Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Maminko drahá
Autor: BELA1 (Občasný) - publikováno 11.6.2004 (00:09:41)

Maminko drahá

 

Maminko moje milá

tvůj věk mě děsí

Já přála bych si

abys mladá byla

tak jako před léty

kdysi

Maminko moje

já chtěla bych být

zas malou holčičkou

když cůpky jsi mi zaplétala

hladila rukou laskavou

Po létech

 jsem pochopila

krásu dětství u mámy

Maminko moje milá

zkusme jenom na chvíli

zastavit čas

a vrátit vše do dětství

aspoň jednou

jen tak

 

Maminko moje drahá

tvůj věk mě děsí

maminko

a  nepřestává

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Catherine (Občasný) - 11.6.2004 > Ježiši, dost mě to vzalo. Asi proto, že mám úplně stejné pocity.Strach, chci svoji mámu,když jsem byla malá.Nevím,jakl jinak to říct.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 > Catherine> 

Moc děkuji..


<reagovat 
protěž (Občasný) - 11.6.2004 > Jistě je to staré téma, ale takhle zpracované jsem je ještě neslyšela - "maminko moje, tvůj věk mě děsí"... Opravdu velmi silné, upustila bych i slzu, kdyby mi zrovna nebylo veselo
Body: 5
<reagovat 
jaara (Občasný) - 11.6.2004 > to emocemi úplně srší!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
net (Občasný) - 11.6.2004 > krásná zpověď a zároveň plná toužebných přání, která se nikdy nesplní...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 11.6.2004 > Mě děsí představa, že by tohle někdo vydával za poezii... ale jinak samozřejmě o citových motivacích nepochybuji a chápu.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.6.2004 > 4-5
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 11.6.2004 > no, prožívám zrovna něco podobného, docela mě to vzalo...
<reagovat 
Ardilla (Občasný) - 11.6.2004 >

Maminko moje

já chtěla bych být

tou malou holčičkou

když cůpky jsi mi zaplétala

a hladila rukou laskavou


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 >

Děkuji vám všem za názory:-))


<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 11.6.2004 > A mimochodem neni Ardilla jedno z tvých alias? Prijdete mi hodne podobné v projevech...
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 11.6.2004 > Přeslička> 
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 11.6.2004 > Vrátit vše do dětství, hráli jsme si s medvídky(plyšovými) a maminky byly mladé... moc pěkné!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 > Agovirin> Medvídku taky si myslím, že to bylo moc hezké...a děkuji za hodnocení
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 11.6.2004 > viz dr.faust - tohle fakt nepochopím...
Body: 3
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 11.6.2004 > Rawen>  ty jsi asi neměl pěkné dětství, co?
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 11.6.2004 > Ardilla> hodnotil jsem ten styl, kterym je to podano, ne obsah... ten je bezesporu prociteny a uslechtily...
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 12.6.2004 >

mamince... dobře... ale mě se to prostě nelíbí. Nebo aspoň na to kvantum pětek a déček to není, pokud to srovnám s přispěvky jiných, kteří jsou hodnoceni takovým způsobem. Pokud jsou ovšem ta hodnocení objektivní že ano  (věčný  problém totemu)


Body: 2
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 12.6.2004 > Viz Rawen a faust. Ten pocit ti přeju, ale poesii si představuji jinak.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.6.2004 > Pokud budu hodnotit tvé city, jsou jistě upřímné a pochopitelné...
Ovšem ty tu neděláš nic jiného, než že je popisuješ. Ano, tohle každý pochopí a může se s tím ztotožnit, protože je to prostě jen popis toho, co cítíš. Ale nezlob se, podle mě je to na poezii fakt málo... A obávám se, že čtenáři nehodnotí poezii, ale to, že se bojíš o starou maminku...
Body: 2
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 13.6.2004 > každý si poezii představuje jinak...od toho jsme různí....myslím, že by to bylo příliš fádní, kdyby to bylo jinak...a děkuji za vaše názory:-))
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 15.6.2004 > Tady už se budu opakovat. Báseň mizerná - ale ctím, že máš ráda maminku. Upřímně - kdyby mi, jako staré matce - někdo napsal takovou básničku, budu dojatá, bezesporu, a budu se moc snažit, aby mé děti nepoznaly, že si v duchu říkám: "ty moje malé blbinké."  
Body: 1
<reagovat 
pervol (Občasný) - 16.6.2004 > Hodnotím-li jako poezii, pak 1 a odporučení. Upřímnost se tomu nedá ovšem upřít.
Body: 1
<reagovat 
Pilif (Občasný) - 16.6.2004 >  hodně dobrý....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sobek (Občasný) - 16.6.2004 > Žádná sláva, na zadek si z toho nesednu. Viděl bych to jako nehoráznej, poslepovanej kýč. Vytkl bych tomu zpracování. Tvé city si takovýhle projev nezaslouží, zkus to jěště jednou.
Body: 2
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 16.6.2004 > sobek> Díky..od tebe to sedí:-)))
<reagovat 
milhaus (Občasný) - 16.6.2004 >

ouvej, kelly, rawen, dr.faust, sobek. souhlas

 

když jsem si přečetl první dva řádky, tak jsem si řekl, jo, no konečně, alissie napsala něco dobrýho, ale pak...

 

mimochodem moc mě zajímá, jak si ty představuješ dobrou poezii? Co by měla mít, a co ne? (naprosto vážně, neironicky)


Body: 2
<reagovat 
pjer (Občasný) - 17.6.2004 > bože!
Body: 1
<reagovat 
Lei (Občasný) - 17.6.2004 > 嗚乎哀哉
Body: 1
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.6.2004 > Lei> tvá kritika byla evidentně buď sprostá, nebo čínsky ;o)))
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 17.6.2004 > Kelly> Mno hádej, jaká: ale ujišťuji tě, že to první to (kupodivu) není;-))
<reagovat 
Jack (Občasný) - 17.6.2004 > Maminko drahá :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
probably (Občasný) - 17.6.2004 > Tak jako mnoho přede mnou. Chápu, cos tím chtěla říct a uznávám, že není lehké nacpat to poezie, ale toto je otřes
Body: 1
<reagovat 
julian (Občasný) - 17.6.2004 >

Mimochodem, teď jsem se díval na některé moje věci: na začátku moje legrácky typu Jméno - Růže a podobně JSTE DÁVALI DO ČASOPISU.

Tohle je neskonale lepší, než tamty moje patvary... proto vážně nechápu a nerozumím...

 

Inu - budiž.... totem totemákům...


Doporučil 
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 11.6.2004 > To je fakt síla
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 > GabrielRonay> Díky tobě Gabrieli
<reagovat 
 GabrielRonay (Občasný) - 18.6.2004 > ALISSIE> 

Jenom bych chtěl říct že doufám že se nenecháš odradit tou vlnou kritiky, která se tady zvedla a kterou vlastně ani  moc nechápu , se přiznám a budeš psát tak jak cítíš své básně sama.


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 > GabrielRonay> 

Neboj....budu dále psát..ta kritika mi nevadí ani trochu...a tobě děkuji za milá slova a podporu....


<reagovat 
julian (Občasný) - 17.6.2004 >

Otřesný kýč, který nikdo nevydá!

Ohavnost nejvyšší!

Přepiš a zkus znovu!!!

 

Nojo, no...

 

Tu a tam pokulhá zamýšlený rým, tu a tam chybku má. To jo. Tož ale totok?

Já se vážně ztrácím a nechápu - naprosto nechápu - kritéria, podle kterých lidi hodnotíte. Ostatně - mnoho se tím nemění, nechápal jsem to hodně často a hodně dlouho...

 

Osobně dávám 5D

 

Zajímalo by mě, jak má podle pánů a dam kritiků a kritiček ("pan_poslepovaný_kýč", "pan_otřesný_nevydávat!" a další.... ) vypadat poezie.

 

Vezměme si dadaismus - bláboly beze smyslu, ze kterých si lidi sedaj na zadek. I spousta surrealistů byla vysloveně mimo mísu. A přesto je na výškách a v "odborných" časopisech opěvují a kdesi cosi sifon dva.

 

Nic, líbí se mi to. Ať si to kdo chce přebere jak chce.

A doufám, že tohle bude Alissie psát - je to její styl, ke kterému se začíná vypracovávat a který tady celkem pěkně prosvítá.

 

A myslete si o mém hodnocení co kdo chcete...


Body: 5
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 > julian> Díky moc..
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.6.2004 > julian> 

Sorry, ale srovnávat tuto citovou výpověď s dadaismem nebo surrealismem zas přijde mimo mísu mně.

A jestli je tohle styl, k němuž se člověk musí vypracovávat, tak to už nevím.

Dokážu pochopit, že tohle někdo může myslet upřímně, dokonce to i sepsat, ale proč to publikovat? 

Připouštím, že ze mě mluví závist, tolik déček jsem nikdy za žádný text nedostal.  

A jestli je tohle cesta k virtuální popularitě, tak děkuji, ale tudy ne. 

 


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 18.6.2004 > julian> 

Netroufám si rozhodovat, co je a co není dobrou poezií. Dobrou poezii možná nepoznám, ale rozhodně někdy vycítím. S nedobrou je to podobné. Maminka... silné téma. Viz Holan, Seifert, Skácel a mnozí jiní. Návraty do dětství. Chápu to, sám se vracím k osobě svého dědy. Nicméně, jsou určité momenty, které bývají charakteristické pro vyzrálou poezii. A ty zde nenacházím.

 

Autorka v několika svých reakcích akcentuje svou osobitost ("už jednou jsem se zmínila, že píši jako Alissie...a nikdo jiný..."). Musím zklamat: co se týče nevyzrálé poezie, většina neumělých pokusů různých začínajících vykazuje více než značné podobnosti (dlužno poznamenat: jsou i tací, kteří začínají celý život:). Takovéto verše jsou pro některé jedince emočně nabité, ale poezie není jen o tom - opakuji už po několikáté - , co říct, ale jakým způsobem to říct. Neříkám, že je nutné, "říct to" za každou cenu nově (naopak: v dnešní době postmoderních balastů stále více a více lidí sahá "k neoklasicismu"). Ale přesto, dobře odvedená práce je dobře odvedenou prací.

 

Tato báseň:

 

Proč kýč? Už jen proto, že báseň nepřináší nic než patos, který sleduje (podobně jako americké filmy nebo ženské romány) jediné: dojmout.

 

K této jednostrannosti emocí: viz např. Bělohradský, ale nejlépe vystihuje Holub v jedné básni; volně: žáčkům řekneme, že páv je bohatě barevný, má krásná oka, šošolku.... ale zamlčíme jim, že má prdel. Báseň autorky Alissie je zdánlivě emotivně nabitá, ale ve skutečnosti je to podvod podbízením se.

 

PS: Jediné kritérium, podle nějž např. já hodnotím, je intuice. Objektivita v umění je oxymorón.


<reagovat 
 Thea (Občasný) - 18.6.2004 > julian> myslíš, že se tady hodnotí lidi? Nebo snad Alissienina práce? Já to taky považuji sice za obsahově silné, ale formálně průměrné až slabé. Je to taky názor... možná patřím mezi ty, co se posadí na zadek ze surrealistických blábolů...
Body: 3
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 18.6.2004 > egil> 

"Báseň autorky Alissie je zdánlivě emotivně nabitá, ale ve skutečnosti je to podvod podbízením se."

PODBÍZIVÉ? Já bych neřekla, vzhledem k vašim reakcím. PODVOD?


<reagovat 
jaspra (Občasný) - 18.6.2004 > Věčné téma..maminka. Nikdy se nemůže ohrát je to moc hezky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 20.6.2004 > jaspra> Jasněže maminka se nikdy neohraje - ale má to znamenat, že každá básnička, ve které se vyskytne slovo "maminka", je automaticky dobrá? :o) Já se tak trochu bojím toho, že v tomhle případě čtenáři nehodnotí poezii, ale autorčiny city - a to jsou dvě rozdílné věci...
<reagovat 
cizík (Občasný) - 23.6.2004 > Tvůj věk mě děsí... je děsivě upřimný. Ale upřimnost je mi hovno literární hodnotou, to sorry. To bych moh oznámkovat taky naivitu. Tak jo, za upřimnost a naivitu pětibobek. Když se to zprůměruje se známkou za zpracování a litertůru a poézii apod....
Body: 2
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 11.6.2004 >

co takle si zkusit přečíst Seiferta? Motivace je jasná, téma krásný, ale výsledek nic moc...


Body: 3
<reagovat 
 Ardilla (Občasný) - 11.6.2004 > Přeslička>  Myslím, že výsledek je skvělej. A pokud se ti to nelíbí.........tak jsi pro mě omezená!!
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 11.6.2004 > Přeslička> Máš pocit, že jsem Seiferta nečetla....i já jsem chodila do školy:-))..Já jsem já...ne Seifert...píši úplně stejně jako Alissie a nikdy nebude psát jako někdo jiný..např.Seifert a nebo TY....Mimochodem,nepochopila jsem proč jsi mi to vůbec napsala...jakou to má souvislost... je přece plno jiných básníku, kteří píši o mamince...tak proč zrovna Seifert...a nebo ti to něco připomíná... Tvoje kritika byla vždy věcná a já chápala co mi kritizuješ, ale v tomto případě to nevím...výsledek nic moc.....co jsi tím chtěla naznačit..?...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter