Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odlišnosti skutečného mystického vývoje od představ ega
Autor: romann (Občasný) - publikováno 30.9.2004 (08:26:37)

Ego se snaží sebe po svém zbožštit a mít klid, ale jeho přání jsou naivní. Je to projev nezralosti, ale mystika není její úkryt. Až dlohodobou mystickou zkušeností lze poznat rozdíly mezi původními názory a realitou:

Ne pasivita ale tvořivost, aktivní odevzdanost. Ne askeze. Ne pokrytecké potlačování problémů, ale odkrývání jich a odmítání chybných sklonů. Ne celibát a odmítání masa (zpočátku). Nikoliv žít v ústraní, ale život ve společnosti, protože je dokonalou školou Boha. Ne snaha o zastavení myšlení, ticho a klid, ale aktivní a kvalitní vnímání intuicí, chápání a jednání. Nejde o nirvánu, ale o rozšířené vědomí.Nevytvářet si představy o Bohu, ale prožívat Jej.

Nic není zvlášť posvátné, jen s Ním hovořit a prožívat Jej. Ne sebepopírání, ale učení se. Ne okamžité osvícení, ale celoživotní proces s dynamickým střídáním stavů, jež obsahují i problémy a bolesti. Nikoliv prázdnota a konec individuality, ale hrdá vznešenost, být plný živého Boha. Ne jednoduchá demagogie, ale postupné poznávání nekonečně složité Reality, spleti souvislostí. Ne se osvobodit od inkarnací, ale postupné procházení vyššími úrovněmi vědomí. Nikoliv kouzelný proutek okamžité proměny, ale rychlejší učení. Nečekat uznání, ale spíše nepochopení okolí.

Ne meditace ticha, ale extáze dynamiky Tvorby dějů a pocitů Boha. Ne si rozhodovat o všem, ale vždy pod osobním vedením Boha. On neodvaluje kameny z cesty, ale zkouší v zátěži.

 

Nedostatky v přístupu zájemců

Podle zkušeností většina začátečníků brzo odpadne. Každá profesionalita v tvůrčí práci totiž vyžaduje vůli začít, stálé úsilí a praxi. Na počátku mystického vývoje je dohoda s božskými silami o intenzivní výuce na Jejich Univerzitě. Zájemci by si měli uvědomit, co je čeká. Rozhodně to není žádná zábava či selanka. Proces je náročnější, delší a zcela jiný než čekali, to však zjišťují studenti všech univerzit.

Postupně mají pochopit logiku výuky. Bylo by naivní si myslet, že prvním rozhovorem s božskými silami problémy samy zmizí. Nelze od odpovědí čekat úplná řešení, ale náznaky nových pohledů. Povrchní naivita a planá romantika zde nemá místo. Život je nekonečně složitý a ani nelze dosáhnout úplného Poznání v krátké době. Skrytý důvod nechuti pracovat je také v tom, že ego chce žít ve zvyku a zdánlivé jistotě.

Jaký kdo je, takovou má Cestu a výsledky. Pokud požadované vlastnosti nemá, projeví se to brzy negativně na jeho výsledcích. Zájemci nechtějí připustit, že názory božských sil jsou Jiné než jejich, realitou jim nadřazenou. Je u nich možno pozorovat zamilovanost do své iluzorní představy o duchovnosti. Proto nechtějí hovořit s Bohem, ani Ho prožívat.

Vnitřně nechtějí opustit známý a omezený svět ega. O vstup do božského v podstatě příliš nestojí, i když tvrdí opak. Za touhou po Bohu také bývá skryta touha po partnerovi, zbavení se problémů apod. Je to podobné přenosu v psychoterapii.

Často ani neznají nebo podceňují vlastní problémy a zveličují nedostatky ostatních. Jsou příliš vázáni na emoce, které jsou často logice nepřístupné. Přes opakovaná upozornění se nechtějí vzdát svých omylů, odmítají psychoterapii, protože je bolí. Vynucují si naivní a škodlivé cíle. Touží jen získávat duchovní informace, v horším případě magické schopnosti, kterými by se mohli předvádět. Podmínkou je poslouchat božské síly stejně jako hlas svědomí či intuice.

Běžné je falešné odevzdání se, za kterým je pouhá rigidita a neochota to skutečně udělat. Neuvědomují si, že myšlení nemůže zcela pochopit vyšší dimenzi, než je samo. Magie ega je proti Ní směšná. Spodek si nesmí hrát na Vršek. Ego nestvořilo tento svět a jeho vůle nesmí být v rozporu s vůlí vyšších, i když prozatím nevědomých částí. Pokud zasvěcenec s takovým přístupem channeling dělá, bývá mnoha i nepříjemnými událostmi upozorňován, pak i trestán za svůj chybný přístup.

 

Nelze si myslet, že se ego ochotně vzdá svého zdánlivě dominantního postavení. Zájemci musí přijmout, že:

-Budou se jim rozpadat nezralé životní názory

-Proces je zcala v rukách božských sil, ani nebudou vědět vše co by chtěli

-Božské síly jsou vždy chytřejší než myšlení. Budou různými způsoby neustále upozorňováni na své nedostatky v jednání a nutnost s nimi pracovat. O některých ani nevěděli, protože byly potlačeny. Základní rysy osobnosti se však nebudou příliš měnit

-Opakovaně se jim budou zesilovat disharmonie, aby se jich zbavili, ale bolestivě poznají, jak jsou k nim připoutáni. Bolí i odstraňování různých druhů strachu

-Budou poznávat svou minulost mnoha inkarnací, případně i problémy v budoucnosti

-Setkají se s lidmi, kterým v minulosti ublížili, a budou to napravovat

1-Události se urychlí, poznají jejich pozadí. Informace se na ně budou valit jako lavina

2-Intenzivní duchovní vývoj přináší únavu, jež má mnoho příčin a významů. Spotřebuje se zejména na transformaci, komunikaci i na odstranění bloků. Mozek, zejména v meditacích, pracuje naplno a to stojí hodně energie. Zátěž však dostanou vždy jen takovou, aby mohli vše potřebné zvládnout.

-Odtrhnou se od životního stylu ostatních lidí i s vyplývajícími následky. Nepochopení druhých jim blokuje přísun energie, navíc si ji uzavírají tím, že se od nich oddělují. Je důležité neztrácet s lidmi kontakt a přátelsky je akceptovat.

-Budou se lekat ohromivé Věčnosti, Nekonečnosti a Dokonalosti Boha i nových schopností

-V některých kapitolách se jim zhorší duševní stabilita a vůle pokračovat.

-Zažijí méně příjemné až bolestivé pocity při transformačních procesech

-Častý je nedostatek spánku v nočních meditacích a operacích

-Nebudou moci dělat, číst i poslouchat, co by chtěl, rozhodující slovo bude mít jejich nadvědomí

-Uvědomí si, že vše ve vesmíru je božskému známé, nelze nic skrýt

-Božské síly se nevyhýbají výchovným trestům, ač se to nerado přiznává

-Poznají, že lidský i božský život je trochu Jiný, než si mysleli či vyčetli

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 30.9.2004 > ty mandaly jsou automatickou kresbou Miloše. Tak nějak, ale multidimenzinálně to u Boha vypadá... Stručně vyjádřeno víření fraktálů archetypů... Archetypy za archetypy, donekonečna...
<reagovat 
dracek (Občasný) - 30.9.2004 > Oceňuji všechna slova jsou pravdivá bez nadbytku. Pravda.

Obrázek je zajímavý, zajímal by mě způsob tvorby.
<reagovat 
čtenář fischenka - 1.10.2004 > Je to takové plné vírů.Ponoření není možné,je to příliš dělené,chaos v ploše.Nějaká hmota v základu,kde je lehkost bytí?Nebo živelnost nabízená v článku nad?
Domnívám se,že obrázek by posloužil spíš k diagnostice,zvláště co se týká barev.
Názor z pohledu estetiky - pěkné.

<reagovat 
romann (Občasný) - 1.10.2004 > sama prožij Boha, fischenko a pak maluj vlastní. On je vidí velmi často, i mezi meditacemi, přepínají se. Je to příprava na vidění archetypů kolem všeho, jež vše vysvětlují, jako aura. BTW- trochu jsem to upgradoval... never ending story
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.10.2004 > ještě jsem k tomu přidal dvě související kapitoly z druhého vydání. Tvorba? To samo... Pak se několik obrazů dá na sebe... Ale jak to tak čtu, vůbec se nedivím, že se nikdo do mystiky nehrne. Ale lézt K2 je těžší a kolik lidí se o to pokoušelo...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter