Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Množina prázdných vět
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 14.10.2004 (00:19:48)


Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 13.10.2004 > Do textu v text! (zobrazovaná část kódu představuje skutečný kód Totemu při odpublikování díla jako poezie / vložen *.jpeg)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 13.10.2004 >
pardon, až na font, který samozřejmě, jak se můžete dočíst, odkazuje na Verdanu... tu mi bohužel Corel nekodoval diakriticky (byť mě tím velmi udivil), takže zobrazený text je bohužel Arial Unicode MS

<reagovat 
afro (Občasný) - 14.10.2004 > Dobrej nápad... minimálně z estetického hlediska fajn.
<reagovat 
kalais (Občasný) - 14.10.2004 > ja
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
T24 (Občasný) - 14.10.2004 > Hm, to je teda ultra. Je to k něčemu dobrý?
K jídlu to není, ke čtení vůbec,a slabý by to bylo i jako podklad k titulkům večerních zpráv.Ale experimentovat se musí, a někdo musí prozkoumat slepou uličku, aby mohl říct : "Tudy ne, přátelé"
<reagovat 
.......... (Občasný) - 14.10.2004 > i tady ... fajn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 14.10.2004 > Byla jsem se znovu podívat, v jaké kategorii se text nachází.
Člověk stále zkouší, hledá....ještě jiný výraz, jiné zobrazení, zřetězení - to vidím jako dobré.
Ten výsledek mě tady ale o poezii nepřesvědčil - byť název a text na sebe nějak reagují, záměr přečíst lze atd.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 14.10.2004 > Jo a teď bych chtěl napsat stejným způsobem třeba nějakou milostnou básničku... tak aby to působilo jako v křeči...
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 14.10.2004 > ve srozumitelné lidské křeči nedorozumění...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.10.2004 > jako experiment dobrý :o)

líbí se mi "Jako text sbíráš v druhém, blížíš se" - jinak nějak nevím, co říct...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 15.10.2004 > jo ale esteticky je to malebné :o))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.10.2004 >

Na matiku mě vždycky utáhmeš. Dokonce i na tu, kterou nechápu. Leč tvůj záměr jsem myslím pochopila i bez vysvětlení, které mi to jen potvrdilo.

Ne že bych to viděla jako nový poetický směr, ale nápad se cení.


Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 14.10.2004 > Neměl bych, ale neodpustím si (avšak domnívám se, že text může působit i bez mých příštích slov).

zřetězeno - řetězit můžete cokoli, avšak v algebře, v kapitole o relacích, najdete realci uspořádání... tzv. lineárně uspořádaná množina se nazývá řetězec...

ordinální typ - jistá charakteristika uspořádané množiny... slouží především k rozlišení typu nekonečna u uspořádnaých množin

př. mám-li možinu přirozených čísel a nad ni přidám jeden prvek, tak tato množina je nekonečná, ale má jiný oridální typ, jiný zpsob uspořádání k nekonečnu, než množina, která vznikne, přidám-li tento jeden prvek pod množinu přirozených čísel s uspořádáním podle velikosti... tedy uvažuju-li o nekonečnu a beru v úvahu uspořádání, tak je rozdíl mezi:

0 + N a N+ 0

"každá z množin {0 + N}, {N + 0} je nekonečná, každá jinak..."

uspořádaná množnina, která obsahuje nejmenší prvek se nazývá dobře uspořádaná

Za zmíňku stojí jeden paradoxní výsledek z teorie množin a sice výrok, který je ekvivalentní s axiomem výběru, a sice: Každou množinu lze dobře uspořádat... právě tuto větu můžete s axiomem výběru dokázat... je to moc hezké tvrzení, avšak jeho důkaz je pouze existenční, nikoli konstruktivní, tj. vám se to dobré uspořádání na té množině vůbec nemusí podařit najít a přitom víte, že existuje, avšak také víte, že ho nikdy nenajdete...

a pozor, nejedná se o antinomii ale o paradox!
tj. není to nesmysl, je to pravda, ale vskutku zvláštní...


a teď: Je vám ta pravvda srozumitelná? Chápete to? Je tu skutečně vše vpořádku? Když dalším příkladem je tzv. Sierpinského rozdvojení koule, kdy on (cca v r. 1925? tuším že s Banachem...) dokázal přibližně toto tvrzení: Kouli o objemu V mohu rozdělit na dvě rúzné koule opět o objemu V! Zdá se vám, že je to tu vpořádku?


Rozumíme si? Rozumíme si ještě? Můžeme si rozumět vůbec?

V tomto kontextu nazírám použití dvou kódů, čeština a html, jako významový prostředek... nikoli pouze jako nějakou grafickou blamáž pro čtenáře...

rozštěpení srozumitelnosti....

MNOŽINA PRÁZDNÝCH VĚT!


---------------------------------------
mimochodem; zdaleko to neznamená, že by matematika přestala být funkčním nástrojem k popisu světa! Naopak.
Pouze to ukazuje k čemusi, co stojí za tím...???

Omlouvám se za rozvleklost, nesrozumitelnost... a za případné nepřesnosti či chyby... je to už víc jak cca, 7 let, co jsem tu zkoušku dělal:))

<reagovat 
 Čtenář - 14.10.2004 > drfaust> no... je to pro inžinýry :))) vypadá to hezky, ale nerozumím tomu ani hovno před výkladem ani po výkladu.

ale dobrá kláda-
<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 15.10.2004 > drfaust> 

No, s tou teoríí množin jsi mě moc nenadchl- Jde pouze o jinak uspořádaná nekonečna (nikoli jiného typu), ale stále jde o nekonečno řádu "lambda 0" (nevím, jak se sem dávají řecká písmena). Mnohem zajímavější jsou počty s nekonečny. nekonečno prvního řádu násobeno samo sebou dává zpět samo sebe- ovšem umocněno samo na sebe, dává nekonečno vyšího řádu, v tomto případě neordinální nekonečno- tedy dejme tomu reálné:))

No nic, nebudu pokračovat teorií vyšší logiky a lambda kalkulem...

 

Nicméně, pokus je to pěkný, ale nemyslím, že povedený.


<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 15.10.2004 > Jannis> 

lambda kalkul je o něčem jiném...

 

nikde jsem netvril, že nějaké nekonečno je jiné než to druhé... nekonečno samo o sobě je stále jen nekonečno...

a především ORDINÁLNÍ TYPY NEJSOU TOTÉŽ CO KARDINÁLNÍ ČÍSLA! ale jsem potěšen tvou reakcí.

 

Podstata byla ovšem v té dvojjazayčnosti: html vs. čeština


<reagovat 
 Jannis (Občasný) - 17.10.2004 > drfaust> 

Jistě- proto jsem psal "dejme tomu", jako příklad.

PS: Někdy si můžeme popovídat o důkazech různých nekonečen:)))))


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.10.2004 > Chceš si snad povídat o Wangově nebo Vopěnkově důkazu, že hypotéza kontinua je v Godel-Bernaysově teorii množin nerozhodnutelné tvrzení?:)))
<reagovat 
g morr (Občasný) - 19.10.2004 >

čet jsem to... esteticky to na mě zapůsobilo. ale oba použitý kódy, jak jazyk počítače, tak jazyk matematiky, jsou pro mě neznámou řečí.

že kdyby to co je podklad zafungovalo a že by to nějak pěkně zobrazilo to černý... to mi zas došlo, to jo :)) myslím, že to funguje... ale... je to trochu jako cimrmanovy oborové vtipy (pamatuju si jen chemickej, ten moh pochopit i laik...).

 

ale jo, je to taky jedna z těch věcí, o kterých jsem mluvil. jenom se ještě vrátím na začátek. pro mne jsou tam fakt jiný kódy než html a čeština. totiž html a "matematická čeština". užiju si to překřížení, užiju si i takový drobný souvislosti, že je to "jazyk počítače" a "jazyk počtáře". ale ne-počtu si.

 

ale mendelovská radost z křížení, ta se určitě dostaví.

 

 


Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 19.10.2004 > mně se ten nápad zalíbil... je ovšem asi fakt, že na papíře by to asi bylo oničem... možná by se jevil hluše... bez kontextu...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 25.10.2004 > drfaust> 

jsme snad na papíře :))) ?

 

mně by se hluchej asi nejevil. protože – i když kódy nerozpletu, rozpoznám je. poznám, že je to html, poznám, že je to matika.

 

něco jinýho je, že it fachman nebo matik by v tom třeba našel chybu (což může estetickej účin jak podepřít tak smazat :)))

 

ale na monitoru to asi i líp vypadá... tohle by na papíře chtělo i takovej tisk, kterej ti udělá dobře to rozmazání... těžká věc. ale nebál bych se togo.


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 25.10.2004 > dík za poznámku... já už tu před tím měl jeden takovej text, kde se html objevilo... ale ne v takový míře... a doknce se objevili na písmáku lidi, kterejm to zachutnalo a všim se si, že se to vobjevilo v jedný básničce od Rebeky 13 - i když teda jen jako prolog a epilog...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 26.10.2004 > drfaust> čéče, posílej nějaký echa :))
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 26.10.2004 > no squělllllý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 28.11.2004 > výborně!
Body: 5
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 28.9.2005 > Jsem sice úplně mimo, ale krásu experimentu oceňuji..
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 29.9.2005 > ty sis to našel? ! :)
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 29.9.2005 >

Jak vidíš sám -


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 8.2.2006 > snad by mohlo nějak zaujmout...
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 16.8.2006 > Zase po letech jsem si vzpoměla, že jsem tě ráda čítávala. A proč.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
moyri (Občasný) - 31.8.2006 > těžko to hodnotit
Doporučil 
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 19.4.2008 > asi jsem kokot
Body: 3
<reagovat 
vlna (Občasný) - 20.5.2008 > stále působivé ,nadčasovost
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter