Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Historie exhibicionismu
Autor: Lada Niola (Občasný) - publikováno 18.8.2004 (09:45:59)

Na počátku minulého století secesní cudnost spolu s kulturním přetlakem způsobila, že v Buloňském lesíku začali řádit takzvaní intelektuální exhibicionisté. Po večerech číhali na nicnetušící pařížské občany, kteří tam chodili venčit své písky s natupírovaným ocasy. Následný postup byl vždy týž: Intelektuál vyskočiv zpoza stromu rozevřel svůj dlouhý kabát, obnažil knihu s názvem ku příkladu Teorie literatury či něčeho jiného a jal se před nedobrovolným publikem ukájet hlasitým předčítáním. Agresivnější jedinci pak pod pohrůžkou psychického násilí nutili své oběti, aby zformulovaly svůj vlastní názor na daný intelektuální problém. V případě těch natvrdlejších ubožáků to trvalo až do ranního kuropění.

Tento fenomén se rychle šířil i za hranice země galského kohouta. Během několika měsíců britští intelektuálové zcela vytlačili psa baskervilského z jeho teritoria a za několik let vypukly intelektuální orgie i v Riegrových sadech a na Petříně. Evropou kráčel strach. Obyvatelé velkoměst, mnohdy lidé se sotva základním vzděláním, trávili svůj volný čas biflováním Krátkého úvodu do astrochemie a Dějin patologie zároveň a přitom se klepali hrůzou, že nakonec stejně narazí na exhibicionistu se slabostí pro kunsthistorii. Situace byla neúnosná.

Někteří odvážní Pařížané se přirozeně snažili na vlastní pěst bránit, přičemž se opět ukázalo, že nejlepší zbraní je hodně drsný útok. Tito lidé tváří v tvář rozparáděnému intelektuálovi udělali to samé co on. Také oni rozevřeli svůj oděv, avšak knihu nevytáhli. Jejich trýznitel při pohledu na prosté lidské tělo, které bylo samo o sobě tím nejpádnějším argumentem, většinou zavyl, odhodil bichli do křoviska a prchnul směrem do městské aglomerace. Spásný nápad založený na těchto zkušenostech se zrodil opět ve Francii. Právě tam byly založeny lidové milice složené z dobrovolníků, jejichž úkolem bylo vyhánět z parků prostým lidovým exhibicionismem exhibicionisty intelektuální. Ve třicátých letech se podobné řešení ujalo i u nás, jenže želbohu si nikdo neuvědomil, že se intelektuálové mezitím přestěhovali do kaváren. Proto až příště uvidíte obětavého milicionáře, jak se hrdinně obnažuje v parku a přitom trpí zimou a nudou, myslete na to, že to dělá jen a jen pro vaši ochranu, a vtiskněte mu do dlaně alespoň menší finanční obnos jako výraz díku.

 

Použitá literatura:

Grimeux, André: L´historie d´les nudist, Paris 2001.

Hook, John: The Exhibicionismus In The Woods Of Robin Hood, Edinburgh 2003.

Bečka, Karel: Marxismus exhibicionismus a jeho úloha v pokrokové společnosti, Praha 1955.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 18.8.2004 > teorie literatury je svinstvo...:)
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 18.8.2004 >
<reagovat 
Malke (Občasný) - 18.8.2004 > Yeehaa!! (Mimochodem, ať je to či není překlep, "Teorie literatury či něčeho jiného" je fskutku geniální!!)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.8.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 19.8.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 18.8.2004 > ten intelektualni exhibicionista...existuje i jeho virtualni verze? :)
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 19.8.2004 > peetea> obávám se, že ano :)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 19.8.2004 > peetea> já jednoho znám a je vážně drsnej....:)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.8.2004 > max bubakoff> meno? :)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 19.8.2004 > peetea> my nesmíme ani naznačovat...:)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.8.2004 > :-) výborné
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 18.8.2004 >

No konečně!!!!!!!

 

 

Dal bych časopis... ale nejsem redaktor prozy...

 

Tuhle jsem byl v MLP a vono tam ylo takový děvče... trochu mimo a půjčovalo so knihu: Jak si poradit skoro se vším. Taky dobrá.

 

emmete: jasněže :) ten filmeček je úŽASNEJ

 

helso francouzské revoluce: Močení prosti duze je osvědčenej způsob, jak vyvolat bouři!


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 19.8.2004 > drfaust> hale, tak ja si este, kuliva tobe, naposledy neco zaradim do casopisu :)
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 19.8.2004 > peetea> dík:)
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 19.8.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 19.8.2004 > Je to skvělé... nechceš to trochu prodloužit?
Body: 5
<reagovat 
 Lada Niola (Občasný) - 20.8.2004 > BorisCvek> to nejde, není dost odborné literatury :)
<reagovat 
MZF (Občasný) - 24.8.2004 > Vážně dobrý čtení...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 18.8.2004 > sem si vzpomněl na I was teenage intellectual :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 1.9.2004 > Emmet_RAY> přesně já taky.... - tady fakt chybí ten Michal David.....
Body: 5
<reagovat 
medii (Občasný) - 17.3.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
medii (Občasný) - 17.3.2005 >
Zapomela jsem napsat, ze je to dokonale!! :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter