Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ve vlaku
Autor: Kostka (Občasný) - publikováno 26.7.2004 (19:38:31)
Tempera na papíře.
Inspirováno zážitky z cest.


Poznámky k tomuto příspěvku
vomi (Občasný) - 26.7.2004 >

Vítám tě na Totemu.  

Je to tvůj první příspěvek a tak je těžký hodnotit jestli jsi zrovna ve vlastní tvorbě na vzestupu či na opak. Budu rád pozorovat tvůj další vývoj.

Tento příspěvek na mne působí čistě ilustračním dojmem k nějaké povídce. Zaznamenanou hloubku vidím jen na lavici. Kalhoty čtenáře jsou příliš ploché. Tvé vlastní nohy (modré kalhoty) mi kompozičně nesedí. Možná ve větší sérii by tento obraz působil jinak. Nemůžu pro tentokrát dát plný počet bodů.

 


Body: 4
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 26.7.2004 > originální!
Body: 4
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 26.7.2004 > Jé, díky, no co se týče výtvarna, asi bude i poslední. Je to už pět let a od tý doby jsem nic nenamaloval. Do tý doby skoro taky ne. Jen mě tak zajímalo to sem dát.
Jasně, s prostorem jsem si tehdy hlavu nedělal (anebo dělal špatně), viz taky nechtěně levitující klobouk. Ale poznámku o kompozici moc nechápu. To zas mně tam ty moje nohy sedí.
<reagovat 
 vomi (Občasný) - 26.7.2004 > Klobouk mi nevadí – je namalován ve stejném duchu celého obrazu. Vadí mi střet boty čtenáře s tvým kolenem. Asi musím být konkrétnější. Je však škoda když máš mezi dalším obrazem tak velkou pauzu. Těch pět let je hraničních?
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 26.7.2004 > mě se to líbí...

<reagovat 
Kostka (Občasný) - 26.7.2004 > Jelikož perspektiva je myslím jasná, pak v tom střetu nevidím problém. Obě postavy tím tvoří takovou lehce úhlopříčnou osu obrazu.
Klobouk je namalován ve stejném duchu, ale vzhledem k stínu pod ním to vypadá, že se lehce nad sedačkou nadnáší. Všiml jsem si toho až po domalování, kdybych byl zkušenější, pochopitelně by se to nestalo...
Já bohužel nemám na malování čas, i když bych rád. Takže těch pět let se asi bude ještě prodlužovat. Jen nějaké kratochvilné kresbičky existují, třeba je sem časem dám... Díky za názor
<reagovat 
MPosp (Občasný) - 27.7.2004 > zajímavé ...
Body: 3
<reagovat 
Berky (Občasný) - 27.7.2004 > Škoda, že nemáš čas.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 28.7.2004 >
Body: 4
<reagovat 
zirael (Občasný) - 2.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 26.8.2005 > Kostka, kurfa, namaluj zas něco.
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 26.8.2005 > g morr> Taky ti to přijde geniální? Mně to taky přijde geniální.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 26.8.2005 > zirael> Toš, to zas nevím. Ale tak se mně to jako líbí... a zároveň mě to trochu znepokojuje. Tak to asi má být. Hodně jsem se toho v vlacích najezdil -- a n obrázku mě nejvíc přitahuje, to co je proti vlaku jinak. Zejména že mezi sedačkama je místo skoro na tank. A že nevidím sklopné stolečky.
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 26.8.2005 > g morr> 

Joj vlaky, rodná krajina se za oknem míhá, natáhneš nohy na nohy protisedícího, drncá to tím zvukem, který si myslím zrovna ty(?) popsal jako tddn, tdn, koženka se lepí na stehna. že nemají stolečky, to by mě zas tak netrápilo, fascinují mě spíš boty těch cestujících - nevzpříčí se při vystupování mezi dveřmi? kdyby se tady kostka ještě ukázal(a), asi bych napsala, aby mi to prodal(a).

 


<reagovat 
Kostka (Občasný) - 26.8.2005 > Samozřejmě že vzpříčí; nedovolí cestujícím odejít a ti takto cestují věčně...
Jinak mě neskutečně těší, jak přesně a mile jste popsali diletantismus tohoto obrazu v rámci vlastně pozitivní kritiky, zkrátka vrním, a zmínka o prodeji? Svět se zbláznil.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.8.2005 > jé pane, nejste autista?
Body: 5
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 26.8.2005 > Vysvětlit, prosím. Autisti takhle malujou?
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.8.2005 > to bylo na mě? objevil jsem to jen šmírováním v sekci "poznámky"
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 30.8.2005 > Já zas nevím, čeho se týkala poznámka o autistovi... A co jsi objevil šmírováním? :-)
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 2.9.2005 >

že je tam poznámka, která je asi určená mně

 

takže ti autisti:

rádi malují dopravní prostředky

v neobvyklých až neosobních detailech

a mírně deformovaných perspektivách

 

doporučuji třeba knihu Oliver Sacks: Antropoložka na Marsu

 

(nebo jestli zaškrtáváš avízo, tak to funguje jen někdy)

 


Doporučil 
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 2.9.2005 > Che che, tak přesně tuto knížku právě čtu. Ale k autistovi jsem ještě nedošel, zatím jsem fascinovaně pročetl černobílého malíře, posledního hippie, tourettického lékaře... Ale znám jinou jeho knihu: Muž, který si pletl manželku s kloboukem.
Tvá vysvětlující poznámka mě velmi zaujala, totiž ty Sacksovy knihy pro mě nejsou ani tak o nemoci, jako především o hranici mezi zdravím a nemocí, která nikdy není vidět jasně, o tom, co je zdravého v nemocných, a ještě víc o tom, co je nemocného ve zdravých, jenom si toho za normálních okolností nevšímáme...
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 2.9.2005 >

Sacks si na jednu stranu tak trochu libuje v různých lidských bizarnostech a na druhou vypráví ty příběhy s obrovským pochopením

 

ale přímo dopravní prostředky v té knize nenajdeš

 

pro hlubší poznání a úchvatné obrázky lahviček místo lidí ještě Růžena Nesnídalová: Extrémní osamělost

 

Muže, který si spletl... zatím neznám - jen jako operu jsem to slyšel na CD

 

autisti jsou super, ten lékař s Tourettem má ale taky dost do sebe

 


<reagovat 
Kostka (Občasný) - 2.9.2005 > To je Nyman, že jo. Operní libreto podle takové knihy by mě teda zajímalo! Díky za doporučení té další knihy, určitě ho využiju.
Ono to ze Sacksovy strany nebude ani tak o výběru případů, jako asi spíš rovnou o výběru povolání... :-)
Nemůžu si pomoct, považuju to za povinnou četbu.
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 3.9.2005 >

no jasně, ale většina lékařů to bude brát mnohem víc technicky

 

ten Nyman se dá sehnat v Městské knihovně, jestli jsi z hlavního města, jen je na něj delší dobu rezervace


<reagovat 
ireversible (Občasný) - 18.10.2005 >
Body: 3
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 21.1.2006 > Když by barvy byly trochu sytější, rozhodně by to nebylo na škodu...
Body: 4
<reagovat 
Kostka (Občasný) - 21.1.2006 > Díky, to bude ale asi i zkreslením reprodukce...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 16.2.2006 > tohle je vyloženě roztomilý, divný, že jsem si toho nevšimla!
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 16.2.2006 > Joa  ten styl mi připomíná mou oblíbenou kartonovou knížku obrázkovou V obchodním domě,
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter