Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí akce Vznikne nová rodina? z kolekce Gentleman
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 28.2.2001 (15:12:06), v časopise 5.3.2001
další akce>

Quo vadis, rodino?

    Do parlamentu jde po třetí zákon o legalizaci svazků
homosexuálních partnerů. Objevují se tradičně názory pro: částečně jim
nevěřím, dost lidí pochopilo, že není pro jejich pověst stát v cestě pokroku;
a objevují se názory proti: těm věřím, a jsou proti minulosti uhlazené
a i lidovecký "prasečinkář" Tollner si dává pozor na jazyk. Lidovci v zákoně
sice pořád vidí snahu zrovnoprávnit homosexuální svazky s manželstvím (no,
to by si homosexuálové opravdu moc nepomohli), ale začali, rozumně, poukazovat
na to, že by mělo jít o zákon obecně upravující vztah dvojic bez ohledu
na pohlaví. A to mají pravdu, protože po přijetí zákona zůstane druh-družka
mimo zákonnou úpravu, což jistě není spravedlivé.

    S původní a provokující myšlenkou přišel Ondřej Neff: proč omezit svazek lidí na dva, kdy už na pohlaví nehledíme?
Existují trojice spolu žijící a i těch se týká právo na informaci o partnerovi v případě nemoci, majetkové a dědické vztahy. Jistě se najdou i čtveřice a vícetice, ale tam už jde o nestabilní "makromolekuly". Nicméně není nepředstavitelné, že se rozhodnou právně svůj svazek řešit. A ke všemu mají proti svazkům homosexuálů nepochybný "rodinný" prvek: mohou v nich vznikat a být vychovávány děti.

    Děti jsou podle mého nejslabším článkem manželských
vztahů nového typu: ať už jde o svazky homosexuálů či makrosvazky. Pokud
se psychologové na něčem shodují, je to vliv rodiny na utváření dítěte.
Patrně se výchovou z nikoho homosexuál nestane, ale získá značně jiný,
a v tomto případě benevolentní, názor na rodinu. Není vyloučeno, že instituce
rodiny, už tak chatrná, dostane zabrat a definitivně se rozpadne. "Získávání"
dětí může být v důsledku toho zcela jiné, není vyloučeno, že se s nimi
bude "obchodovat", že se vztah dítě-matka rozvolní na vztah dítě-kdokoli,
kdo ho má rád a postará se o něj
. Lepší, horší? Kdo ví.

    Existuje spousta názorů o tom co v současné době
převratně mění svět. Obávám se, že jsme to - bohužel - my a naše názory
na rodinu. Její budoucí podobu máme ve svých rukou, aniž víme, jaká bude.
Jisté je jen to, že nás to ovlivní víc než počítače, Internet, klonování
nebo drogy.

 

 




Poznámky k tomuto příspěvku
SShane (Občasný) - 2.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 2.3.2001 > máš zájem o hlubší kritiku nebo názor? :)
Je pravda, že rodina tu byla od pradávna...a asi dítě (kterého se to předně dotkne) potřebuje jak matku tak i otce. Kdyby se tato "věc" týkala jen těch dvou dospělých, měli by být lidé "tolerantní", ale je jasné, že jde asi o víc než společný majetek.
Dnes jsem viděla kousek dokument. filmu o klonování -prý by bylo možné odebrat z dvou mužů DNA (nevím přesně) a nějaká žena by jim
mohla dítě donosit a porodit....zvažovali otázku, co kdyby pak ta žena nechtěla dítě dát...čí by bylo? ....někdy je pokrok "strašná ,nebezpečná" věc a lidem k užitku????

<reagovat 
Majka (Občasný) - 2.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.3.2001 > Nemohu moc reagovat, neboť jsem předlohu toho zákona nečetl, čímž zároveň dost dobře neznám smysl a přínos tohoto zákona. Co se ke mne doneslo je, že nepůjde o možnost adopce dětí homosexuálním dvojicím. Pro děti také myslím, že je podstatná především rodina s otcem a matkou...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 5.3.2001 >
Body: 3
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 5.3.2001 > ...myslím, že pro dítě není důležité, zda má otce a matku, ale jestli je s lidmi, kteří ho milují...
<reagovat 
Čtenář - 5.3.2001 > To máš zajisté pravdu Marjánko, ale víš, je také důležité, aby od rodičů-matky (ženy) a otce (muže) něco odkoukal a tak ho připravili do života. Když chybí jeden z rodičů, vždy něco chybí.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 5.3.2001 > čtenář - musíš, ale vzít v úvahu, že někdy není co okoukat... teda respektive je co okoukat, ale bylo by lepší to neokoukat. nemluvím z cesty, někdy tomu tak opravdu je, vím to...
<reagovat 
Čtenář - 5.3.2001 > Asi je to mnohem složitější, špatný rodič nebo jen jeden rodič nebo dva "stejní" rodičové? A co děti? Rostou...
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 5.3.2001 > je to mnohem složitější, ale rozhodně něco takového nejde odsoudit jen z toho důvodu, že dítě údajně nutně potřebuje matku-ženu a otce-muže
<reagovat 
Čtenář - 5.3.2001 > Marjánko, to asi není odsuzování, ale na ditě se má myslet v první řadě- neříkám podřídit se plně dítěti,ale být za něj zotpovědný a dát mu to základní, co potřebuje. Je dokázáno, že už mimčo reaguje jinak na otce a jinak na matku. Matku zná, nosila ho atd...ale když vidí otce, poznává ho a když ho má omrknutého, tak se mimču prý zrychlí tep a třese se, že "bude akce"-otec je takový více odvážnější v hrách, prostě jiný než matka.
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 6.3.2001 > tohle jsou možná údaje z výzkumů a učebnic, ale v životě je to o něčem úplně jiném
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 10.3.2001 > souhlasím s marjánkou... existujou samozřejmě i případy, kdy dítě vyrůstá s jedním rodičem (ať už kvůli rozvodu nebo nějakýmu tomu úmrtí) a všichni to přežijou. To jenom zhejčkaná společnost, prolezlá skrznaskrz jungovštinou a všelijakejma civilizačníma pitomostma, blekotá nesmysly.
Nepředstavený Čtenáři, co je dokázáno, může bejt znovu vyvráceno. Pokud jde o odkoukávání a přípravu do života, na to nepotřebuje dítě rodiče, stačí libovolnej kolektiv - v případě matky a otce tam může mít jistej vliv citová vazba, samozřejmě, ale sociální vazby se vytvářejí nezávisle. Takovej Oliver Twist by mohl vyprávět...
Všeobecně vzato si myslím, že vztahy rodiče & děti se vytvářejí podle ekonomickýho vzorce. Pokud dítě uživí dva rodiče, má dva. Pokud žije v podmínkách, kdy potřebují rodiče k obživě víc rukou (případně je omezenej počet mužů nebo žen), má víc. Je to otázka prostředí.
<reagovat 
Majka (Občasný) - 13.3.2001 > :)No, to by se dalo diskutovat. Samozřejmě, že to dítě přejije, když vyroste jen s matkou nebo otcem, ale... A že je otázka prostředí mít tolik a tolik dětí? Možná je,ale nejen prostředí. Je to také otázka např. stylu života (nechci děti kvůli karieře...). A pak , ja si myslím, že dítě má mít matku i otce. Podívej, třeba izraelské kibucy-děti žily a byly vychovávány společně, rodiče viděly jen o víkendech.Ale v poslední době je tam touha se jako rodina sbližovat- děti chtějí být s rodiči a tak se pravidlo žít v dětském domově porušuje a děti čím dál víc tráví čas s rodiči.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter