Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Studie vnímání
Autor: Paula (Občasný) - publikováno 21.3.2001 (00:30:10), v časopise 23.3.2001
Studie Vnímání

Bouřka nepřestává a já se snažím uhasit i tu poslední svíčku, abych si konečně mohla zas uvědomit sama sebe, sledovat tiše své myšlenky, utopit se v teskném hledání svého tajemného nitra.

Vítr mě tlačí do zad a nutí jít dopředu. Vlasy mám rozcuchané jak divá žena. Sněhové vločky se mi usazují v očích a na víčkách, jak motýli co v zimě ještě nestačili umrznout. Zima znehybňuje svaly, barví kůži namodro. Déšt´ smývá poslední zbytky přetvářky. A to slunce se mi směje nad hlavou. Přesto nic nevidím, jen tmu. Přesto nic neslyším, jen ticho. Vítr mě bičuje a já zakouším bolest. Trpce svírám rty. Cítím celou tu prokletou hořkost v sobě, i na jazyku, jak po jedovatém polibku. A rty mi pukají náhle - tak náhle jako se mění aprílové počasí. Krev se smotá v kuličky rtuti, které se rozutečou do vnitřního vesmírného nekonečna. Jen se tak do něj beze strachu ponořit..! Pustit se tak té pupeční šňůry, ty poslední nitky jistoty o spojení s vnějším světem...beze strachu... Tak jdi! Vánice za mnou zuří. Z řas mi visí křišt´álové krápníky, do zornic padají střepy zrcadlových vzpomínek. Vše se tříští a rozpadá na světlo. Ale i ty barvy duhy mizí ve tmě. Jasmínová vůně ráje mi obtáčí šíji, svírá, dusí a škrtí - ne, to byla zas jen ta oprátka mateřství, co mi přišla do cesty. Sbírám nervy, ty propletence uzlíků, do ledových amfor. S holubem, co má zastřižená křídla, tam posílám v obálce i své složené srdce, s rudou pečetí otisku svých rtů. Právě byly zužitkovány naposled. A nebe na mě sype bělavé lístky milovaných kopretin. Nedotknou se však mého těla, jsou odjinud. Až překročím ty hranice, nechám se jimi přikrýt celá a to budou mé svatební šaty. A až ulehnu do lože, i ty sněhobílé vločky kopretin dokončí se mnou svou pout´.


Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 23.3.2001 > Pauli nic podobného jsem ještě nečetl - podle mě je to hodně dobré - je v tom tvůj básnický styl. Krátké věty přidávají na důležitosti.
Body: 5
<reagovat 
blabolil (Občasný) - 23.3.2001 > Je to celkem zajímavé, taková sondička do nitra.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.3.2001 > Je to dobře napsané Paulo, ale abych Tě jen pořád nechválil, všiml jsem si tu jedné věci, kterou tu postrádám. Když si člověk přečte od Vančury Markétu Lazarovou, ta knížka není ani tak myslím pěkná tím dějem, ale tím, že Vančura všude v průběhu nosného děje popisuje prostředí tak, aby čtenář neměl na jednom místě děj a na druhém popis krajinky. V této Tvé povídce by bylo myslím na místě, kdybys vše líčila tak nádherně, jak líčíš, ale právě v průběhu nějakého vyprávění či tak...
Body: 3
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 27.3.2001 > Paulínko, je to úplně nepopsatelné (to dílko i to se mi teď honí hlavou). Mr. Thomas má pravdu v tom, že je v tom tvůj básnický styl - to je na tom to nádherného. A jak už tě tak z počtení znám, tak je mi jasné, že to šlo z tvéhou hlubokého nitra. Téměř každá věta by se dala do hloubky rozvést, ale to bych nezaplatil účet za telefon :) Jen mě škokovala ta část "...to byla jen oprátka mateřství...". Tohle jde jen z nitra nebo z skutečnosti nebo jsem to jen zle pochopil? Opravdu by mě to zajímalo (když odpovíš budu velmi rád, když ne, pochopím).
Jinak o smajlíkovi jsem dlouho nepřemýšlel. (pokud jsou tam překlepy tak to omluv, nebyl čas si to po sobě ani přečíst)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter