Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Děkuji
Autor: Lerit (Občasný) - publikováno 8.10.2004 (19:57:22)

DĚKUJI

 

Jako dítě měl každý z nás spoustu snů. Většina z nich byla bláhová, ale takové už sny bývají. Během času se některé z nich rozplynou, některé zůstanou v podobě úsměvných vzpomínek na nesplněná přání. Zlatovlasé princezny a vznešené rytíře jsme zanechali v jednom ze šuplíků se štítkem ,,dětství", ale pootevřeli jsme jiné zásuvky. Naši současní hrdinové už nemají nadpřirozené schopnosti, ale to nevadí, jedna z předností, kterou obdivujeme stejně dnes jako před lety, jim zůstala. Mají moc plnit naše sny. Ztělesňují to, po čem sami tajně toužíme. Chceme být alespoň na chvíli součástí velkého vítězství, vstoupit do děje a nejenom ho žít, ale také ho prožít. A jsou lidé, kteří nám to umožňují. Prostřednictvím jejich snů si částečně plníme své vlastní. A za to jim patří náš obdiv, stali se hrdiny dospělých. Zdálo by se tedy, že každý, kdo přivede k životu jeden lidský sen, ať už činem velkým nebo titěrným, zaslouží si být alespoň naším soukromým hrdinou.

Svět dospělých bohužel nemá vždy stejná pravidla, jako ten dětský, a proto ne každé splněné přání se dočká vděku. Není snad divoké milování také to, po čem toužíme? Není tím, co bychom chtěli zažít? Myslím, že je. Proč se tedy k lidem, kteří našim představám propůjčují tělo, obracíme zády? Jsou snad horší jenom proto, že ztělesňují špatný sen? Já osobně neznám přání bez majitele, sen, který se zdá sám sobě. Všichni ti, kterým patří ,,špatné sny", museli oněmět. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, proč nahlas nepoděkují za svá splněná přání.



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 8.10.2004 > teda nevim proč to je v pohádkách, ale já osobně bych taky rád poděkoval našim i zahraničním pornohvězdám.....
<reagovat 
Lerit (Občasný) - 8.10.2004 > Pohádka je malinko překlep, jinak to je fejeton.
<reagovat 
MZF (Občasný) - 9.10.2004 >

Já bych neřekl, že je to fejeton. Dal bych to jenom do próz bez dalšího škatulkování. Těžko hodnotit, co to opravdu je. Sám bych jenom hádal.

 

Ke konci se ti ta myšlenka trochu drolí a rozmazává.


<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 9.10.2004 > Úvaha, snad nejspíš.
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 10.10.2004 > Tohle je docela dobré... chtělo by to trochu dopracovat a prodloužit (TROCHU!). V tom případě bych to rád publikoval v listopadovém Tématu:

www.gasbag.wz.cz/tema

Podmínka je: vyjde to pod Tvým pravým jménem a napíšeš mi pár vět do rubriky "O autorech". Napiš mi na mail: cvekb@seznam.cz

Boris


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 11.10.2004 > Mně to přijde spíš jako úvaha a ještě nedomyšlená. A co ti, kteří si ukuteční svůj sen (který bývá snem řady lidí) za cenu utrpení druhých? Diktátoři např. Já ti nevím, ale působí to na mě celé jako plácání. Tuším, že tvoje myšlenka byla dobrá , leč nepovedlo se ji jasně a srozumitelně formulovat. Pardon.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter