Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Zvířecí záchranka
Autor: Maxik (Občasný) - publikováno 0.0.0000 (00:00:00), v časopise 21.3.2001
Byli jsme s Luckou na poslední letošní společném vandru na dva dny v nejkrásnějším a nejdivočejším kraji, který se dá v okolí Prahy najít. Byl právě přelom října a listopadu a my byli ve vojenských Brdech mezi Příbramí a Rožmitálem pod kopcem, kterému se od nepaměti říká Třemšín.
Byla zamračená sobota a my měli v nohách skoro dvacet kilometrů a naše nálada začala klesat. Pomalu jsme se přibližovali ke hrázi Padrťských rybníků a mlčky vnímali podzimní přírodu a užívali si všudypřítomný klid a rovnováhu. Nohy mě dřely, v ústech bylo sucho, a tak jsem začal hýřit dobrou náladou a neutuchajícím optimismem. V těchto situacích to náramně dobře umím a málokdy si uvědomuji, jak tím neobyčejně drásám okolí. Ve chvílím, kdy chce být většina lidí sama se svou únavou, náladou i myšlenkami, bývám neodbytný svými chytrými radami a všetečnými otázkami.
Každopádně, byli jsme na Padrtích, kde je opravdu nádherně a i když jsem zde byl již poněkolikáté, nebyl jsem zklamán. Zlatá tráva, červenohnědé listy na osamělých stromech a v dálce se lesknoucí voda Padrťského jezera. Absolutní vyrovnanost zdejší krajiny jí dává punc panenské přírody, i když vím, že slouží jako cvičiště pro armádu. To ale není důležité, protože tanky jsou daleko, stejně jako doby, kdy armáda investovala do podobných podniků neuvěřitelné spousty peněz. Dneska byla celá zeměkoule naše! Zvedám své bolavé nohy a dávám pozor, abych nešlapal na unavené brouky sunoucí se přes cestu. I já si dokáži lehce nabytého majetku celý večer vážit. Lucka mě pobavené pozoruje, a tak se jí najednou ptám: „Myslíš, že mají zvířata nárok na svojí vlastní záchranku?". Lucie se místo odpovědi strašně směje a já jsem trochu smutný. Mezi výbuchy smíchu a mým udiveným pohledem ze sebe Lucie vyráží: „To...to myslíš vážně?!". Asi jsem se tvářil opravdu tragicky, protože Lucka mojí otázku nevzala tak vážně, jak jsem jí položil. „Jasně, to víš že jo..", rozvíjím svůj entuziasmus do nekonečné debaty se svou krásnou zrzavou společnicí a přitom dávám pozor, abych nešlapal na bolavé puchýře. Zvířata jsou přeci něco jako lidé, taková veverka, pes kočka, nebo mravenec, vysvětluji trpělivě. Skoro všechno mají jako my. Hlavu, nohy, zážitky, problémy i starosti, jenom kabát mají trochu jiný. Takové zvířátko přece může mít autonehodu, srdeční selhání, nebo dokonce úraz! Člověka, když se mu něco podobného stane, odveze vždycky houkající dodávka, o našich srstnatých bratrech se moc nemluví.
Pouštím se ale na tenký led. Zrzavá Lucka ne mě nenechává nitku suchou. Zvíře přece není člověk! Život člověka je důležitější, než kohokoli jiného! Takovéto a jiné pravdy lítají vzduchem. Hodně věcí se říká a hodně věcí je pravda. Mnozí mě ukamenují, ale hodně čtyřnožců má větší právo užívat si sluníčka víc, než mnozí z nás. Občas mi připadá, že vedu smutný a marný život. To se mi stává vždy, když se koukám na naší fenku, pudlici Káču. Kdybych se jen uměl radovat s tolika věcí jako ona! Vím, že není jediná, která to dokáže. To umějí všichni psi v našem okolí a k tomu dokáží ještě metráky radosti a lásky k tomu rozdávat. Každé takové zvíře se pak jeví jako mnohem vzácnější druh než člověk, který se neustále množí. Jenom těch ostatních živočichů kvapem ubývá. No nevím, kdo tu péči opravdu potřebuje. Vím, moje řeči znějí hrdinsky, až mě rozbolí hlava, budu první, kdo bude shánět hojivou mast, ale teď jsem doma a teď hájím zájmy světa zvířat!
Tak tedy kráčíme po Brdech, na kraj padá tma a já se snažím Lucku přesvědčit o své pravdě. Zrzka je trochu mimo, aspoň zatím, protože neví co jsou mé noční debaty s kočkou Kočkou, ani neví, jaké to je usínat vedle věrného psa. Jednou to ale třeba pozná a pak mi dá určitě za pravdu.
Už je noc a Lucie dávno spí, měsíc jí svítí do zrzavých loken. Její podoba s veverkou, královnou větví je největší. Alespoň v mých představách. Dobrou noc psi, kočky, veverky a mravenci. Další den a nové radosti přijdou za chvíli!


Poznámky k tomuto příspěvku
marjanka (Občasný) - 21.3.2001 > :) tak to už je třetí kočka, která znám a jmenuje se Kočka:))) moc líbí
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 21.3.2001 > Já mam kocourka, jmenuje se Kocour.
(To myslim vážně, vypadal ještě nedávno jako ikonka Kelly, ale už vyrostl.)
<reagovat 
čtenář Karla - 21.3.2001 > Líbilo :))), jsem zvědavá,jaká bude další Tvá povídka Maxiku, už se na ni moooc těším :o)
Body: 5
<reagovat 
Vea (Občasný) - 21.3.2001 > Moc pěkný! Taky si myslím, že zvířata velikej nárok na život, ačkoli jim to mnohdy upíráme... :(
Taky mám kocoura, ale menuje se Shakespeare :)
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 21.3.2001 > wopi: Náš kocour se sice oficiálně jmenuje Peruán, ale říkáme mu taky kocour:)) a další havěť kočičí se jmenuje Sovička, Hovulka, Fantomek, Zlatuška a Kleopatra:)))
<reagovat 
wopi (Občasný) - 21.3.2001 > Šejkspír je krásné jméno. I Hovulka. Sovička taky, ale tak se jmenoval i jeden džungarák.
To koukám, kolik je tu kočkomilů. :-))))
Jo, ještě že jsem se vrátil, musim dát smajla.
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 21.3.2001 > džungaráčky jsem měla taky:) mišutku a kulíška:)))) a pak bílou myš Julinku, černou Sazinku a bodlinatou myšku Zuzanku:))
<reagovat 
wopi (Občasný) - 21.3.2001 > Až na tu bodlinatku mi to něco říká. Zuzanku si představit neumím :(((
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 21.3.2001 > Je to taková větší myš pískové barvy, má obrovská černá kukadla jako korálky a na zádech bodlinky:))) A upadává jí ocas, když ji za něj někdo chytí:) Zuzanka uměla skákat salta a byla neochočitelná, protože jsme si ji pořídili jako už starší myšku... ale byla s ní sranda:)
<reagovat 
Vea (Občasný) - 22.3.2001 > Teda, to si nedokazu predstavit mysku, ktery upadava ocasek jako jesterce... a ty bodlinky, neni to nejaky krizenec mysi, jesterky a jezka? :)
Ja zase mam krecka, momentalne cernou Julinku, pred ni byla cerna Perlicka, pred ni zrzavej Wikomt, este drive hnedosedivej Sedak a jako prvni byla strakata Hnedka.
Julca je ale prvni krecek, kterej mi beha v tom kole pro hlodavce :) Ale mazana je stejne jako ti ostatni pred ni...
<reagovat 
wopi (Občasný) - 22.3.2001 > Tedy, když už jsme z toho udělali auditko o zvířatech, měli jsme džungaráky se jmény Kowalski (viz Primal Screem), Pernilka (viz Wiberg), Pošík (viz rally závodník), Cvrček (dtto), Všudík Všudybílek (prozkoumal PEČLIVĚ celý byt) a kocoura Jimiho (viz Hendrix) - jediný kocour, který miloval řev elektrické kytary a lehal si k repráku (navíc byl černý) :-))).
<reagovat 
Maxik (Občasný) - 23.3.2001 > Chystám povídání o Kočce... doufám jen, že to nebude kultovní dílo. (DEFINICE: Kultovní film, knížka, nebo jiný projev umělce je takový, kterému zpravidla nikdo nerozumí, ale jeho konzumenti se navzájem ubezpečují, jak k nim autor hluboce promluvil :o)) Ale ted vážně: Povidani o kočce Kočce je vyprávění o jejích sklepních, bytových i dvorkových dobrodružstvích. Jsou tam její smutky i radosti. Je to svět jiných barev, jiných hodnot....
<reagovat 
Vea (Občasný) - 23.3.2001 > Hihi, a to se máma doma děsí, co si o mně pomyslí lidi, když venku na zahradě oslovuji kocoura Šejkspíre... :)
No, ale co mě štve - sestra, která mýmu broukovi kocouřímu říká Vilíku...
Tak to už se na to povídání o Kočce těším :)
<reagovat 
wopi (Občasný) - 23.3.2001 > Maxik: jako milovník koček se velice těším

Vea: Vilíku je :-))))), já bych mu říkal Šejky :-)
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 25.3.2001 > OSLOVOVAT KOCOURA ŠEJKSPÍRE JE JEŠTĚ FAJN.... JENŽE, KDYŽ JÁ VOLÁM NA KOČKY SOVO NEBO HOVULE (A TOTO JMÉNO MÁ JEŠTĚ DALŠÍ VARIANTY), VŠICHNI SI MYSLÍ, ŽE JSEM MAGOR:)))
MAXIK: UŽ SE TĚŠÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍM:))
<reagovat 
wopi (Občasný) - 25.3.2001 > marj. :-)))))
<reagovat 
Buick (Občasný) - 28.3.2001 > Pro Prahu je zvířecí záchranka součástí Integrovaného záchranného systému. Telefonní čísla jsou : 0602 32 22 12 nebo 0608 32 22 12
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter