Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Noční probuzení
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 28.7.2004 (19:56:06), v časopise 29.7.2004

náhle odpojený od přístrojů

zaslechl ještě kopyta

ale už nepoznal jezdce

 

z ulice vůně vlhké konírny

záclona mělce dýchá

jako by někdo odešel oknem

 

snad nechal vzkaz

vrypy pod omítkou

hledej zazděné kosti svědků

 

je to jako hrát šipkovanou

s mrtvými



Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 28.7.2004 >

ano


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 28.7.2004 > Jako by někdo odešel oknem... ale těch střepů potom
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.7.2004 > Agovirin> ále, vono se někdy v noci i větrá, to je v klidu, sklenáře netřeba :o)) i když - průvan z rozbitýho okna... dobrej nápad, dík!
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 28.7.2004 > Kelly> -No jo, průvan z rozbitého okna, to je dobrá metafora
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 28.7.2004 > hezká, nostalgická..

šipkovaná s mrtvými .-)
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 28.7.2004 > dal bych časoips... ale trochu se bojím svojí subjektivity:)
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 28.7.2004 >

z ulice vůně vlhké konírny

záclona mělce dýchá

jako by někdo odešel oknem

 

totot me dostalo


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.7.2004 > P.i.k.o> jé ahoj Pikouškuuuuu :o)))))

záclona mělce dýchá
jako by někdo odešel oknem

- tím ta básnička vlastně začala, já nějak píšu od prostředka nebo co ;o)

<reagovat 
 P.i.k.o (Občasný) - 28.7.2004 > Kelly> 

ahoj kelluskooooo, ja k tomu jeste pridam hip hip huraaaaaaaaa .o)))))))))

 

japa se mas? Ze se ani neozves? Uz mas zenicha? Drogy jeste prodavas? .oDDDDDDD


<reagovat 
Rawen (Občasný) - 28.7.2004 > hezká, tma je dost a zrovna na mě dýchá okno... takže i když čerstvě neprobuzen, dávám ti absolutorium :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Sallome (Občasný) - 29.7.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 29.7.2004 >

Ty jo, dobře ponuré, napsané, jako by to člověk prožil:-)

časopis


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
***** (Občasný) - 29.7.2004 > druhá strofa! vrýpla se:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
delikt (Občasný) - 29.7.2004 >

Ale di ty... :)

Pěkně sepsanej nepěknej..

Šipkovaná s mrkvými je špica.. :)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 29.7.2004 > :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 29.7.2004 > ehm ... jako bubák ... ty vrypy pod omítkou - ještě to není klišé (jenom otázka míry), ale původní už to taky nebude (zdá se mi) a také ty kosti jsou mi tam "zazděné" jaksi navíc. A ještě pozn. Může být holčička s koťátkem klišé ? Jedině kýč, a to ještě v kontextu. Vždyť je to tvá ikona.
Na reaktory jsem přísnější 4-5* :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > hanýsek> Ech, původní - prostě mě to napadlo a napsala jsem to, neprohledávala jsem předtím knihovnu, jestli náhodou neopisuju ;o)
OK, možná by se dalo říct, že vrypy pod omítkou jsou ze stejného soudku jako "pod opálením zbledl" - třeba proto vám to připadá jako nepůvodní :o)

Zazděné kosti - ty neznáš ty legendy o starých pražských domech, do kterých se ve středověku zazdívaly tehdejší homelesáci nebo pouliční sirotci či jeptiška, když zlobila, protože se věřilo, že pak baráček nespadne? někdo musel udělat ty vrypy pod omítkou, hihi

Holčička s koťátkem - máš pravdu, kýč jistěže. Pro mě je ovšem klišé cosi ve smyslu "co tě první napadne, když se řekne...". Takže děťátko+koťátko = "co tě první napadne, když se řekne "mláďátka, nevinnost, bezbrannost, křehkost, ochranitelské pocity"

Má ikona je
a) skutečná kočička jménem Kelly
b) záměrný kýč

Děkuju za komentář, připomínku o koťátku beru :o)
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 29.7.2004 > jo, todle je, jak by řekl maggi klasik, velice ouderné.
vrypy pod omítkou sou dopohody
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.7.2004 > vrypy pod omítkou jsou vyloženě klišoidní....bod dole...
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > quentinbubakoff> já ti nevím, asi slovu "klišé" rozumíme každej jinak :o)
pro mě třeba: hořící srdce, zraněná duše, oči laně, holčička s koťátkem, slunce se ukládá do červánků, cesta jde do nikam, rosa v trávě, andělská tvář...
vrypy pod omítkou mi tam nějak nezapadají - proč tobě jo? zajímá mě tvoje pojetí klišé - povíš, ať můžu popřemýšlet? :o)
jinak dík
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.7.2004 > Kelly> je naprosto v pořádku, že máme každý pojem klišé posazený trošku někam jinam....
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 29.7.2004 > quentinbubakoff> 

Mě to nepřýde jako klišé, spíš jako nejslabší část, nebo ne tak přesně trefený zároveň jasný i tajemný, jako ten dusot bez jezdce a hýbající se záclony bez člobrďoucha.

Šipkovaná s mrtvými neni špatná.


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > quentinbubakoff> jé, vždyť to říkám, že je to v pořádku, jen chci vědět, kam ho máš posazenej TY, prostě mě to zajímá :o)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 29.7.2004 > Kelly> já ho mám posazenej ve vrypech...pak mě třeba jeden čas dráždila nin svym výrazem chlístanec, ale zamejšlet se nemusíš, páč názor takovýho kokota a neznalce poezie je zcela irelevantní...:)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > Luk Malér> áno, nejslabší část, s tím by se dalo souhlasit :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > quentinbubakoff> a) mě to zajímá
b) bych to chtěla vysvětlit, protože třeba hanýsek nebo Luk mi to napsali, takže teď asi vím, co a proč jim nesedí...
tobě vadí slovo vrypy jako takový nebo co? :o)
chlístanec, hehe, to je dobrý :o))
<reagovat 
Adina (Občasný) - 29.7.2004 > Jé, budeme vyvolávat duchy. Já chci vyvolávat duchy! Melanchólia js sfinstvo, báseň né, ta je pěkná.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > Adina> jojo, troška spiritismu kombinovaného se spiritusem nikdy neškodí... když budem ty skorosousedky ;o)
<reagovat 
medik (Občasný) - 29.7.2004 > nezdá se tu býti prostor k léčení, mrtví plní šipek nejsou schopni oživení :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > medik> aha, kruci, šipky - už vím, proč se to líbilo drfaustovi... dík :o))
<reagovat 
MPosp (Občasný) - 29.7.2004 >

ač poezii moc (či vlastně vůbec) nerozumím, tak líbí ...  


Body: 5
<reagovat 
Adina (Občasný) - 29.7.2004 > Tak si zatim rozmysli, koho budeme vyvolávat
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > Adina> hlavu kouzelníkova bratra ;o))
<reagovat 
Adina (Občasný) - 29.7.2004 > Aj..tak z toho mám husí kůži :o)))
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 28.7.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 28.7.2004 > Leatherface> od vás potěšilo, kožený pane ;o)
jakožto i od doktora!
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 29.7.2004 > Kelly> "šipkovaná s mrtvými", to mají masoví vrazi rádi!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 29.7.2004 > Leatherface> neřikej, že si je skládáš do šipek, brrr ;o)
<reagovat 
Fusil (Občasný) - 29.7.2004 > Moc dobré,jsem zasažen!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 29.7.2004 >
Body: 4
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 31.7.2004 >

Dobrá ukázka toho, že i přímočará báseň může mít velmi dobrou úroveň.

A ty už tolik nepracuj.

Nechtěla bych se v noci probouzet k takhle ponurým koncům.

 

Mimochodem ti koně jezdí až do Suchdola, vlastně až skoro za Suchdol.


Body: 5
<reagovat 
RottingZERO (Občasný) - 1.8.2004 >

Taky jsem napsal noční erotic báseň(jestli to není, tak se ti omlouvám, já sem teď totiž rozbouřenej-nadrženej)


Body: 5
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.8.2004 > Noooooo, dlouhé protahované o. Taky to vnímám jako roztrhané. První strofa mě nadchla - ale nějak nevím, kdo je odpojen od přístrojů, příběh si nedomaluji, pokud tam je.
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > ouvej> To je to vážně tak složitý? Dyk psal Emmet, jak je to jednoduchý až laciný ;o))
Noční probuzení = náhlé vytržení ze sna = odpojení od přístrojů... dále viz komentářík pro MiKu :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 2.8.2004 >

No, dovysvětlila jsi to... i když takový pocit, že mě odpojí od přístrojů v noci nemívám ani při náhlém probuzení - jakože jsem jinde, jindy, někdo jiný, to ano... Mi se to líbí - ale přesto to vnímám trochu jako nepospojované dohromady - ty různé pocity, sešněrované v jeden...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > ouvej> odpojení od čeho a proč + šněrování viz comment pro ariel :o)
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 30.7.2004 > Kelly : Bydlení ti teda nezávidím :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 2.8.2004 > DeadKennedys> Copak koníci jsou v pohodě, ale ty autobusový garáže naproti... :o//
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> "zaslechl ještě bus, ale už nepoznal jezdce" - je to přece ten "blue bus" z "This is the End" od Doors!
<reagovat 
pjer (Občasný) - 3.8.2004 >

neboj, odešel oknem, vrátí se dveřmi...

 

víc než pohrávání se smrtí v tom cítím erotiku (spojité nádoby?)

má pozdní reakce je způsobena: a) dovolenou; b) množstvím poznámek ostatních; c) tím, že jsem po přečtení tohoto kousku nezůstal bezdechým (tato báseň je mi na rozdíl od tvých jiných formou i obsahem až moc blízká, nepřekvapující; pozor: nemluvím o kvalitě)


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter