Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Nájezdník z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 22.7.2004 (23:17:45)
další>

 

Matky vychovávaly své dcery, otcové chránili a připravovali na zlé časy své syny.

*

Lidé se k sobě tiskli jako kuřata ke kvočně. Vzpomněli si na své příbuzné, začali se o ně starat. Celé národy a kmeny začaly zase cítit stará pokrevní pouta.

*

Pro nájezdníka byly nachystány malebné scénky hrajících si dětí se zvířátky, nevinné tvářičky mladých děvčátek. Aby ho obměkčily.

*

Mraky šedly, až začaly úplně černat a místo dne přišla noc. Hodně lidských myslí oscilovalo mezi nadsmrtelnou odvahou a děsem z přicházejících hrůz. Staří chlapi zalezlí v hospodách pořád žvanili o válce. Ale to, co mělo přijít, se nedalo srovnat s ničím, na co je jejich důstojníci a velitelé připravovali. Nájezdník nepotřeboval žádné zbraně. Uměl se chladnokrevně rozzuřit tak, že by ho nezastavili sebelépe vycvičení vojáci. Nevnímal bolest, uměl se stát nezranitelným. 

*

Přicházel z časů, kdy bylo dole dole a nahoře nahoře. Měl za úkol vrátit svět do dob, kdy se život otáčel jen v kruhu ročních dob a vše spojovala bázeň ze síly přírody.

*

Nájezdník neměl nejmenší slitování s nikým, nepoznal nikdy nikoho, kdo by byl silnější než on. Měl nejen sílu, ale znal i všechny pasti, které pro něj mohli lidé vymyslet. Na světě nebyl nikdo, kdo by byl schopen se mu podívat do očí a nezkamenět. Nebo aspoň nezešílet.

*

Byl připraven na to, že mu budou lidé obětovat vše, duši, majetek, své dcery v domnění, že ho tím zastaví. Ale žádná kouzla a čáry, hradby a úkryty, nic nemohlo lidi zachránit.

*

Nájezdník musel vykonat své dílo zkázy. S nikým se nepřátelil, s nikým nepromluvil. Šel za svým cílem. Dohnat ty, kteří před ním prchali, vyhladovět ty, kteří se před ním skrývali. Věděl, že nikdy neudělá zbytečný krok nebo pohyb. Vždycky vyhrál. A i když všude bylo slyšet jen nářek a sténání, každého bez milosti zničil.  

*

Po krátké době mu podlehl celý svět.

*

Nájezdník se podíval do slunce, které se zase vrátilo na oblohu, lehl si do trávy pod strom a usnul. Svět zase měl svůj ztracený řád.

*

Matky vychovávaly své dcery, otcové chránili a připravovali na zlé časy své syny.



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 22.7.2004 > je to hezký, ale řekl bych, že něco docela podobného už někdo jinej napsal, každopádně moc origoš to není,ale celkem fajn věcička, zvláště repetice začátku a jeho umístění na závěr textu
Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 22.7.2004 > Emmet_RAY> tohle téma neni origoš, je dost u psychotiků oblíbený... a provází různý tyhle stavy... ono se to těžko podává nějak nově, když je to poměrně starodávná tradice... zešílet si...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 23.7.2004 > stanislav> ;´-)
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.7.2004 > starodávná tradice...zešílet si...:))...smyčka je to pěkná...čekání na dalšího nájezdníka...:)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 23.7.2004 > no ja to nikde driv necetla... takze davam za 5
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 23.7.2004 > Furt dobrý. Kdybchom byli u fotografů, napsal bych: jinej font, ne žlutá apod. Smyčka jojojojojo
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.7.2004 > Luk Malér> jsem to trochu přebrousil, ale necejtil jsem včera ten správnej psychotickej drajf, abych to přebudoval nějak zásadně, ale časem až přijde ten pravej fílink tohle pojmu jinak... cejtim potřebu to lehce osekat a někde mírně nabrousit... tahle věc si dle mého žádá větší údernost, kratší věty a základní slova a tak... a hlavně řádnou halucinační základnu... teď jaksi moc nehalucinuji... hihi
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 23.7.2004 >

Četl jsem to před časem - jak si pamatuju - ještě v podobě tvého soukromého deníčku. A je to fajn.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 24.7.2004 > Jo, tenhle tvůj text se mi vždycky líbil... i dřívávějc.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
al dente (Občasný) - 26.7.2004 > hmmmm.. ještě že jsi teď taková veselá kopa
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 27.7.2004 > ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 (14) 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter