Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce nedosáhneš
Autor: farišta (Občasný) - publikováno 9.8.2004 (15:08:57)
další ve sbírce>

Chci dnes dosáhnout břehu,

břehu, kde v trávě

stojíš na špičkách

ve snaze políbit okraj měsíce

a z mechu sálá opar rýnského.

 

Vím však dobře,

že k trhání jistých květin

je třeba správné hodiny,

jinak přiletí pták a vyklove mi oči.

 

A tak se raději vzdaluji

Ostrov žen pod

zavřenými víčky

noli me tangere.


Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 9.8.2004 > moc fajn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 9.8.2004 > hezká
Body: 5
<reagovat 
probably (Občasný) - 9.8.2004 >

Zatím nejlepší z dneška


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.8.2004 > jsi evidentně již uceleným básníkem, ale toto je jen taková nepodstatná epizodka
Body: 4
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 10.8.2004 > Emmet_RAY> ach bože, jsem evidentně ucelený, to bolí, helpmíenybodyplís. ne, dělám si srandu, dík za názor.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 9.8.2004 >

začíná to pěkně... Chci dnes dosáhnout břehu... to mi dává prostor. Jenže proč neustále něco někam přivěšovat? Proč zbytečně přidávát pentličky? ...opar rýnského.

Strofy jakoby nebyly navzájem propojeny tak, jak by si to podle  mne zasloužily.

 


<reagovat 
 farišta (Občasný) - 10.8.2004 > drfaust> dík doktore, ale ani nevíš, jakou radost mi takový psaní dává, já vim, udělal jsem chybu, zaškrt sem si hlubší kritiku (a jsem za ní rád) ačkoliv mi vlastně nic neříká, ale stejně dík, žes tomu věnoval čas.
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 11.8.2004 > Opar rýnského se mi líbí, já osobně mám pocit, že do textu patří. Dává te básni určitý, pro mne pochopitelný rozměr. Čistě pocitově mi nesedí verš s ptákem, jakoby byl nadbytečně zdůrazňující, ale to je subjektivní dojem. Báseň se mi líbí. Nejdřív mě zarazila použitá mluvnická osoba v závěrečném výroku, ale pak jsem si uvědomila ten ostrov za zavřenými víčky, a došlo mi, že pointa má navíc vtipný zvrat.
Body: 5
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 11.8.2004 > Naty> Děkuju, Naty. Ten pták je narážka na Pliniiovu Přírodní historii (kniha XXV). Zmiňuje se tam o léčivých bylinách a pivoňka se prý má vyrývat v noci, jelikož ve dne ji chrání černý datel, který klove do očí. Léčí se jí noční škádlení faunů ve snech. Takže proto se tam dostal:-)), možná ne moc obratně, přiznávám, ale prostě mi to nedalo. Poslední verš je krom té pointy napsaný jako protiváha k "líbání měsíce". Pokusil jsem se to takhle jako proplést a psal jsem s chutí. Ještě jednou děkuji za přečtení.
<reagovat 
 Naty (Stálý,Redaktor) - 11.8.2004 > farišta> Je ta kniha, co zmiňuješ, ta, kterou já znám jako Plinius O přírodě? To jsem ji asi nečetla příliš pozorně. I když pravda už je to hodně dávno. Takhle to samozřejmě nejen dává smysl, ale je to výborný odkaz. Obzvlášť v souvislosti s tím léčebným účinkem. Možná by stálo za to přidat k básni malý úvod, který by to napověděl. Takhle si tu perličku vychutná jen úzký okruh znalců.
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 11.8.2004 > Naty> Ano, vyšla pod názvem Kapitoly o přírodě. Chtěl jsem k tomu napsat takové povídání, jenže se mi nedostalo času a pak už se začalo reagovat, takže mi to připadalo pozdě:-) díky moc a ahoj.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.8.2004 > na toho ptáka jsem koukala jak vrána ;o)¨jinak pěkně noční...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
10 18 26 27 29 36 39 41 46 48 49 (50) 51 52 55 60 63 66 67 68 69 70 72 75 76
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter