Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Staccato v půlových notách
Autor: Jan Urban (Občasný) - publikováno 20.10.2004 (10:08:00)

Stíny tiše dýchaly

pod stonky pryskyřníků

snad aby nabíraly

vůni jedu

vůni smrtného zapomění.

 

Malý drobný zlatohlávek

zlehka brkal

o křemínky

a ťapal ve vůni

žluté smrti

v tušení

že vznese se do pohříšna

kde svázán bude

opratí lásky

v kšírech zvonivých

plných stříbrného

třpytivého žalu.

 

Kdo najde kříže zlatohlávků

hřbitovy vonných úpolínů

ten ztratí se

v moři modrava

a jako larva rakevní

spočine na temeni dna

aby dal průchod vzlykotu

ztraceným slzám podzimním

a bude svázán

rdesnem fialovým

až sám

jeho barvu vyzíská

a tehdá duše odejde

do ráje žlutých pryskyřníků

kde spočine v křídlech

mrtvého Amora.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kelly (Občasný) - 20.10.2004 > báseň mě docela zaujala, ale osobně příliš nechápu důvody používání podobného jazyka v poezii na začátku 21. století - zajímal by mě tvůj názor či důvod, proč máš potřebu psát právě takhle :o)

jo a pointa s mrtvým Amorem mě dost zklamala ;o)
<reagovat 
 Jan Urban (Občasný) - 20.10.2004 > Kelly> Děkuji za kritiku. Píšu tak, jak jsem navyklý. Myslím, že styl je adekvátní k ději i k obsahu. Vem to na příkladu písniček. Jejich texty oslovují lidi, naladěné na stejnou vlnu. Pokud se zrovna mě nelíbí, neznamená to, že jsou špatné. Mě se líbí třeba Hašler, ale i Tři sestry. A když zahraje Šlapeto jsem také spokojen. Prostě si vyberu v každém stylu. Tak je to i s básněmi. Líbí se mi Mácha, Erben, Hálek, ale i současní autoři mě oslovují. Já píšu tak, co mě nálada hodí na papír. Básně už neupravuji, neboť jsou mým životním deníkem a po úpravách by zmizelo kouzlo okamžiku a možná i hlavní myšlenka. Jinak mrtvého Amora bych už nechal spát. Tu báseň já sám beru jako pitvu jedné nálady a pointu bych raději přenechal názvu. Ahoj :-)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 22.10.2004 > ano, já to tak beru - styl a obsah k sobě sedí, a obšas je asi fajn udělat si takovýhle výlet směrem zpět - ale já osobně radši zas honem rychle dopředu ;o)
děkuju za odpověď... jo a pointa v názvu, to bývá ošemetné - ale název je pěknej :o)
<reagovat 
g morr (Občasný) - 26.10.2004 > Jestli to spíš nebyla mandelinka nádherná... ta vypadá jako drobounkej zlatohlávek.
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 20.10.2004 >

Mně, jako starší generaci, ten jazyk nevadí. Některé výrazy jsou okouzlující, jako pohříšno, upolíny, i obyčejný zlatohlávek a pryskyřník.

Vůbec na mě celý text působí spíš zvukomalebností a atmosférou, než obsahem, ale opravdu ráda si občas něco podobného přečtu.


<reagovat 
 Jan Urban (Občasný) - 10.11.2004 > Naty> Děkuji
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter