004 > zde řvali lvi

teď maso ozvěn

zbývá zvážit


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.6.2004 > Lyryk> jojo, mňáso přepadlo na poslední chvíli :o)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 10.6.2004 > Jemná a vyvážená, jen se mi rytmicky nelíbí teď maso ozvěn zbývá zvážit.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.6.2004 > MiKa> já si to recituju halasně a rytmus sedí :o) čili nevím, naznačíš více? a dík :o)
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 10.6.2004 >

Tornádo olízlo jazýčky vah!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 10.6.2004 >

ještě váhám

věřit na tornáda


Body: 5
<reagovat 
julian (Občasný) - 10.6.2004 > A mně se líbí nejvíc ty jazýčky vah... dobře, kočičando.. :)
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 10.6.2004 >

yo, k tomu není co dodat


Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 11.6.2004 >

o dost lepší než zpráva z novin!


Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 11.6.2004 >

teď maso ozvěn

zbývá zvážit¨       .. todle je špic! :)

jo, a s tou malebností rytmu a zvuku má Emmetek naprostou!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 10.6.2004 > Nejsem žádný expert a můj názor nemusí být správný. Jen se mi zdá, že celý text plyne bez škobrtnutí, ale strofa "s masem ozvěn" je jako by sekaná (příliš krátkých slov pohromadě), jako by se v ní ztrácela plynulost.
Jinak mne však tvá báseň oslovuje a velmi se mi líbí.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > MiKa> Taky nejsem expert, což o to :o) Máš pravdu, že strofa s masem je hodně sekaná - a to schválně, protože:
tím rozsekáním se to zpomalí, což upoutá pozornost - a já myslím, že okolo toho masa (či masové sekané, hihi) je právě důležité místo té básně :o) čili zpomalení, zadrhnutí - to máš pravdu, bylo to tak myšleno :o)

a taky slabikově odpovídá "teď maso ozvěn zbývá zvážit" a "neříkej nic ať nepřevážíš" - ty dva verše si navzájem vlastně tvoří protiváhu...

každopádně moc děkuju za názor, takovéhle připomínky pomáhají :o)))
<reagovat 
pjer (Občasný) - 10.6.2004 >

Silná!

Líbí se mi posun od prosebného (?) "neříkej nic / ať nepřevážíš" k rozhodnému "Ticho tam!"


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > pjer> jojo, právě tohle jsem si od názvu slibovala ;o)) dík!
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 10.6.2004 > tak vidíš Kelly..mně tvá báseň vůbec nic neříká....promiň, ale je to tak..hodnotit body nebudu,nechci ti pokazit průměr...Ty nepiješ mé kafíčko a já si nevychutnám to tvé....Máš zde plno výborných básníků, kteří ti, jak vidět skvěle rozumí..mimochodem:nelíbí se mi přirovnání " bledá voda" mám z toho divný pocit...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > ALISSIE> výborně! bledá voda je skutečně obrazem "divného pocitu"... a pak že nerozumíš ;o)))
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 > Kelly> 

Že bych udělala malý krůček vpřed..? No toto....


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > ALISSIE> :o))) už asi jo...
jo a díky za názor, a "kažení průměru" se nebojím, proč by měli lidi dávat body jen v případě, že se jim něco líbí? to bychom tu stupnici mohli taky zrušit :o)) a to zase ne!
<reagovat 
milhaus (Občasný) - 10.6.2004 >

smažou bílá místa

 

a při

 

"zde řvali lvi

teď maso ozvěn

zbývá zvážit"

 jsem chtěl bít o mříže


Body: 3
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > milhaus> aale, jdi mi k šípku s hrdobcem, tohle je mnohem starší záležitost než Neruda... co třeba "hic sunt leones"? ;o))
s čímž samozřejmě souvisí "smažou bílá místa" - to se ti nelíbí proč? :o))
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 11.6.2004 > tornáda, jazýčky jo, kohoutek ne
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > immaginacija> dík... ale ono by to bez kohoutku jaksi nešlo - bez vodovodního kohoutku se nedostaneš k vodnímu víru v umyvadle a bez víru se nedostaneš k tornádu a bez tornáda nenastane ta spoušť a vymazávání map atdatd - ten kohoutek to všechno spouští, prostě takovej trigger ;o)

a jakože obecně k použitému výrazivu: myslím, že kdybych tu báseň chtěla napsat tak, aby byla líbivá, vypadala by jinak :o)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.6.2004 >

naprostá ukázka literární malosti a lidské emoční chudosti:-))
no ha ha, a teď vážně:
s povděkem kvituji "zde řvali lvi"
jinak je to stále to tvé využívání metafor za každou cenu a netroufalost si troufnout na, byť třeba jedinou, popisnou větu, ten celek by to pak posunulo na lidštější úroveň, ale v tomhle holt máme oba jiný názor,
bych ti dal čtyři,ale ta pětka je za melodiku, taky jsem si to schválně přečetl nahlas (a že já mám skvělý přednes) a bylo to tak pravidelné jako tanec deště na římse, prostě skoro Erben, co se týče tady tohoto a tak.. no takže 5

PS: směr vírů se točí podle zemských polokoulí, nikdo ho sice neotočí, ale v Austrálii se točí opačně, fakt ;-)
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > Emmet_RAY> Teď teda nevím, jak jsi to myslel s tou emoční chudostí :o) Doufám, že podle pokusu zobrazit jeden konkrétní pocit v básni nesoudíš, že existuje pouze tento pocit jediný... kolik jsi toho měl v sobě, když jsi tu reakci psal, brouku? ;o)))

za "zde řvali lvi" děkuju ;o)

a metafory nevyužívám "za každou cenu", ale prostě proto, že vidím "svět v obrazech"... což se někomu asi může zdát málo lidské ;o)))
a popisných vět se nebojím, jen je považuju v poezii za zbytečné, od popisování skutečnosti máme prózu, ne? ;o)

melodika - dík :o))

a to o různých polokoulích vím ;o)

A rozhodně díky za komentář :o)) Nad těma metaforama se ještě zamyslím, ale obávám se, že 1. to fakt nedělám zas až tak schválně, a 2. popisy mě nebavěj ;o))
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 11.6.2004 >

Snad jen ten závěr vyčnívá, jinak milý průměr

čili umíš to líp šéfe


Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > Rawen> jo, mohlo by to být lepší, souhlas ;o) dík
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 11.6.2004 > Jo takovej pocit... jo!
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > Luk Malér> dík ;o)
<reagovat 
hermit (Občasný) - 11.6.2004 > dobře spisuješ. jo.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > hermit> a hele, tebe ráda vidím, přijeď zas na piwko! a dík :o)
<reagovat 
hermit (Občasný) - 11.6.2004 >

na pifko? kde bych na to vzal?? já musím makat!!!! já nemám kdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

no tak jo.

ty přijeď na říční vodu! :-><<


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > hermit> :o)))) na pivo tě pozvu... co je říční voda??
<reagovat 
tera (Občasný) - 11.6.2004 > libi se mi posledni sva radky... jinak moc ne-e...
Body: 3
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 10.6.2004 > A musím si dupnout! Taky v Pardubicích! Psali to ve středečním Blesku, nad kterým jsem včera obědval:)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 11.6.2004 > drfaust> teď ses vodhalil a vodkopal....abonent Blesku...ech....jinak, já si to taky recitoval nahlas a sedí mi tam vše jak prdel na míse....a tyhlety přírodní živly v poézii já moc rád....:)
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.6.2004 > drfaust> ooo doktore, tak to velká omluva... já jsem na tornáda úplně ujetá, jednou bych nějaký chtěla vidět (samozřejmě z dostatečně velké vzdálenosti) ;o)))
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 11.6.2004 > quentinbubakoff> Já obědval v bufwtu a voni ho tam měli ke čtení..:)
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 12.6.2004 > Kelly> 

Proč z velké vzdálenostinejlepší je to prý uprostřed, v oku.

 

Ale báseňka je to super. Každé slovo na svém místě a s vyváženým váznamem.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.6.2004 > Naty> nojo, ještě přijít na to, jak se dostaneš do toho oka... a pak bez úhony ven ;o)) dík!
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 15.6.2004 > I když umíš i lepší, je to stále nesporný nadprůměr...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
milhaus (Občasný) - 11.6.2004 >

na bílých místech neni co mazat - jsou bílá že jo. Brzy se z toho zcveknu


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.6.2004 > milhaus> Jsou bílá na mapě, protože ještě NEVÍŠ, co na nich ve skutečnosti je... zde žijí lvi ;o))
a když je smažeš, už se nikdy nedozvíš, co na nich mohlo být - takže prosím necvekej :o)
dík za odpověď :o)
<reagovat 
 milhaus (Občasný) - 15.6.2004 > Kelly> "smazalo" nám to zahradu, ... to televizní "tornádo". Byla na mapě i jsme věděli, co na ní je a ... jahody až příští rok, zdravim, měj se
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.6.2004 > milhaus> vaše jahody mě nesmírně mrzí, ovšem pokud byla ta zahrada na mapě, netýká se jí moje vysvětlení o bílých místech, a koukám, že si vůbec nerozumíme, takže to balím, měj se :o)
<reagovat 
Bebitka (Občasný) - 16.6.2004 > lvi dořvali a jazýčky vah jsou zmijsky rozeklaný... máš postřeh, děvče!
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.6.2004 > Bebitka> někdy bych ho radši neto... neměla ;o) dík
<reagovat 
čtenář Leatherface - 24.6.2004 > "zde řvali lvi
teď maso ozvěn
zbývá zvážit" - sehr gut! :-)
<reagovat 
Adina (Občasný) - 28.10.2004 >

Lvi, Váhy, docela ti to jde, to by se bejvalo hodilo do Horoskopičin :o)

 

Ne, vážně - myšlenková kombinace víru a váhy líbí.


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.10.2004 > Adina> no vidíš, a von to byl Kozoroh ;o))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter