Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Konzervativní řád
Autor: AlexBobrLetadlo (Občasný) - publikováno 13.3.2001 (20:20:57), v časopise 16.3.2001
Nemám rád církev
a tu její minulost
kus vlivu je mrtev
a pořád ho má dost

K čemu nám pomohly
křižácká tažení
jen špičky se dohodly
na krvi a lidském soužení

K čemu mi pomůže
poslanec konzervativní
co prasaty nazve muže
kteří se spolu milují

Čím pomůže Kláře
s dítětem v břichu
radikální hlas faráře -
potratem se dopustíš hříchu

Nezastávám se Klárky
a ani její nedbalosti
jen ať už zmizí války
mezi církví a společností

Netočím se však k víře zády
bez ní by naše životy klesly
co mi vadí jsou moc a řády
nic skvělého nám nepřinesly



Poznámky k tomuto příspěvku
Cid (Občasný) - 16.3.2001 > Konečně jasná myšlenka. V mnohém souhlasím, mnohé je příliš zjednodušené. Znám historii několika řádů a přinesli mnoho dobra. Od vzdělání k polévce pro chudé. To není zrovna málo. Mocné řády byly problém, ale již staletí neexistuje řád, jehož moc by byla tak velká, aby z ní mohlo vzejít nějaké reálné nebezpečí. Posledním takovým řádem byl řád Jezuitský, ale ten byl zrušen spíše protože hlásal, že hlas králů novověku není hlasem božím. Po svém obnovení již nikdy nezískal bývalý vliv.

Souhlasím s tím, že velká moc vždy byla církvi ke škodě. Bohužel, ale církev to jsou pouze lidé a dokonalý je pouze Bůh.
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 17.3.2001 > Což o to, idea by byla - teď ještě to zpracování. Když pominu to, že tažení pomohlA a ne pomohlY a nechám se tím, že je to ve "všehochuti" a ne v klasickejch verších, ukolíbat k tomu, že to nejspíš nemusí mít danej rytmus (i když...), přijde mi to celý takový nějaký nedotažený, jako bys to chtěl mít rychle ze stolu a dělat na něčem dalším. Chybí mi tam něco většího, nějaká myšlenka... takhle je to jen takový říkání, plný velkejch slov a malejch obratů, škoda.
Cid má pravdu - je to zjednodušený, prvoplánový. Ani já nemám rád církve (všechny), ale to jen proto, že zaclánějí v cestě k Bohu.

P.S.: Cide, při vší úctě (i když s pochybnostma pokud jde o to slovo "novověk") nebyl jezuitskej řád nikdy natolik významnej, aby se psal s velkým J. Vždycky jen s malým písmenkem na začátku...
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 17.3.2001 > Myslím, že v jistých dobách byla církev (i přes něco více či méně špatného) jediným záchytným světlým bodem. Vždyť vzpomeň na středověk, nějaké vzdělání (zvláště u chudšího obyvatelstva) bylo lze dosáhnout jedině v klášterech; v jejich knihovnách (v knihách o náboženství), což se vlastně týkalo veškerého umění, nejen toho psaného. Pohled by měl být vyvážený - nejen křížové výpravy a upalování čarodějnic přinesla církev.
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 18.3.2001 > ave keba
Body: 3
<reagovat 
Buick (Občasný) - 20.3.2001 > Vše řečeno. Ale vůbec nezáleží na tom, jestli je to jednostranné, ta trojka je za neumělou formu.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter