Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O stromech
Autor: lanccelot (Občasný) - publikováno 9.3.2001 (19:42:52), v časopise 12.3.2001
Stromy

Sedím v křesle a pozoruji stromy před naším oknem. Jsou to dva vysoké smrky. Vítr si s nimi pohrává a ohýbá jejich koruny. Je to zvláštní, kolik bouřek už přečkali. Kolikrát se je silný vítr pokoušel vyrvat ze země a oni tu zatím místo toho stojí pořád dál. Budou tu ještě dlouho, až je nakonec přemůže něco, co nedokážou překonat. Podlehnou času, ale do té doby tu porostou pro nás a pro naše děti. Jaké by to ale bylo, kdyby tu byl jen jeden. Byl by to smutný pohled na toho osamělého velikána. Ano, i on by tu byl pro nás, ale co kdyby přišla další bouře jak by jí sám dokázal přečkat. Nebyl by tu nikdo, kdo by mu pomohl s větrem bojovat. Nikdo, o koho by se mohl opřít. V okolí jsou sice další stromy, ale ty jsou jiné. Některé se před větrem lehce ohnou a ty ostatní jsou daleko menší než on. Každý z nich má prostě jiný způsob jak odolávat větru, ale i kdyby byly stejné jako on, jsou pro něj moc daleko. Moc daleko na to, aby o ně mohl opřít své větve a překonat tak i tu největší bouři. Kdyby tu byl sám určitě by ho vítr zlomil. Proč o tom ale přemýšlet a dělat si starosti. Vždyť jsou tu dva. Anebo ne?


Poznámky k tomuto příspěvku
Majka (Občasný) - 12.3.2001 > :)myslím, že to není jen o stromech, co? Pěkné a pravdivé.
Body: 5
<reagovat 
čtenář igor - 20.3.2001 > stare dobre metafory, velmi dobry sloh.
Body: 3
<reagovat 
čtenář Maruška - 18.4.2001 > Staré dobré metafory, dobrý sloh, snadno zachytitelná pointa. Lancelůtku, najdi už si holku, nebo se zblázníš.
Body: 5
<reagovat 
lanccelot (Občasný) - 18.4.2001 > Maruško, by mě celkem zajmalo kdo si :-)

<reagovat 
čtenář Maruška - 9.5.2001 > Majko, teď jsi na to kápla. já myslel, že na už nikdo nepřijde, ale zachránilas to.
<reagovat 
čtenář Maruška - 9.5.2001 > Jsem tvoje noční můra, Lancelote (ďábelský smích)
<reagovat 
 lanccelot (Občasný) - 10.5.2001 > čtenář> Pokud si dennysak tak te roztrhnu :-)))
pokud si Lucie tak s tebou udelam neco daleko horsiho

jo kdybys nahodou byla opravdu maruska (znam jenom jednu, ale ta se takhle nevyjadruje) tak se mi prosim te predstav

s uctou lanc.
<reagovat 
čtenář hádej - 12.5.2001 > netušila jsem, že to tu funguje i jako seznamka hihihi
Jinak se mi to líbilo.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter