Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Úděl mystika
Autor: romann (Občasný) - publikováno 17.8.2004 (10:49:53)

Zasvěcenec prožil v mystických meditacích skutečnosti o Realitě, jež nejsou a ještě staletí nebudou všeobecně známé. Mohl by o nich hovořit veřejně, ale jsou zčásti ezoterické, tj. vhodné jen pro nemnoho připravených jedinců. Proto často musí používat až příliš veliká zjednodušení a celým oblastem Poznání se zcela vyhnout. Není divu, že se duchovní knihy od sebe tak liší, každá má k tomuto zjednodušení jiný přístup.

Je v tom i pocit určité izolace. Otevřeně může hovořit pouze s božskými silami, což dělá denně a s ostatními zasvěcenci, jež jsou na stejné či vyšší úrovni.

Ví, že nikdo nemůže žít v nirváně v tomto světě, jen Ji občas navštívit v meditaci. Nemůže být ani stále zcela v Bohu. Vždy má pouze rozšířené vědomí, v kterém je více nadvědomí než jen trocha intuice. Sám nikdy nemůže říci, že je již hotov. Proces proměny a Poznávání je věčný ač řada duchovních knih říká opak.

Na druhé straně se nebojí náhody ani nehody, vše je virtuální trenažér mysli. Nachází se vlastně nepřetržitě ve Škole Boha s dokonalým vedením. Ani se nebojí nikoho a ničeho, ani že něco nezvládne. Vždy se má možnost zeptat Vševědoucnosti. Ani nemá strach z konce světa či budoucnosti lidstva, protože vše je naplánováno na Věčnost dopředu. Nerozčiluje se, protože ví, že Vše je jak má být. Vnímá jak co nejlépe žít, procházet procesem. Bývá to těžké, místy i dost bolestivé, ale útěk by byl podlou zbabělostí a stejně není kam.

Vše je zkrátka trochu Jinak. Že by měl vnitřní klid to také ne, mystika je vše jiné než klid. Žádná selanka, ale rychlý vývoj a učení, ale kdo to chce slyšet?

Je jakýmsi zdrojem jisker, jež zapálí oheň v srdcích lidí za stovky či tisíce let. To je vůle Boha a tak tomu vždy bylo a bude.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Robinsonka - 17.8.2004 > No mě trefí, to je úžasné ! To je fakt, hodně se o tom píše, ale jednoduše, protože, kdyby to řekli na rovinu, každý by řekl "tak tohle já nemusím, aniž by domyslely všechny pro ...". Nebyla jsem jiná. Je v tom určitá ilozolace a řekla bych ještě pocit soucitu s ostatními, např. s blízkými, že se s nimi nemůže otevřeně podělit, protože by sklidil nepochopení. Ale tím nemyslím, že by to bylo nějak špatně, vše je v naprostém pořádku.
Jasně, hotovo nikdy nemůže být, protože Proces je Nekonečný, v neustálé přeměně, v pohybu, tak jako Bůh ve své podstatě je Nekonečný Zářící Dokonalý Drahokam. Jen s těmi Nirvánickými stavy bych trochu nesouhlasila. Může v ní být dost často, ale to záleží na tom, jak komplexně na sobě pracuje. To je podobné, jako s řízením auta. Nejdřív nemáme čas vnímat příliš okolí, jsme soustředěni na řízení a ovládání auta, ale jak začene dokonale ovládat auto (tělo, myšlení) máme čas se rozhlížet po okolí a vnímat tak krásu a radost z řízení (být v neustálém lehčím stavu nirvány, kdy při meditacích dojde k úplnému sjednocení s Bohem s pocitem Celistovosti-Nekonečna).

Ale tohle je teda nádhera "Mystika je vše jiné než klid" - to teda souhlas. Spousta lidí si myslí, jak tyto jedinci utíkají před realitou bežného života (hele, oni se noří do meditace, rozmlouvají s Božskými silami, žijí ve snech,prostě jsou mimo), zatímco ve skutečnosti jsou plně ponořeni se vším, co k tomu patří do skutečného bytí a za své činy jsou připraveni nést následky a běžný život vnímají komplexně. Zatímco dřív jsem si myslívávala, však to nevadí, trochu průseru, to se svět nezboří, pak se to hezky nastřádalo a to byla pecka do palice - no a pak se řekne, bůh není, protože jinak by to nedopustil, není spravedlnost. K Bohu se z celého srdce modlí, až když jim teče do bot, a to tak, že velmi. Nikdo to nechce slyšet, je přece jednoduší čemu nerozumím odsoudit, hledat v tom háčky a chyby, než zjistit na vlastní kůži, jak se doopravdy věci mají ....
<reagovat 
čtenář edo - 17.8.2004 > mas uplnu pravdu ze rozsirenejsie vedomie ako "väčšina ludi" neni len prijemna vec uz len to ked sa ti zacinaju otvarat "mimozmysly" a zacinas vnimat energie z ludi a miest ktore nie vzdy su prijemne, trocha to trva kym sa v tom clovek nauci "chodit". ale nesuhlasim s tym ze "Ví, že nikdo nemůže žít v nirváně v tomto světě" nie ze by z vlastnej skusenosti ale myslim si ze moze ved preco by aj nie ved ked sa raz "dostanes do Jadra" tak preco z neho potom "vychadzat"? proste len si a Vies
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.8.2004 > díky, co se týče trvalého zůstávání v nirváně, podle toho co znám to fakt nejde, je to moc vysoko, blízko Bohu. Sám jsem tam nikdy nebyl a to mám meditací 65. Miloš Tam byl mockrát, ale jednak to spotřebuje tolik energie, že by to nevydržel a jednak je to zcela jiný svět, nelze být tady a Tam současně. Jde jen být v nižších božských stupních, tak do pětky, tj. světě intuice. Nejsme tak vyspělí a za jeden život se toho moc zvládnout nedá :-) Připsal jsem další drobnost http://www.totem.cz/enda1.php?a=71276
<reagovat 
 čtenář tms - 18.8.2004 > romann> můžeš mi prosím vysvětlit, proč setrvávání v nirváně spotřebovává energii?
a proč nelze být tam i tady současně?
dík
<reagovat 
Robinsonka (Občasný) - 18.8.2004 > Neustálé rozdělování tady a tam nahoře z nás dělá omezené prcky :)) Sama to pořád ještě dělám, (i když si to velmi hlídám), ale hlavně tehdy, když opravdu jsem zaměstnaná terapií a jsem více zaměřená na to, abych to zvládla dobře a nebyl to krok zpět a v souladu s Celkem. Být neustále v nirváně je možné a od určité čistoty těla to již nespotřebovává energii. Lze velmi dobře být tam i tady, protože tam i tady je Jedno, jen jsme zvyklý neustále v tom dělat rozdíl. To je ten háček, který nejsme schopni zpracovat a ochotni přijmout. V lehčím stavu nirvány být na obouch místech je přirozené a nedělá to žádné problémy (pokud nemáme problém sjednocené vnímat více úrovní najednou - pozor, to je docela důležité), naopak vše vidí člověk jasněji a dopodrobna. První stav zažití nirvány dává znamení, že jsi připraven pro tento stav a automaticky tě to žene si tento stav udržet nebo se do ní nořit stále časteji. Jednak právě kvůli výše psaným schopnostem a pak proto, že stav nirvány je bleskurychlá transformace hmotného těla současně i s energetickými těly. Při hlubokých stavech nirvány je trochu vnímání hmotného omezené, ale dá se fungovat jakžtakž. Např. že banální věc člověk dělá třeba 5 krát che che :)))))) Ale v tom stavu to nějak nevadí. Nacházíme se ve stavu, kde čas ani prostor příliš nevnímáme, ale kupovidu dá se to zvládnout. Přestavují se přitom energetická těla, přestavuje hmotné tělo na buněčné úrovni, naplnují se Božským světlem energetické cestičky, člověk si připadá jako Nekonečná světelná mapa Boha. Dějí se přitom hotové zázraky. Přirozeností každého člověka je být v nirváně stále, jestli si to ovšem dokáže připustit, že je si to zaslouží. Omezenost je pouze v hlavě :) A vo tom to je .... Takže já říkám "hurá do nirvány a parádně to rozjedem, uděláme mejdan nahore, který dole roztančí vše až až ... na kraj světa a ještě dál. Ale to už trochu blbnu. Každý věřte tomu, o čem jste ve svém zářivém nitru přesvědčeni a z těchto debat si vezměte to dobré, co vás obohatí a posune o krok dál :)))
Pozorně vnímat a přijímat, v tom je veliké kouzlo :)))))
<reagovat 
Miloš... (Občasný) - 18.8.2004 > Romane, Mira má pravdu, stále, ač se o to vědomě sice nesnažíš, z toho jak o mystice píšeš, tak to působí, že stále vyzdvihuješ své ego (a ještě více moje), působíš zbytečně dráždivě až arogantně, ke škodě všech. A je jedno ať píšeš o utrpení či dosažených "subjektivních" metách, ač se zdají či jsou plně reálné je z vnitřního pohledu jedno. A na druhé straně jen kritizuješ a odrazuješ druhé, bez ohledu na jakýkoliv osobní přístup a vžití se do pozice druhých, zkrátka v tomhle se nechováš jako duchovní člověk a natož jako osvícenec či pro začínající učitel, kterým už bys i třeba být mohl, vzhledem k tomu, čím jsi prošel, ač do dokonalosti vzhledem k nejí nedosažitelnosti mají všichni lidé stejně daleko. I z pohledu Boha jsme si všichni rovni, a ty stále většinou opovrhuješ (na tom vyvstanul i střet s Petrem-Arielem, vlastně i s Moonem).
Být Bohem (neboli vědomí Já za vším), tedy přehoupnout se přes lidské arch., jak mi řekli v poslední meditaci znamená přijmout pocit ze všech lidí vhledem k sobě a ty k nim, což neumím teď lépe vyjádřit, ale z toho se skládá naše nevědomá osobnost tady, z jednoho pohledu (postavení arch. našeho Já) vůči všem, neboť všech jsme částí a všichni naší,… jestli je to trochu srozumitelné?? ..To už vědomě či nevědomě procházejí, či odmítají všichni a tím jediným se z pohledu Krista a jeho lásky dá mluvit u určité úrovni, vyspělosti lidí v jejich Duchovním vědomí a postoji, neboť ten jedinou proměnou v celé Hře archetypů…

Body: 3
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.8.2004 > tms- proč spotřebovává energii? Protože mozek pracuje na 500 procent a to stojí hodně glukozy či čeho. Myslíš, že můžeš být jako hříšný člověk jen tak v čistém Bohu? Božský svět má své Zákony, lidem neznámé. Uvažuj logicky - může nemluvně na univerzitu? Můžeš připojit na psí hlavu lidskou? Můžeš připojit fén na 10 000 V?
Robinzonko, jako bys to neznala - hierarchie existuje, je pevně daná a má své zákony dané Bohem. Navíc meditace v nirváně jsou jen exkurze, není to pravé Bytí v Něm. Na to si musíš ještě dlouho počkat a není vůlí Boha to zvládnout na počkání. Už ten fakt, že jsi Tam i tady znamená, že Tam nejsi úplně.
Miloš - podle mě je problém v tom, že říkám lidem, co se jim nelíbí. Prostě si to přejí mít jinak. Iluze je pro ně víc než Realita. Nic nového, dějiny jsou plné podobných útoků, ještě nedávno byly i odbornou veřejností odmítány meteority i hypnoza. Semmelweis se zbláznil, když ho lidé přesvědčovali, že nevadí, když si porodníci nemyjí před porodem ruce a rodičky dál umíraly na sepsi... Jsme už takoví... Když jsme sem před 1500 lety přišli, byli jsme stoprocentní divoši i ostatní národy jsou takové. A co to je, 70 generací... Ale asi už mám opravdu mlčet, nebo mě zas ukřižují...
I tohle ale patří do Hry, jako Vše...
<reagovat 
čtenář Jesus - 18.8.2004 > Mamíííííííí, to je šleha, poď se podívat!
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.8.2004 > PF. To moje "ukřižování" proběhlo tak, že mě za podobné debaty udal jeden uznávaný duchovní člověk zaměstnavateli a ten mě přesně před rokem vyhodil.
Kromě toho spousta urážlivých článků na webu od lidí, kteří přičichli k mystice a pak hledali, kde nechal tesař díru :-) A ty argumenty, no paráda...
Kristus řekl - Kdo mě chce následovat, ať vezme svůj kříž a následuje mne. Budou vás pomlouvat a zabíjet, ale ducha nelze zabít. Asi všichni apoštolové tak skončili. I další - sv.Tereza, později prohlášena za Učitelku církve, byla vyšetřována inkvizicí, Sv.Jan z Kříže dokonce zavřen, další upáleni...
<reagovat 
čtenář Robinsonka - 18.8.2004 > Jesus, zavolám i Tatku, protože to je fakt šleha ;)))))))))
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.8.2004 > co se vám zdá divného, vždyt je v tom naprostá logika???
<reagovat 
čtenář Robinsonka - 18.8.2004 > Víš Romane, už toho opravdu dost znám a jak jistě víš sám, spousta stavů jsou slovy nesdělitelná ;) K Tvým dalším argumentům se vyjadřovat nebudu, nepovažuji to za obohacující a není mým koníčkem rozvíjet debaty o ničem. A toto je právě jedna z nich. Navíc si vážím tvých spousta dobrých textů, které jsi napsal a Tvoji momentální indispozici budu vnímat s ovládanou pošetilostí :)))))

Myslím, že někde v bibli se píše "neber jméno Boží nadarmo do úst". Vibrace Božích jmen osobně používám za úplně jiných situací :)) óóómmm
<reagovat 
romann (Občasný) - 20.8.2004 > Robinzonko, ty články i knihy vznikly tak, že jsem došel k určitému názoru díky komunikaci a místo abych si ho jen poznamenal, tak jsem z něj udělal článek. Taková cennost se přece nemůže založit do šuplete :-)
A když má někdo k tomu poznámky, tak mu řeknu co na srdci ...
Je to tedy vlastně určeno mě.

<reagovat 
Miloš... (Občasný) - 20.8.2004 > ...Jo, a církev Sv. i inkvizici ti nahrazují ineťáci a duchovní autority, se kterými se sám dáváš do křížku a nedáš pokoj, i když před tebou opakovaně bouchnou dveřmi,-) Pak už platí jenom, kdo chce kam, ...
...Ano, logiku to má, ale pro běžné lidi i duch. romantiky a po čase i pro "mágy" ovšem těžce nepřijatelnou. A kdo porušuje pravidlo podobnosti, ten to hold schytá....Což už dávno víš z praxe.-)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 11.8.2005 > Zasvěcenci to nemají snadné. Ale ... možná, že právě teď přišla ta doba, kdy se má mnoho zasvěcenců opět narodit. :-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter