Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O fotkách
Autor: lanccelot (Občasný) - publikováno 21.3.2001 (00:04:06), v časopise 21.3.2001
Fotky

Tak dneska jsem zapek školu. Ani nevím kvůli čemu. Třeba jsem měl strach z češtiny, možná jsem se bál účetnictví…
Nevěděl jsem kam půjdu, ale nakonec jsem se rozhodl zajít k babičce. Dlouho jsem ji, ani dědečka neviděl a tak jsem se na ně docela těšil. Návštěva probíhala jako vždycky. Nejdřív spousta jídla, potom výslech a nakonec jsem se zmožen natáhl na starý gauč. Jenže potom se stalo něco zvláštního. Něco, co mě donutilo zamyslet se. Děda si ke mně přisednul a začal mi ukazovat staré fotografie. Nejdřív mě vůbec nezajímali a jenom ze slušnosti jsem přikyvoval tomu, co říkal. Po chvíli jsem si ale všimnul, že děda tyhle fotky vlastně neukazuje mě. Na každou z nich se zadíval a pak dlouho svým klidným, tichým hlasem vyprávěl o tom kdy a kde se fotila. Postupně jsem začínal poslouchat co vlastně říká a on zatím vyprávěl pořád dál a dál. Možná ani nevnímal, že jsem vedle něj a určitě mu bylo jedno, jestli ho někdo poslouchá. Za tu krátkou chvíli mi před očima proběhl celý jeho život. Viděl jsem jeho babičku, maminku, tátu, sestru… fotografii jejich třídy, jeho svatbu s babičkou, fotky z práce, ze srazů školy… narození mojí tety, maminky a nakonec i moje.
Znovu jsem se na něj podíval. Jeho velké modré oči se tak nějak divně lesky, bylo v nich vidět štěstí a radost. On vlastně od života už vůbec nic nečeká. Všechno už prožil a jediné z čeho má radost jsou naše krátké návštěvy a tyhle staré zažloutlé fotky. Není to ale jen tak nějaký kus papíru. Na těch fotkách je zachycen celý jeho život. Je velká škoda, že jednou tyhle fotografie odejdou sním. Pro nikoho z nás nebudou nic znamenat a ti, kteří přijdou po nás už ani nebudou vědět kdo na nich je. Skončí ve staré krabici někde na půdě a upadnou v zapomnění.


Poznámky k tomuto příspěvku
DeadKennedys (Občasný) - 4.2.2002 > No, je to sice smutný a pro autora i velice osobní...Ale já jsem nucen hodnotit ze svého subjektivního pohledu čtenáře:děsnej patos :(((
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 21.3.2001 > taky mám doma takové fotky... strašně by mě zajímalo, kdo je ta slečna na kolorované fotografii... vypadá jako vystřižená z filmu s Oldřichem Novým... už tu ale není nikdo, koho bych se mohla zeptat...
PS:Příště bacha na hrubky
Body: 5
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 21.3.2001 > Přesně takhle to v životě je, znám to od svýho dědy úplně stejně.
Body: 5
<reagovat 
Buick (Občasný) - 21.3.2001 > No těšil jsem se, jak to roztrhám :-) , ale je to dobrá úvaha. A ty nečtu zas tak často... Dobrý, rytíři.
Body: 5
<reagovat 
Herwis (Občasný) - 21.3.2001 > Jo, jo. Mám přesně takového dědu, mrzí mě, že těhlech společných chvil u fotografií a vyprávění je tak málo. Když jsem si to přečetla, dostala jsem chuť si jít s ním popovídat, hned jak se odpojím, běžím za ním. Díky rytíři za inspiraci :-)
Body: 5
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 3.4.2001 > Strašně smutné zjištění, že když odejdeme, tak hodně krásna odchází s náma. Co už? To je asi (bouhužel) život.
Hezky napsané, fakt mě to dostalo
Body: 5
<reagovat 
Dharmo_dhej (Občasný) - 5.4.2001 > Krásné
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter