Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Ztracený sen (The Lost Dream) z kolekce Sad Angels
Autor: use_your_illusion (Občasný) - publikováno 26.10.2004 (11:08:41)
Vystavěl jsem si křišťálově zářící věže zámků.
Miloval jsem, zahrnoval Tě spoustami dárků.
Pamatoval jsem si chvíli, kdy jsem se Ti díval do očí.
Snil jsem o tom, že to snad nikdy neskončí.

Byla jsi pro mě anděl, který mne křídly objímá.
Teď je to pryč, nikoho to už nezajímá.
Zničila jsi můj sen, srdce rozbila kladivem.
Nikdo mi ho už neslepí. Tak dalšího si vem!

Teď už vím, že jsi anděl utopený v bahně neřesti.
Byl jsem k tomu slepý, byl jsem v neštěstí.
Sny se mi rozkutálely do všech stran.
Ty jdeš ničit dalšího, jdeš bez zábran.

Tak přeji hodně štěstí, hodně zdaru!
Včera, dnes a zítra na cestě od baru k baru.
Sám Baudelaire už to poznal, už to věděl.
Jsou ženy, které sem přišly snad z pekel!


Poznámky k tomuto příspěvku
Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > Rytmus Ti dost klopýtá...
<reagovat 
use_your_illusion (Občasný) - 26.10.2004 > jo, jo to bude můj problém... snažím se, jde mi víc o ty pocity než o rytmus, ale díky za připomínku...
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > use_your_illusion> Nechci říct, že by bylo nutné rytmus dodržovat, konec konců tady na Totemu se stejně víc nosí volný verš, ale připadalo mi, že snaha o rytmus tam byla...jen zůstala nedotažená:-)
<reagovat 
tři (Občasný) - 26.10.2004 > máj kulturní nohy
Body: 1
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 26.10.2004 >

To se stává všem, že napíšou něco takového. Určitě se to stává občas každému, ale zřejmě ti to ještě dají sežrat. Tu máš pět bodů, na osušení slziček a přečti si "Posla špatných zpráv" od nicku Tři... Jistě se zasměješ, příteli...

 

Je tam snaha být dobrý. A snaha se taky počítá. (Hele, i když neznáš všechny ty daktyly a trocheje a jamby a podobné cajky, vždycky pomáhá - když už chceš rýmovat - spočíst si na prstech počet slabik ve verši... Měl by být shodný.)

 

Jinak je to jazykově poměrně čistý pokus. Na poměry různých hrůz (Posel špatných zpráv od nicku Tři například) je to málem na Nobelovku. ;-)


Body: 5
<reagovat 
Felipe (Občasný) - 26.10.2004 >

Hele - a když už si troufám tě tady poučovat...

 

Zkus se třeba zamyslet nad tím, oč silnější je přirovnání k něčemu důvěrně známému, než k něčemu bombastickému, co trošku zavání takovým tím (nesnáším to slovo) klišé...

 

Vystavěl jsem si křišťálové věže zámků... ech.

Co takhle si vystavět třeba obývací stěnu, rozumíš? Nebo cokoliv jiného ze tvého blízkého okolí. Básnický obraz tak nabyde na intenzitě.


<reagovat 
use_your_illusion (Občasný) - 26.10.2004 > snaha o rytmus? to musí být u mě náhoda :)
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > use_your_illusion> Jak myslíš...malá technická - zkus při odpovídání kliknout na tlačítko "reagovat", usnadní mi to práci s vracením se na Tvůj příspěvek:-)
<reagovat 
 Rambonaut (Občasný) - 26.10.2004 > Zviřátko> Možná mu to jen ulítlo...:) Jinak mi to příjde jako písnička od Žmolíka, i ta malůvka.
<reagovat 
 Zviřátko (Občasný) - 26.10.2004 > JOHN RAMBO> Rovnou dvakrát:-). Neviděla jsem v tom nepřekonatelný problém, jen jsem si chtěla ušetřit překlikávání na příspěvek:-)
<reagovat 
Čtenář - 26.10.2004 > krev mu teče z peří?
<reagovat 
g morr (Občasný) - 26.10.2004 > Hodný Filip! To si musím uložit :))))
<reagovat 
g morr (Občasný) - 26.10.2004 > Mimochodem... mně se líbí poslední dva verše. Hlavně ten ne-rým věděl / z pekel. To já rád.
<reagovat 
ouldrič_nouvy (Občasný) - 26.10.2004 > k té formě:
až na pár výjimek jsou ty rýmy dost strašlivý..
nesedí rytmus, počet slabik, což dost ruší..
btw. "spoustami" mi nezní moc česky..

"snaha o rytmus? to musí být u mě náhoda :)" --sice není nutné rytmus dodržovat, ale když už si vybereš formu, která to vyžaduje, tak by to bylo přecejenom lepší..:))
doporučuju zkusit napsat něco nerýmovaně..tam tě to nebude tolik svazovat..
Body: 3
<reagovat 
use_your_illusion (Občasný) - 26.10.2004 > Všechny tyhle připomínky beru. Jo, máte pravdu. Ale když jsem to psal, byl jsem v situaci, kdy jsem si rytmus moc nehlídal, jestli mi rozumíte. Nepíšu, protože chci lidi oslnit, chci tak nějak pomoct sám sobě. Píšu jen, když k tomu mám důvod.
<reagovat 
 Rambonaut (Občasný) - 27.10.2004 > use_your_illusion> 

Hele nebul, dyť jsi nedopadl zas tak špatně. Dokonce Felipe tě pochválil a to je co říct...

Možná nechceš lidi oslňovat, možná jsi psal jen z nějakého důvodu (ten důvod jde moc lehce poznat). Za důvod a pokus o vyjádření bys určo dostal tuny déček, ale promiň, tady je to hodnotí podle něčeho jiného.

Jo a ozvala se ti spousta lidí, takže barvooo!!!


<reagovat 
 use_your_illusion (Občasný) - 27.10.2004 > JOHN RAMBO> Já nebulím. :) Vím, že je těžký po lidech chtít, aby se vcítili do té situace, ve které jsem to psal. A taky myslím, že to zažilo víc lidí než já.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter