Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Úvod - Pomerančový džus z kolekce Žijeme svobodně?
Autor: Godard (Občasný) - publikováno 10.3.2001 (03:54:27), v časopise 12.3.2001
Chtěl bych zde v několika málo úvahách rozvést jednu základní myšlenku, nad kterou si již hezkou řádku let lámu hlavu a která mi dnes nějak nedala spát, a tak jsem vstal a napsal tyto první řádky. Ta otázka zní: „žijeme svobodně?“.
Pokud si dávám za cíl nějakou myšlenku rozebrat, měl bych nejdříve definovat základní pojmy, tedy pojem života a pojem svobody. Na tomto místě to však zatím dělat nebudu, zkusím vám ale pro začátek položit pár zkušebních otázek, jenž s hlavním tématem bezprostředně souvisejí.
Proč čtete tato slova? Myslíte si, že je čtete dobrovolně? Co vás přimělo k tomu, abyste se dostali až sem? A proč čtete dál? Myslíte si, že stále jednáte zcela svobodně nebo že vás nyní začínám tak trochu ovládat? A pokud s vámi manipuluji, proč tedy přesto čtete dál? Líbí se vám snad, že jste ovládáni, že váš život někdo řídí a že odpovědnost za něj proto nenesete tak úplně sami?
Ale dost už. Rozhodně vás nechci zbytečně a hloupě dráždit ani s vámi manipulovat, chci jen společně s vámi rozebrat názor na to, zda člověk (nebo spíše obecně bytost) může žít zcela svobodně či je jeho existence z větší míry okolním světem ovlivněna nebo dokonce zcela předurčena dávno před jeho narozením.
Tak to by jako úvod mohlo stačit. Na závěr jen dvě slova: „pomerančový džus“. A ti, kteří teď dostali chuť na pomerančový džus nebo třeba jen dostali žízeň a ptají se, zda jsem ji z větší míry způsobil já či zda ji zapříčinila jejich vlastní a neomezeně svobodná duše, nechť čtou mé úvahy zase někdy příště...


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 15.3.2001 > SVOBODA NENÍ NEPŘÍTOMNOST OVLIVNENI. Vždy nás ovlivňují druzí či jiné části nás. Jsou v nás zástupy, řekl W.Whitman. Svoboda je spíše nepřítomnost omezení hloupostí, nepochopení souvislostí a chybného jednání. Co se týče toto dzusu, jedná se o hypnozu a ta umí ještě daleko zajímavější věci...
Body: 1
<reagovat 
kaulik (Občasný) - 20.4.2001 > jo dobrý ... to je pravda ... a zároveň to není pravda ... ale jeto zajímavý to číst :))
Body: 5
<reagovat 
Ferdinand (Občasný) - 2.5.2001 > Svoboda je široký pojem. Ale v tomto případě pokládáš otázku proč číst, je to osud??? Já si stejně svobodně mohu přečíst jakoukoliv knihu, jakoýkoliv časopis a noviny.
Ale k tématu: Nejsme skutečně svobodní, řekl bych, protože svoboda je závislá na našem chápání a uvažování. Jsme uzavřeni v naší představivosti, která není dokonalá a navíc je už naplno vytvořená světem bez svobody. Je to podobně jak napsal romann- vždy nás ovlivňují druzí, jsme vtáhnuti a stáváme se závislími. Zdravím tě. FV
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter