Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Guerilla
Autor: Guerilla (Občasný) - publikováno 3.11.2004 (00:23:39)

Manifest LOVV ( Ligy obránců verše vázaného ) z 2.11.2004

 

Guerilla

 

Po hlavě bili nás veršem volným

v duši nám tepali klíny slov

kdo chtěl by snad býti k tomu svolným

schovat se obrazům pod příkrov

 

      Tak vznikla guerilla, naše guerilla

 

Začli jsme brániti řád a právo

zbraní nám stala se forma strof

zděšení probíhá bitvy vřavou

klasický žánr svůj odkryl rov

 

      A to je guerilla, naše guerilla

 

Hrstka pár věrných už tleská tiše

s napětím sledují každý krok

kritika ta nás jen lechtá v břiše

zatímco přibývá básní slok

 

      Už navždy guerilla, naše guerilla 



Poznámky k tomuto příspěvku
drfaust (Občasný) - 3.11.2004 > mnoho zdaru v revoluci... kdy zazní výstřel z Aurory?
Doporučil 
<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 3.11.2004 > drfaust> Kdy zazní první výstřel z Aurory???
Ta otázka nemístná jest.
Už čtyřikráte jsme vypálili z hmoždířů poesie...
A na další salvu mísíme střelný prach!!!!
J
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 3.11.2004 > už je to tady, kdo to řikal? já sem to řikal....je na čase vyhlásit mobilizaci....:)))
<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 3.11.2004 > Max Bubakoff> Ano- tys to pravil...
A teď sbírejte slíly, bude jich vám třeba:)
J
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 3.11.2004 > Max Bubakoff> svýho času těmhle věštcům po změně stran uřezávali koule a oni pak hráli králi na harfu a krmili v parku pávy.. takže bacha s tím chvástáním .-)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 3.11.2004 >

Á, kdopak se nám to skrývá pod tímto bojovým nickem?

 

Přeci jen si myslím, že je lepší to pojmout, jako formální cvičení, tak jak jsem to udělala já. Napsat chytrý, vtipný, obrazově bohatý a výrazově poetický text, neřku-li to všechno dohromady, formou vázaného verše, a navíc tak, aby čtenář vnímal spíš obsah, než formu, to je problém, nad kterým myslím nikdo z nás tady nemá šanci zvítězit.

 

 


Body: 4
<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 3.11.2004 > Naty> A přeci bych si dovolila oponovat - myslím, že minimálně Tobě se to daří výborně; jeden příklad za všechny - Marné postesknutí ve starobylém stylu:-)
Z
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.11.2004 > Guerilla> 

Ale jdi, ty brepto.

Ta násilnost vpasovávání myšlenky do formy, je tam jasně čitelná.

ouvej musela bolet ruka, když tam dávala těch pět bobečků.


<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 3.11.2004 > Naty> Jak myslíš...
Z
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.11.2004 > Naty> teď dostaneš nábojnici ve vobálce....guerilla je nemilosrdná...to Z je jako zorro mstitel:))
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 3.11.2004 > Max Bubakoff> Nestraš, myslím, že vím,kdo je příjemná dvojka Z a J
<reagovat 
Guerilla (Občasný) - 4.11.2004 > A z dvojky muzes klidne prejit i na ctyrku:-))))))))))))))))))

...nabojnice neposilame...Saddam si u nas schoval nejakej bilej prasek, tak to akorat ladujem do obalek:-))))

Cob.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.11.2004 > Juch, juch
<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 19.11.2004 > ouvej> Je nám nesmírnou ctí, že naše salvy zazněly až k Vašim uším, Lady Ouvej:-).
A snad ještě více nás těší, že dílko naše vzbudilo úsměv ve Vaší tváři!
Z
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 19.11.2004 >

Taky to mám celou dobu otevřeno ve zvláštním okně - a celou dobu mi tady vyhrává ta ryčná muzika. Myslím, že mi z toho hrábne. Protože teď je to otevřeno ve dvou oknech současně - a nezní to příliš synchronizovaně.

 

Ono to nestojí jen za nějaký blbý checht - ale dnes nemám na to, připsat něco, co by mělo hlavu a patu. :-))


<reagovat 
 Guerilla (Občasný) - 22.11.2004 > ouvej> Nevadí, budiž Vám dán dostatek času, abyste vyslovila svůj fundovaný komentář:-)
Z
<reagovat 
Čtenář - 24.11.2004 > koukej si tam srovnat počty, bojovníče, vole.
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 4.12.2004 > :c)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 10.12.2004 >
<reagovat 
zirael (Občasný) - 10.12.2004 > ééé... nepodezřívá mě tady někdo, že jsem "Z", že ne? no proto.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 24.4.2005 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter