Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Prvotní hřích
Autor: romann (Občasný) - publikováno 9.7.2004 (14:58:35)

Z knihy Genesis 2.kapitola:

9 Hospodin Bůh nechal ze země vyrůst všemožné stromy lákavé na pohled a dobré k jídlu, včetně stromu života uprostřed zahrady a stromu poznání dobra i zla.

16 Hospodin Bůh člověku přikázal: "Z každého stromu v zahradě můžeš svobodně jíst,

17 kromě stromu poznání dobra i zla. Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš."

25 Oba dva, muž i jeho žena, byli nazí a nestyděli se.

Z knihy Genesis 3.kapitola:

1 Nejchytřejší ze všech polních zvířat, která Hospodin Bůh učinil, byl had. Ten řekl ženě: "Opravdu vám Bůh zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?"

2 "Ovoce stromů v zahradě jíst smíme," odpověděla žena hadovi.

3 "Ale o ovoci stromu uprostřed zahrady Bůh řekl: ,Nejezte z něj, ani se ho nedotýkejte, jinak zemřete.'"

4 Nato had ženě řekl: "Určitě nezemřete!

5 Bůh ale ví, že jakmile pojíte z toho stromu, otevřou se vám oči a budete jako Bůh: budete znát dobro i zlo."

6 Když tedy žena viděla, že onen strom je dobrý k jídlu a lákavý na pohled, strom žádoucí k nabytí rozumu, vzala z jeho ovoce a jedla. Dala i svému muži, který byl s ní, a také on jedl.

7 Tehdy se jim oběma otevřely oči a poznali, že jsou nazí. Svázali tedy fíkové listí a udělali si zástěrky.

8 Vtom ale uslyšeli hlas Hospodina Boha procházejícího se zahradou za denního vánku. Tehdy se Adam a jeho žena skryli před Hospodinem Bohem uprostřed stromů zahrady.

9 Hospodin Bůh na Adama volal: "Kde jsi?"

10 Ten odpověděl: "Slyšel jsem v zahradě tvůj hlas a dostal jsem strach, neboť jsem nahý. Proto jsem se skryl."

11 "Kdo ti oznámil, že jsi nahý?" otázal se Bůh. "Nejedl jsi z toho stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst?"

12 Adam odpověděl: "Žena, kterou jsi mi dal, aby byla se mnou, ta mi dala z toho stromu, a tak jsem jedl."

13 Hospodin Bůh se otázal ženy: "Cos to udělala?" "Had mě podvedl, a tak jsem jedla," odpověděla žena.

17 Adamovi řekl: "Protožes poslechl svou ženu a jedl ze stromu, z něhož jsem ti jíst zakázal, země bude kvůli tobě zlořečená! Po všechny dny svého života z ní budeš jíst s útrapami;

19 V potu tváře budeš jíst svůj chléb, dokud se nevrátíš do země, neboť z ní jsi vzat. Prach jsi a v prach se obrátíš!"

22 Tehdy si Hospodin Bůh řekl: "Hle, člověk se stal jakoby jedním z nás, neboť zná dobro i zlo. Nyní se tedy postarám, aby nevztáhl ruku, nevzal také ze stromu života a nežil navěky."

23 Proto Hospodin Bůh člověka vyhnal ze zahrady Eden, aby obdělával zemi, z níž byl vzat.

24 Vyhostil člověka a na východní straně zahrady Eden umístil cheruby s míhajícím se plamenným mečem, aby střežili cestu ke stromu života.

Adam podlehl našeptávání, že na vše přijde vlastním myšlením, tedy odtrženě od Boha, od reality. Ta si namlouvá, že rozliší dobro ode zla i ostatní duality (život, smrt) a bude jako Bůh, i když to nejde. Je jen Realita Boha. To je symbol zrodu ega – oddělení se od Něj vytvářením si emocionálně-mentálních iluzí, představ. Směšné zakrývání své nahoty a skrývání se před Bohem je první výsledek této naivity. Museli pryč z ráje, v božském nemůže být nic nebožského, nedokonalého.

Proč jim Strom života dal nedokonalost ač je Dokonalost sama? Dal jim vývoj k Dokonalosti, specifickou a nekonečnou Cestu k Ní. To, co chtěli. Přišli o prvotní nevinnost, nevyzrálost, nevyvinutost. Byli dokonalí a nedokonalí současně.

Příběh se pochopitelně nestal tak, jak popsáno, je symbolem situace člověka. Ono se to vlastně muselo stát. Kristus je Cestou zpět k Bohu, cestou smrti omezenosti a vzkříšení Dokonalosti.



Poznámky k tomuto příspěvku
Skafloc (Občasný) - 9.7.2004 > Tak tak... všicí do naha... já to říkám už dlouho...
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.7.2004 > typická reakce :-) Přes víkend jsem s božskými silami zkonzultoval, jak to vlastně bylo a řekli mi pár nových postřehů, které jsem přidal
<reagovat 
čtenář Miloš... - 12.7.2004 > Ta poslední věta má největší sílu....
<reagovat 
kalice (Stálý) - 18.1.2012 > Boží syn... na našem místě . Abychom mohli my žít navěky.Díky Bože
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter