Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Svůdná krása
Autor: Godard (Občasný) - publikováno 8.3.2001 (20:08:59), v časopise 9.3.2001
SVŮDNÁ KRÁSA
STEALING BEAUTY


Francie/Itálie/Velká Británie, 1996
režie: Bernardo Bertolucci
61%

Být krásná znamená být zbožňována a sváděna, ne však zároveň milována.

  Námět
  Devatenáctiletá Lucy (Liv Tyler) se po čtyřech letech vrací na toskánské venkovské sídlo do společnosti nejrůznějších umělců, aby zde strávila několik horkých letních dnů a nechala si udělat svůj portrét. Lucy zde ale hledá ještě něco jiného - svého pravého otce, o němž se dočetla v denících své zesnulé matky, a možná také první skutečnou lásku. Lucyina panenská krása vzbudí mezi postaršími pány rozruch, ona ale nosí v srdci jen jednoho.

  Hodnocení
  Na první pohled to vypadá zajímavě. Slavný režisér Bernardo Bertolucci, slibné herecké obsazení v čele s krásnou Liv Tyler, poetické prostředí italského venkovského sídla obývaného umělci. Na druhý pohled ale v tomto snímku nenajdeme nic víc než žánrově neujasněnou frašku o tom, kterak krásná dívka ztropila trochu povyku mezi stárnoucími pány a nakonec se i sama zamilovala. Ale popořádku.
  Herecké výkony ničím nepřekvapí. Liv Tyler sice někomu může připadat neodolatelně krásná, její bezvýrazné sterilní herectví ale sympatií příliš nevzbudí, a tak se její přehrávaná svůdnost jeví poněkud směšně. Jeremy Irons naopak nedostal mnoho prostoru, aby prokázal své herecké kvality, stejně tak legendární Jean Marais v jedné ze zanedbatelných vedlejších rolí. Režisér svěřil výraznější role málo zkušeným hercům, kteří si se svými party poradit nedokázali. A po pravdě řečeno, ono ani nebylo co hrát. Snímek nakonec vypadá jako mírně exhibicionistické vystoupení Liv Tyler, jejíž krásu režisér zřejmě považoval za natolik okouzlující, že dokáže celý film sama utáhnout. Bohužel - nestalo se tak.
  Co se týče zmíněné žánrové roztříštěnosti - první minuty vypadají jako lehce umělecký film s poutavou hudbou, další část se jeví trochu jako melodramatický příběh nenaplněné lásky (Tyler vs. Irons), aby se nakonec změnil v žánrově nezařaditelné nic. Susan Minot si se scénářem příliš práce nedala a Bertolucci také neměl o svém snímku jasnou představu.
  Abych ale jen nekritizoval. Tak zlá Svůdná krása zase není. Zaujmout dokáže barevně lákavá kamera zobrazující toskánské léto, pár kvalitních moderních písní alternativní produkce (Cocteau Twins, Portishead,...), několik scén, ve kterých se objeví Jeremy Irons, i probleskující náznaky hodnotnějšího umění.
  Bertolucci se neprozíravě spoléhal na svou zkušenost a uvařil z jedné krásné tváře, zajímavého uměleckého prostředí a nevýrazného herectví podivnou směs, která vyznívá naprázdno. Komu jednoduše nestačí, když se na plátně dvě hodiny producíruje rádoby extrémně svůdná dívka, ten ať se Svůdnou krásou svést nenechá, neboť svůdného na ní opravdu mnoho není.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Oplatka - 27.9.2001 > Myslím, žes to vystihl dost dobře. Zejména ta poznámka o bezvýrazném a sterilním herectví Liv Tylerové sedne. Já bych dokonce řekla, že se tu ani nedá mluvit o "herectví" - ona se tam prostě jen tak producíruje a usmívá, kromě jediného okamžiku (situace, kdy pochopí, kdo je její otec)se nesnaží o žádné zpodobnění vnitřních stavů. Při nejlepší vůli na mě ani svým vzhledem ani chováním nepůsobí panensky - chodí stále polooblečená a v navazování milostných vztahů je dosti frivolní. Měl-li závěr asociovat, ze dívka našla "toho pravého", pak se mi to vzhledem k povrchností jejich vztahů nezdá moc přesvědčivé -spíš se mi zdá, ze dotyčného chlapce záhy zase odkopne, a pokud on nechtěl takovou "co se každému ukazuje", tak si moc dobře nevybral. Hojné sexuální scény na mě působí úplně stejně neemotivně, at už je provádějí dva lidé, kterým jde jen o to tělesné, nebo ti, kteří se mají mít opravdu rádi. Taky ten romantický opar, obklopující kouření marihuany, mi připadal trochu nadnesený. Hudba, musím říci, mě moc nevzala, nějak mi do té idylické italské krajiny nezapadala. Narozdíl od Tebe si nemyslím, že Jean Marais hrál "zanedbatelnou vedlejší roli", myslím, že prostoru měl poměrně dost a že to bylo důstojné rozloučení s kariérou. Pocit, že je to mišmaš a tak trochu nevím, co si z toho vybrat, s Tebou sdílím.
Body: 5
<reagovat 
Godard (Občasný) - 27.9.2001 > Jsem rád, že někdo mé názory sdílí. Dík, Oplatko.
<reagovat 
 čtenář Jakub - 24.1.2002 > Godard> Jsem rád, že si někdo umí udělat vlastní názor. Já oplatky moc nemusím.
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 12.2.2002 > Milý čtenáři, byla bych ráda, kdybys svou poznámku rozvedl. Samozřejmě, že jsem si udělala svůj vlastní názor, pokud se shoduje s názorem Godarda, jde pouze o shodu okolností. K tomu občas dojde, že názory dvou lidí na něco se shodují, víš? Mrzí mě, že bezdůvodně reaguješ tak nehezky.
<reagovat 
čtenář Lenka - 1.4.2002 > Abych sem vnesla jednu malou kapku nesouhlasu. Film Svůdná krása se mi líbil velmi moc. Dokonce bych se odvážila tvrdit (i když v této společnosti nevím, nevím), že je to jeden z mála filmů, na který budu hodně myslet. K herectví Liv Tylerové. Kvalitu herectví nemusí vždy určovat jenom sáhodlouhé promluvy dramatického rázu. Nevěřili byste, jak těžké je zahrát "nic". Navíc k celkovému charakteru filmu se tento druh herectví velmi hodil a dokresloval atmosféru. To, co si hrdinka filmu myslela jsem velmi dobře poznala podle toho, jak krásně hrála. Také nechápu proč rozebíráte to, jestli toho kluka na konci odkopla nebo ne. Je to důležité? Milostná scéna, kdy byla s tím klukem byla tak nádherně natočena, že by mě ani nenapadlo uvažovat o něčem takovém. A že je těžké natočit milostnou scénu s citem. Ten film byl prostě krásný. Příroda, hudba, lidé...Proč filmy škatulkovat?
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter