Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
"Nic neuchvátej, nic nevysílej" (P.C.)
Autor: .......... (Občasný) - publikováno 21.9.2004 (08:44:24)

nad rozbouřeným mořem

zněle

bílé útesy

- ve dne ty

a v noci ty

zarostlý ve vrstvách

 

slaním

 

divostí vln

a někde v bělosti

hnízda

křídla

neustálé pohyby

(udržet výšku)

 

rozpouštím bělost

ve svých temnotách

 

mám strach bolet

 

mám strach

- tam kde se

potká

moře a břeh

- v mušlích

dech

temnot času

 

ucho a dech

 

a hnízdo klidu

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ouvej (Občasný) - 21.9.2004 > *****
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 21.9.2004 >

Strach není dobrý společník a průvodce už vůbec ne.

Možná lépe rozpouštět temnoty v bělosti křídel.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 21.9.2004 > P. C.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 21.9.2004 > egil> mám teď doma samou hodnotnou literaturu, ti mpji Reynkové a Holanové a Rilkové už byli zaprášení, Šiktanc a Celan jim dělají dobrou společnost:)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 21.9.2004 >
Body: 5
<reagovat 
afro (Občasný) - 21.9.2004 >

Moc pěkná!


<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 21.9.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 21.9.2004 > Moc.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
***** (Občasný) - 21.9.2004 > ***
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
f_moll (Občasný) - 21.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 22.9.2004 >
<reagovat 
wiktorie (Občasný) - 22.9.2004 > chtěla jsem vybrat verš, co zaujal a zaujaly všechny
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.9.2004 > takovou hlavu bych nechtěl..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mira (Občasný) - 23.9.2004 > .....
Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 24.9.2004 > :) nojo, Felipe ... :) tak jo
<reagovat 
rohe (Občasný) - 21.9.2004 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 24.9.2004 > rohe> zajímá Tě interpretace poezie : tak si počti:)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 24.9.2004 > taky jsem si početla a usoudila jsem, že Felipe je asi provokatér, že?:)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.9.2004 > vever> Ano, správně, takhle je to třeba brát.
<reagovat 
rohe (Občasný) - 25.9.2004 >
<reagovat 
valmez (Občasný) - 25.9.2004 > Pan Felipe je vlastně ˇšťastný člověk. Má fantazii i odvahu být blízko záchodovým mušlím, nejspíš podnapilý, což jeho fantazii znásobuje a omlouvá.
Jediné, co mu nezávidím je schopnost nevidět člověka a považovat to za ctnost

Líbí se mi
Body: 5
<reagovat 
valmez (Občasný) - 25.9.2004 > .
<reagovat 
vymazat (Občasný) - 25.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 24.9.2004 > Znovu jsem si ji vychutnala. Je opravdu krásná - ale to už jsem ti psala, že jsem si vytvořila na té tvé poezii závislost. Víš, že mi jednou kdosi napsal k jedné mé básni, že to vypadá, jakobys to psala ty? to byla největší pocta. :-)))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 24.9.2004 > ouvej> díky:) no, však jsme psaly ... :))) no, tak je to svým způsobem poklona:)
<reagovat 
 rakovinoha (Občasný) - 26.9.2004 > ouvej> veveřino veršůvky jsou dobrá droga... hihi.
a ty jako ona nepíšeš. to musel bejt nějakej přesmyk. to by bylo divný, kdyby byly dvě. tím tedy nechci říct, že ostravské dumky nemaj svý kouzlo. hihi
Doporučil 
<reagovat 
rohe (Občasný) - 24.9.2004 > Tímhle stylem se dá "rozebrat" úplně každá báseň.. škoda, že nám Felipe ještě nic nenapsal :-)
jako kritika je to bezcené.. hloupá zlomyslnost.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 26.9.2004 > rohe> Felipe nám napsal, ale smazal po sobě stopy... pročpak asi???
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 26.9.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.9.2004 > co se tvých básních týče, kdos tu poznamenal, že jsou to takové víry, což potvrzuji, ale závislost jsem si na nich nevytvořil, anžto nechci být zachycen... ale tu a tam... (jestli máš námitky, dej vědět)
Body: 5
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > ariel> nemám - považuji to za rozumné:)
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 24.9.2004 >

ROZBOR

 

Báseň ve mně dlouho probouzela - jak praví drfaust - "nějaké pocity, jen jsem nevěděl jaké." Řečeno také s drfaustem "váhal jsem, zda se jedná o báseň, nebo zda to báseň není, což mne nesmírně vzrušovalo".

 

Takto vzrušen a předpřipraven, začal jsem přemýšlet, o čem asi tato báseň vlastně je. Začal jsem hledat ústřední motiv, symbol, neváhám říci přímo Ariadninu nit...

 

Čtu pozorněji - voda, bělost, vlny, bělost, voda, bouře, bolest... ANO - ústředním motivem básně (o níž tedy vlastně nevím, zda je to báseň, což mne - jak rád zopakuji s drafustem - nesmírně vzrušuje) jsou záchodové mušle.

 

Autor (či autorka, neobtěžuji se kliknout na nick) popisuje s přímo "lyryckou" rafinovaností, kterak usedá (snad v podnapilém stavu?) na záchodovou mušli. Opět přišel jako druhý, rozbouřené moře dosud hučí. (Ano, ve společné domácnosti bývá jeden většinou rychlejší...) Podstatné je udržet se na mušli a nespadnout (odtud podezření, že dřepící autor je podnapilý).

 

Nazvat větry "dechem temnot času" považuji za jeden z nesporných vrcholů burlesky, za který by se nemusel stydět ani velký Lúkiános, ani Rebellais, ani Cervantes.

 

Ještě že máme každý doma své hnízdo klidu. (Za nepůvodnost a klišoidní "symboly" s chutí sestřelím bodový průměr.)


Body: 2
<reagovat 
 vymazat (Občasný) - 25.9.2004 > Felipe> Každý hledáme, co nám nejvíce schází. Tomu, kdo je podnapilý, záchodová mušle schází velmi naléhavě.Ten, koho vzrušuje záchodová mušle, má život poněkud ochuzen o možnost své vzrušení realizovat obvykle příjemnějším způsobem. Ještě, že má Felipe své hnízdo klidu. Třeba se tam uklidní
<reagovat 
 rakovinoha (Občasný) - 26.9.2004 > Felipe> hele, a to slovo "slaním", jak by sis s nim poradil?
já na něj koukám dosti nevěřícně. ale z klidu mě to nevyhodilo. :o)
Body: 5
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 26.9.2004 > Felipe> 

Ne že bych chtěl zrovna souhlasit tady s panem Felipem (nebo paní, nedíval jsem se na nick) ale myslím, že jeho kritika je dost poučná.

Ona se ta báseň opravdu hezky čte (až na zněle a slaním). Ale to je všechno. Nevšední obrazy- fajn. Kontrasty (rozpouštím bělost ve svých temnotách) - taky fajn. Ale co nějaká ta ariadnina nit??? Kde je smysl, provázanost nebo nějaký ten ústřední motiv. Je to tak složité, až nickdo neví, co to vlastně říká. Kde je nějaká logika???? Cokoli???

Felipe:

"Takto vzrušen a předpřipraven, začal jsem přemýšlet, o čem asi tato báseň vlastně je. Začal jsem hledat ústřední motiv, symbol, neváhám říci přímo Ariadninu nit..."

Tohle je pro mne ústřední věta té kritiky. A ne pisoáry.

Body raděj dávat nebudu, už takhle mne asi ukamenujete.


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis> :) bez komentáře ... :)
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 27.9.2004 > vever> Ano- ať žijí císařovi nové šaty!
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis> nevím, jestli jsem poslala avi - napravuji
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis>  Jannis, nezlob se - každý vidíme něco někde jinde asi - četla jsem si pár Tvých věcí - jsou velmi - jak bych to řekla - nekomplikované - nedivím se, že nevidíš tady v tom textu to, co třeba někdo jiný vidí - buď tak laskav (a) ale - a nepřičítej chybu svou tomu textu, ano? díky moc ... a přeju hezký den

<reagovat 
Yfča (Občasný) - 27.9.2004 > *********
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis, nezlob se - každý vidíme něco někde jinde asi - četla jsem si pár Tvých věcí - jsou velmi - jak bych to řekla - nekomplikované - nedivím se, že nevidíš tady v tom textu to, co třeba někdo jiný vidí - buď tak laskav (a) ale - a nepřičítej chybu svou tomu textu, ano? díky moc ... a přeju hezký den
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 27.9.2004 > vever> 

Jo. je to tak. Dost možná to prostě nechápu. Byl čas, kdy jsem psal dost podobné věci, všichni to chválili a byli z toho hrozně nadšený. Až jednou si to někdo přečetl, chvíli se na to díval a pak řekl:" No, hezký a vo čem to je?" No a já nebyl schopnej najít nějakou kloudnou odpověď. Od tý doby píšu- jak říkáš- nekomplikovaně-. Abych vždy věděl, jaký to má smysl. A nemusel se čevenat, až se mě na to někdo naivně zeptá.

 


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis> nečervenám se:)  a píšu i jinými způsoby - přečti si - taky hledám svůj směr výpovědi - a vím přesně, o čem píšu:) - NAPROSTO přesně:)
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 27.9.2004 > vever> Ale jo, některý tvoje věco se mi hrozně líbí. Nemluvím o tvé poezii obecně.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 27.9.2004 > Jannis> 

ne, mluvíš o TOMTO textu - a mluvíš o to, že nemá smysl - já Ti říkám, že ho nevidíš, to je vše ... císařovy nové šaty se v tomto případě prostě nekonají:)

a to je vše:)

 

a to je poezie:)  ahoj


<reagovat 
Helen (Občasný) - 28.9.2004 > Moc se mi líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 29.9.2004 >

Zůstal jsem dlužen výklad slova "slaním"... Slaním je neo-eufemismus pro močení. Pochází ze slova "sůl" a jedná se o standardní lyrycko-faustovské prznění běžného jazykového úzu. Slaním tedy znamená "solím", v přeneseném kontextu šifrované básně - močím.

 

Autorka tedy nejprve močí, kaká až poté, což je dosti standardní postup.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter