Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
My, Ludvík XVI., 2.část
Autor: Black (Občasný) - publikováno 25.2.2001 (17:08:19), v časopise 27.2.2001
Je mi 22. Nevím, jak zacházet se ženou. Marie není tak škaredá, ba naopak. Za celý svůj život jsem však se ženou neměl nic než pár symbolických políbení. Už i má tchýně Marie Terezie, česká a uherská královna, je z toho nervózní. Poslala za mnou svého nejstaršího syna, bratra Marie, aby si se mnou promluvil jako “muž s mužem“.
Přijal jsem ho ve své komnatě. Seděl jsem v křesle u okna a četl si. Vstoupil a tak jsem odložil knihu.
„Nazdar švagře!“zvolal už ode dveří, „Měli bychom trochu popovídat.“
Nabídl jsem mu křeslo po mé levici. Pohodlně se usadil.
„Tak tedy, je to už 6 let, co jste s Marií spolu a výsledky zatím žádné. Jak vidím, ani ložnici ještě nemáte společnou. Podívej se,“naklonil se ke mně blíže, aby nás neslyšely ani mouchy, které létaly v místnosti, „nechápu to. Moje sestra je krásná žena a neříkej, že bys nechtěl…Nemůže být v posteli strašná, a i kdyby, všechno se dá naučit.“
„Myslíš?“
„Ale jistě. Mám s tím zkušenosti. Nikomu to nejde hned napoprvé. Ani mi to nešlo. Ale teď už jsem titulovaný jako jeden z nejlepších milenců česka a uherska. Tak se nebojte a dnes večer za ní zkus zajít. Neodbude tě, uvidíš. Uspokojíš svoje touhy. No neříkej, že je nemáš, vidím ti to na očích.“ Sklonil jsem hlavu. Co on mohl o mě vědět?
„Takže večer. Pak mi pošli zprávu, jak to dopadlo.“ Rozloučil se a odešel.
Večer se blížil. Nechtěl jsem za Marií jít.
Povečeřeli spolu. Ještě dojídala moučník, když jsem k ní přišel. Podívala se na mě. Pochopila, co chci. Nechala na stole nedojedený moučník a vstala. Dnes večer vypadala obzvlášť nádherně. Měla přiléhavé černé šaty s hlubokým výstřihem, kolem krku tenký zlatý náhrdelník, její rozpuštěné vlasy jí lemovaly dlouhé hebké ruce. Odešli jsme spolu ruku v ruce do její komnaty. Měla nádhernou honosnou postel. Kolik to asi stálo?
Pustila mou ruku. Otočila se ke mně tváří a pomalu si začínala na hrudi rozepínat knoflíky. Svlékla se. Bez šatů byla ještě krásnější. Podala mi ruku a vedla mě k posteli. Vysvlékla mi košili. Sedl jsem si vedle ní.
„Opravdu to chceš?“zeptal jsem se pro jistotu.
Mlčky přikývla. Políbil jsem ji. Ani nevím jak, ale byli jsme oba nazí. Pak už to šlo samo.

Ráno jsem se probudil a její hlava byla na mé hrudi. Vypadá sladce, když spí. Mohli bychom konečně mít společnou ložnici. Pomalu se probouzela. Když mě spatřila, usmála se. Řekl jsem jí svůj návrh. Souhlasila. Ještě téhož dne jsem si přestěhoval všechny své věci k ní.


Poznámky k tomuto příspěvku
jawbraker (Občasný) - 27.2.2001 > Pokud to bylo myšleno jako absurdní povídka (a já v to doufám), tak je to setsakra dobrá absurdní povídka. A pokud ne : Radím ostatním, aby to tak zkusili číst, budou se bavit jako já :-). Jinak viz moje poznámka Nespravedlivýmu světu. - Ta mužská role ti nějak sedne, Black. (nic ve zlým)
Body: 3
<reagovat 
Lukin () - 27.2.2001 > Blečko, jen několik výhrad:
1. je hloupé napsat, že je někdo "z nejlepších milenců česka a uherska", víš proč? Ne proto, že se objektivně nedá určit kvalita milencova, ale proto, že v době, do které je tvůj příběh zasazen, Česko ještě neexistovalo - když tak Čechy anebo Království koruny české anebo tak něco. (Nemysli si, ani já nejsem z těch, kteří Moravu a Slezsko strkají do (pytle) Čech. A nic proti označení Česko, ale tenkrát...)
2. "Dnes večer vypadala obzvlášť nádherně." - promiň, ale toto je hrozné klišé, pustá fráze, tisíckrát použitá a vždy v obdobné situaci. (Ale jako autosugesce to klidně může fungovat, hm? :-§)
3. "Ještě dojídala moučník" - "nedojedený moučník" - s tím by jsi mohla něco udělat, nemyslíš?
4. znovu se zamysli nad celým textem
5. pořiď si synonymický slovník
6. Pak už to půjde samo.
Body: 1
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 27.2.2001 > Blacku, čekala jsem na konci nějakou pointu, překvapení... třeba že se dozvíme, že Ludvík byl nakonec homosexuál...
ale takhle mi není teda jasné, co dělali o svatební noci
Body: 3
<reagovat 
Black (Občasný) - 27.2.2001 > Je to o tom, jak Ludvík skutečně žil, proto je to životní příběh. Kdybych chtěla něco absurdního, nebo, jak podotkl pisisvor, že je homosexuál, napsala bych to a dala do povídek. Chci pouze napsat jeho životopis - spíše se o něj pokusit.
A jawbrakere: Beru tvou připomínku v úvahu, ale pokus tady je - přece se má zkusit všechno, ne?
Lukin: to sousloví česká a uherská jsem opsala z naučné literatury - dokonce jsem na toto spojení narazila několikrát.
<reagovat 
Lukin () - 1.3.2001 > Blečkulko, utkvěla jsi v omylech a záměnách: Marie T. byla: "česká a uherská královna" tzn. česká jako přídavné jméno; ale je, s prominutím, blbost napsat: "z nejlepších milenců česka a uherska" tzn. Česko jako podstatné jméno. Česko tenkrát jestě neexistovalo, narozdníl od Uher... ale vždyť je to jedno... (tu svou odbornou literaturu raději spal!)
<reagovat 
Black (Občasný) - 2.3.2001 > Dobrá tedy, příště napíši české země, ano? Ale i ve škole jsme se učili, že to je česká a uherská královna. Ale je to možné, že nás ve škole učí blbosti. Každopádně díky za připomínku.
<reagovat 
Lukin () - 2.3.2001 > Ty mi opravdu nerozumíš? !!!! Ja ti netvrdím, že M. T. není českou a uherskou královnou, ja ti říkám něco uplně jiného... zaměňuješ Česko za Čechy a milence za královnu.... ach, jo!!!
<reagovat 
Black (Občasný) - 3.3.2001 > Já ti rozumím, ale podle toho, jak jsem zformulovala mou předchozí odpověď vidím, že to ani jinak pochopit nešlo, než že tomu, cos psal nerozumím.
Jo a kdyby tam místo "česka a uherska" bylo nejlepší český a uherský milenec? no, zní to dost blbě. Takže raději české země a uhersko.
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 5.3.2001 > "...nejlepší milenec Čech a Uher". A je to.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter